AJ en U'blingh @ Clinic van Anne Muller (1e keer samen op pa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_AJ_

AJ en U'blingh @ Clinic van Anne Muller (1e keer samen op pa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 23:14

Hoi mede bokkers!!

Ik ben vandaag voor het eerst met de trailer en U'Blingh (mijn verzorgpaardje, paardje van Cimmy-Lou) mee naar een clinic geweest van Anne Muller http://www.akasha-rijkunst.nl . Deze werd verzorgd door ROC West Brabant Prinsentuin College en werd gehouden op Manege de Goubergh in Roosendaal.

U'blingh is al net wat meer dan een half jaartje mijn verzorgpaardje voor 1,2,3 of incidenteel meer dagen in de week. 2 jaar geleden ben ik begonnen met paardrijden op Manege de Vijf Eiken te rijen. Inmiddels rijd ik op Manege de Mastbosruiters (Hoeve galderzicht).

Deze dag was de afsluiting van 2 weekjes voor Blingh zorgen (eigenaresse was op vakantie, die genoot lekker van het warme Egypte!, en zuslief had de tijd er niet voor). Wat ik natuurlijk helemaal niet erg vond Haha! ...

In deze 2 weekjes heb ik enorm lekker kunnen rijden! In het begin ging het echt heel erg stroef, stelling ging moeizaam, voorwaardse ging slecht... Maar dat is nu totaal geen probleem meer! (nu nog zo houden....)

Dit waren de foto's van de clinic (ben er zo enorm trots op:D), bij sommige foto's zit in in een rare houding, of moest ik expres voorover buigen om mijn heupen beter te bewegen.... Als iemand nog meer tips heeft, dan hoor ik ze graag!

Aan de hand de losrijbak verkennen
Afbeelding

Instappen in de losrijbak
Afbeelding

In de bak van de clinic
Afbeelding

Afbeelding

Anne Muller die mij uitleg geeft over 'het lijntje van je oor, schouders, heupen en voet'.
Afbeelding

Charmante vertoning:D, Moet je Blingh zien kijken:). Hier moest ik met mijn benen over het zadel, geen kracht zetten op mijn benen maar wel mee gaan met mijn houding wanneer zij op mijn rug duwde.
Afbeelding

Beide benen weer terug, maar moest in dezelfde houding blijven zitten.
Afbeelding

een heel stuk losser, moest met mijn schouders zo proberen te blijven, om mijn rug/heupen losser te maken. Blingh reageerde hier wel perfect op! (liep meteen ontspannen!)
Afbeelding

Voelen bij Anne Muller --> De bewegingen van de heup
Afbeelding

Lekker actief van achteren, heerlijk van voren en ik ben weer aan het opletten:p
Afbeelding

Schattig:D (het netje is trouwens om zijn FLY-TIC te verminderen, hij doet net alsof er een vlieg op zijn neus zit, en dan heel de les door)
Afbeelding

Ontspanning van de heupen / voeten etc.
Afbeelding

--- Uiteindelijk heb ik i.p.v. met z'n 2en een uurtje samen te rijden, 40 minuten priveles gehad van Anne Muller! ---

Nog even afzadelen enzo...

U'Blingh met mijn Papa en Mama
Afbeelding

Samen met mijn Papa
Afbeelding

Kelly_Taco

Re: AJ en U'blingh @ Clinic van Anne Muller (1e keer samen op pa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:44

Leuke foto's!
Al is het niet echt @work, vooral stap en houdingwork Haha!

Ik herkende Blingh meteen toen ik het terrein op kwam, mooi attent koppie.

Leuk dat de clinic zo goed beviel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 06:54

Wauw, het ziet er echt uit als een hele leerzame clinic! Tis een beetje moeilijk om hier rijtechnisch commentaar op te geven omdat het allemaal training is, dus ik hoop niet dat mijn bericht dadelijk weer verwijderd wordt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 07:00

Omdat je topic niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet heb ik het gesloten.
Het is de bedoeling dat er minimaal 5 foto's zijn waarop rijtechnisch commentaar gegeven kan worden en dat is hier niet het geval.
Je kunt een nieuw topic openen met geschikte foto's op HAW of dit topic openen op ITP.
Mocht het niet duidelijk kun je me een pb sturen.