Uckfield (Landino x Jackson) B, foto&film

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Uckfield (Landino x Jackson) B, foto&film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 00:49

Hallo,

Uckfield is morgen 3 maanden in mijn bezit. Voordat ik haar had heeft ze iets langer dan een jaar stilgestaan.
Ze is 7 jaar oud, maar qua kunnen moet ik haar vergelijken met een paard van 3,5.

We zijn nu vooral bezig met controle houden, vooral over het tempo. Wat schakelen, al is het maar minimaal. Daarbij dan ook vooral dat ze terug komt zonder ik mijn hand echt moet gebruiken.
In de lessen zijn we ook bezig met stelling vragen, ondertussen ook wat meer doorzitten en rustig uitschuiven. Veel tempowisselingen rijden, daarbij vooral onder het tempo. En nog wat andere dingen.
Vandaag ben ik daar niet zo mee bezig geweest.
Ze had gisteren al erg haar best gedaan in de les. Vandaag een wat rustiger dagje Knipoog

Binnenkort gaan we KNHS wedstrijden rijden. (B)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Jammer genoeg hield de fotocamera er al véél te snel mee op en zijn we verder gegaan met het filmen met mijn mobiel. Jammer genoeg dan ook bijna alleen stills van slechte kwaliteit. Hier is er wel genoeg op te zien.

Wat filmpjes;
http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... o-000c.flv
http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... -0002u.flv
Linkergalop: Hierbij is ze pas sinds een week ong. wat stukjes aan het zakken. Ze heeft nogal moeite met haar evenwicht hierin goed te vinden.
http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... o-0008.flv
http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... o-0009.flv

3.
Afbeelding

4.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... field7.jpg

5.
Afbeelding

6. Pasje vooruit
Afbeelding

7.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... ield17.jpg

8.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... ield30.jpg

9.
Afbeelding

10. Pasje vooruit
Afbeelding

11. Pasje vooruit
Afbeelding

12. Terug rijden
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16. Pasje wijken
Afbeelding

17.
Afbeelding

18.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... ield34.jpg

19.
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Re: Uckfield (Landino x Jackson) B, foto&film

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 00:54

ziet er weer stuk beter uit.. Haha!
alleen 1 aanmerking.. let op je handen..
je kanteld ze soms op de foto naar vorgen en hebt ze open.. Knipoog
verder echt super.. Lachen gaat echt nog wat worden met jullie 2
ben beniwued hoe jullie wedstrijden zullen gaan..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 06:20

Jullie gaan echt ieder topic vooruit!! Lachen
Let op dat je je armen af laat hangen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 06:29

Nou meid, weer een hele vooruitgang.
Word nu echt een paard !

De balans is inderdaad veel betre geworden, ik zie al minder tactfouten op de foto's OK dan!

Neusriem is ook een grote verbetering !
Het klopt wel dat je een paard niet moet dichtsnoeren, maar een paard aanleren dat ie zijn mond open mag houden tijdens het rijden is ook niet je-van-het.
Nu houd ie zijn snoetje mooi dicht, al zit de neursriem voor een lage neusriem wel wat te hoog.

Nu voor je op concours gaat, zou ik wel nog ff heel hard aan je houding werken, rug recht, schouders naar achteren, handen dragen,gesloten en rechtop houden.

Succes alvast met je debuut

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 07:07

Wat leuk is het om een combinatie op Bokt te zien die zo hard vooruit gaat.
Ik denk dat je naast je houding ook nog een hoop kunt verbeteren als je de neus er net een beetje meer uitkrijgt.
Veel wisselen van houding zal haar nog sterker en losser in de bovenlijn maken en het hele beeld ten goede komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 07:16

Ik vind jou en Uckfield onwijs vooruit gaan Patty! Lachen
Ook ik zie net zoals Crossmonster minder tactfouten.
Wat betreft je houding; Ga wat meer rechtop zitten en je hebt pianohandjes.
En probeer Uckie ook wat losser in het bovenlijf te maken Ja
Lachen succes!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 07:37

jammer dat de camera er zo snel mee op hield!

