Ik ben vandaag voor het eerst met de trailer en U'Blingh (mijn verzorgpaardje, paardje van Cimmy-Lou) mee naar een clinic geweest van Anne Muller http://www.akasha-rijkunst.nl . Deze werd verzorgd door ROC West Brabant Prinsentuin College en werd gehouden op Manege de Goubergh in Roosendaal.
U'blingh is al net wat meer dan een half jaartje mijn verzorgpaardje voor 1,2,3 of incidenteel meer dagen in de week. 2 jaar geleden ben ik begonnen met paardrijden op Manege de Vijf Eiken te rijen. Inmiddels rijd ik op Manege de Mastbosruiters (Hoeve galderzicht).
Deze dag was de afsluiting van 2 weekjes voor Blingh zorgen (eigenaresse was op vakantie, die genoot lekker van het warme Egypte!, en zuslief had de tijd er niet voor). Wat ik natuurlijk helemaal niet erg vond
...In deze 2 weekjes heb ik enorm lekker kunnen rijden! In het begin ging het echt heel erg stroef, stelling ging moeizaam, voorwaardse ging slecht... Maar dat is nu totaal geen probleem meer! (nu nog zo houden....)
Dit waren de foto's van de clinic (ben er zo enorm trots op:D), bij sommige foto's zit in in een rare houding, of moest ik expres voorover buigen om mijn heupen beter te bewegen.... Als iemand nog meer tips heeft, dan hoor ik ze graag!
Aan de hand de losrijbak verkennen

Instappen in de losrijbak

In de bak van de clinic

Anne Muller die mij uitleg geeft over 'het lijntje van je oor, schouders, heupen en voet'.

Charmante vertoning:D, Moet je Blingh zien kijken:). Hier moest ik met mijn benen over het zadel, geen kracht zetten op mijn benen maar wel mee gaan met mijn houding wanneer zij op mijn rug duwde.

Beide benen weer terug, maar moest in dezelfde houding blijven zitten.

een heel stuk losser, moest met mijn schouders zo proberen te blijven, om mijn rug/heupen losser te maken. Blingh reageerde hier wel perfect op! (liep meteen ontspannen!)

Voelen bij Anne Muller --> De bewegingen van de heup

Lekker actief van achteren, heerlijk van voren en ik ben weer aan het opletten:p

Schattig:D (het netje is trouwens om zijn FLY-TIC te verminderen, hij doet net alsof er een vlieg op zijn neus zit, en dan heel de les door)
Ontspanning van de heupen / voeten etc.

--- Uiteindelijk heb ik i.p.v. met z'n 2en een uurtje samen te rijden, 40 minuten priveles gehad van Anne Muller! ---
Nog even afzadelen enzo...
U'Blingh met mijn Papa en Mama

Samen met mijn Papa