Preza(draver)& Ik @work:)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Preza(draver)& Ik @work:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 17:45

Ik rijd soms op preza. Heb nu 1 keer per week les met haar. eerst reed ik haar omdat mijn pony uitgeschakeld was, maar daar mag ik mee gaan opbouwen. Soms verzorg ik haar als de eigenaar neit kan.
zo ging het eerst:
Afbeelding
Afbeelding
En zo gaat het nu:):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nee ik wil niet stil staanx]!

Afbeelding
Ik wil niet achter Noah vandaanxD!
Afbeelding
Nou omdat je zo volhoudt.

Mijn eigencommentaar:
Meer voor me uit kijken. Meer aan stelling werken. En tenen naar binnen. Ook soms wat meer naar achteren. Maar dit is het enige paard waar ik naar voren val:). Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik veel bereikt heb omdat ze eerst vertikte om 1 stap te lopen. Ze ging alleen steigeren op der plaats en met der hoofd schudden enzo. Omdat ze me niet accepteerde. Dat gaat nu gelukkig een stuk beter maar ze wil niet graag stil staan en stappen:).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: Preza(draver)& Ik @work:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:44

Ik vind het er veel beter uitzien als de eerdere foto's. Het is goed dat je les hebt, het lijkt mij geen makkelijk paard om te rijden. Dat naar voren vallen vind ik wel meevallen, je zit netjes rechtop. Ze lijkt je alleen inderdaad met halthouden wel uit het zadel te trekken waardoor je naar voren valt. Misschien kun je dit proberen voor te zijn door met het halthouden iets je been eraan te houden en een ophouding te geven.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 12:13

Al laat ik de teugels los doet ze nog zo:(. En ik geef al been.Lachen Ze houdt gewoon neit van halthouden. Ze is inderdaad niet makkelijk:) Maar ze wordt wel steeds liever en gaat me beetje bij beetje accepteren:)!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:34

vind de foto's er niet heel fijn uitzien.. Heb ook het idee dat de halsspieren een stuk dunner zijn geworden of zie ik dit verkeerd?
Probeer wat meer aan ontspanning te werken, meer van achte rnaar voor rijden zodat ze in een ontspannen aanleuning loopt!
succes

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 13:39

Ze is juist breder geworden in de hals;). Ik rijd haar 1 keer per week dus daar kan ik niet veel aan doen;). Ze loopt juist te veel voorwaarts. En probeerd veel te gaan rennen. Ik mag van haar alleen mijn teugels niet aannemen. Maar daar zijn we ook mee bezig. Het is echt niet een van de makkelijkste pony's!:) Ze loopt ook veel ontspannen. Verder ben iik niet bezig met nageeflijkheid en dat soort dingen maar meer met dat ze ontspannen is:).

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:47

roxxxiejjj schreef:
Ze is juist breder geworden in de hals;). Ik rijd haar 1 keer per week dus daar kan ik niet veel aan doen;). Ze loopt juist te veel voorwaarts. En probeerd veel te gaan rennen. Ik mag van haar alleen mijn teugels niet aannemen. Maar daar zijn we ook mee bezig. Het is echt niet een van de makkelijkste pony's!:) Ze loopt ook veel ontspannen. Verder ben ik niet bezig met nageeflijkheid en dat soort dingen maar meer met dat ze ontspannen is:).

Maar dat betekend niet dat jij niet van achter naar voor moet rijden!
En over de ontspanning, ik vind de ontspanning op deze foto's ver te zoeken.. Maar goed, het zijn natuurlijk maar moment opnames..
Nageeflijkheid komt vanzelf als je paard los laat en ontspant.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 13:48

Ik kan haar wel naar voren gaan rijden met mijn benen en tegen houden met mijn handen maar dan gaat ze of stil staan en steigeren of heel hard rennen. Lachen Het klopt dat ze op de foto's niet ontspannen loopt maar als ze wat losser is(dus aan het einde van de les) Loopt ze wel degelijk ontspannen:).

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:50

roxxxiejjj schreef:
Ik kan haar wel naar voren gaan rijden met mijn benen en tegen houden met mijn handen maar dan gaat ze of stil staan en steigeren of heel hard rennen. Lachen Het klopt dat ze op de foto's niet ontspannen loopt maar als ze wat losser is(dus aan het einde van de les) Loopt ze wel degelijk ontspannen:).

Volgens mij weet jij niet wat van achter naar voor rijden is.. Dat betekend niet dat jij je paard naar voor schopt en hem van voor tegen houdt. Maar JUIST dat je de voorkant ontspant en met je benen de achterhand van je paard activeert, van achte rnaar voor rijden heeft dus weinig te maken met de snelheid van je paard.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 13:53

Ik heb het ook niet over dat ik haar naar voren schop maar dat ik haar naar voren rijd met mijn benen.Lachen En daar bedoel ik dan weer mee dat de achterhand actiever wordt. Mijn handen houd ik stil op de plaats en geef soms een ophouding als ze wil gaan rennen. Ik moet haar met mijn zit terugrijden. Haar achterhand is heel actief dus daar ligt het probleem niet.