Of ze echt mínder tactfouten maakt dan eerst kan ik niet zeggen want ik weet niet hoe dat eerst was (ja wel van fototopics maar dat blijven momentopnames).
Wel vind ik dat ze er echt steeds beter uit gaat zien.
Die spiertjes beginnen nu lekker te komen, mooi zo!
De neusriem hangt idd wel wat hoog voor zo'n hannoveraanse (?) neusriem maar goed, mijnes hangt altijd te laag haha dus ik moet niets zeggen Knipoog.

Wat ik wel echt jammer vind/wat mij stoort in het plaatje is jou houding.
Ik denk dat een boel zitlessen echt zo'n ontzettend positief effect op jou én je paardje zullen hebben.
Je bent nu waarschijnlijk al bijna 'vastgeroest' in de gewoonte op zo te zitten zoals je nu doet, en dat op nike deed, maar het is niet onmogelijk om dat te veranderen.
Als ik jou was zou ik dat zeker proberen. Dan is het plaatje helemaal af en zul je de show stelen op wedstrijden maar veel belangrijker: je paardje niet in zn gangen belemmeren door jóu zit!

Leuk dat je steeds foto's blijft plaatsen want zoals gezegd: het gaat er steeds beter uitzien!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:14

De houding van Patty wordt ook een klein beetje belemmered omdat Patty last heeft van haar rug. Op deze foto's is die inderdaad minder, maar ik heb veel beter gezien dus ik weet dat je het kan. Verder is het super hoe Uckie van dat lelijke eendje is veranderd in dit mooie paard. Ik weet nog dat ik Uck voor het eerst zag. Overal haren die uitstaken, mager lijfje, raffelige manen. Ze was echt, niet mooi. Tong uitsteken Maar dat wist je al, Tong uitsteken

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:00

Zoals ik al zei zijn jullie echt super vooruit gegaan.
Uck is al een stuk rustiger met haar hoofdje.
Werk nog wat aan je houding en blijf erop letten dat ze niet gaat sloffen.
Maar gaat helemaal goedkomen met jullie en ik kom jullie wel aanmoedigen op jullie eerste officiele wedstrijd

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:10

Het plaatje wordt steeds meer ontspannen, het gaat het gewoon "vanzelf" uitzien. Heel goed Ja.
De neusriem kun je beter wat te hoog hebben dan te laag, hij moet een handbreedt boven de neusgaten zitten en volgens mij zit jij er niet veel boven, misschien 1 gaatje lager?. Als je hem te laag doet kan hij de ademhaling belemmeren. Ik zweer ook bij die neusriemen, paardjes worden er gewoon veel rustiger van in de aanleuning.

Je houding is nog niet alles, maar ik denk als je straks meer vertrouwen in haar krijgt en meer durft te gaan rijden dat je vanzelf ook wat trotser erop gaat zitten. Probeer ook als je niet op je paard zit goed rechtop te staan, trots op jezelf te zijn, dan gaat het straks ook beter lukken OP het paard Haha!.

Alvast veel succes op concours, kan ik je eindelijk weer eens in het echt zien met Uck

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:53

Hey Patty!

Wat een verbetering zeg! Ik zat net nog even te kijken naar je aller 1e topic van jou met Uck, maar
het verschil is echt schrikbarend groot Vingers aflikken Ze is echt veranderd van een "babytje" naar een echt paard!!
Ben erg benieuwd hoe het straks gaat op wedstrijd, maar dat zal wel lukken denk ik, of niet?!

Enige wat jammer is vind ik je houding, maar dat weet je zelf ondertussen ook Knipoog

Volgend schooljaar kom ik zeker een keertje kijken,

-xxx-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:39

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de nieuwe regels verwijderd.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 19:08

Bedankt! Haha! Haha!
Zal op mijn handen, en verdere houding gaan werken.
Crossmonster; Met deze neusriem loopt ze een stuk fijner. Had deze al eerder omgehad alleen kreeg ze hier ook wondjes van.
Moet wel zeggen, dat voordat deze neusriem er weer aan was het zo doen met haar mond al over was. Soms doet ze het nog wel. Maar vooral sinds ik met een ander bit (dubbel gebroken) rij doet ze het een heel stuk minder snel.
Ik hoop dat het goed gaat met ons debuut Knipoog
Katja: Veel wisselen van houding gaan we doen. Hoop dat het neusje er ook wat meer uit komt idd.
Zoe_Iris; Zitles heb ik 1x gehad. Toen was mijn houding al snel goed en kon ik ook makkelijk zo in die goede houding blijven rijden. Dit was wel op een andere pony, omdat zitles op Uck niet zo goed zou gaan. (Te schrikkerig)
Denk dat het meer is dat ik het zelf niet zo heel nauw neem met mijn houding Bloos Maar ik ga eraan werken en proberen deze dan ook goed te blijven houden als het zo ver is. Lachen
xx_Horsiex; Haha ja eerst zag ze er echt héél anders uit! Van mijn rug klopt idd. Maarja, ook dan hoort mijn houding eigenlijk gewoon goed te zijn natuurlijk.
Nathalie; Ik zal eens kijken hoe de neusriem is 1 gaatje lager. Ik merk idd dat zodra ik er zelf meer aan ga rijden ik er ook direct trotser/beter op zit idd. Ik zie je nog wel op concours Knipoog
Aagje_Nimbly; Ben benieuwt hoe het zal gaan. Ze kan alles eng gaan vinden. En dan dus ook gewoon niets doen behalve onder me uit willen rennen/springen. Of ze kijkt zo goed als nergens naar. Net hoe ze zin heeft die dag Clown
Oke, we spreken nog wel wat af! Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:06

Ha Patty, ik zag je laatst foto's maken dus dacht: ga eens op zoek naar het topic. Et voila!

Ik zie dat jij ook met lage neusriem rijdt? Dat wordt nog een hele hype bij OS, ikzelf rij er sinds vorige week ook mee. Bevalt me super, lekker maar 1 riempje vastmaken en niet al die toestanden om dat hoofd.

Oh, en ik moet ook nog rijtechnisch commentaar geven anders mag ik niet reageren... eens even kijken en denken...

Let op je handen, die kunnen een heel stuk netter. En trots rechtop zitten, schouders naar achter!

klonk dat een beetje alsof ik er verstand van heb?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 11:43

Heej, haha ja rij sinds een tijdje weer met deze neusriem. Ze krijgt steeds wondjes van elke neusriem die ik gebruik dus ik ben steeds aan het wisselen. Hoop dat ze nu geen wondjes meer krijgt. Met deze neusriem loopt ze toch wel een fijner.
Hahaha helemaal goed Tong uitsteken Zal eraan werken. Knipoog

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:43

Hee Patty!
ten eerste, proficiat Knipoog

Vind jullie al een stuk verbeterd, zoals vele zeggen, iets trotser gaan zitten (weet dat je er moeite mee hebt, maar moet commentaar geven anders mag ik niet reageren Knipoog )
en vooral in galop, je hebt niet voor niets een kont om op te zitten!!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 22:35

Heej Eva, dankje! Haha dan zal ik daar toch maar eens op gaan zitten Knipoog

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:44

Uck ziet er geweldig uit! Ja Heel netjes gedaan, hoor OK dan!

Verder moet je meer op je handen letten en je hakken uitdrukken, maar dat is al een aantal keren gemeld Knipoog

Ik ben benieuwd hoe het volgende topic eruit gaat zien, aangezien jullie zooo hard vooruit gaan Vingers aflikken

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 18:35

Dankje! Haha! Hakken uitdrukken gaat alweer zoals me eerst ook lukte en me handen gaan gelukkig ook al een stuk beter. Lachen