P.R.E. Muñeca @ wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Munnie

P.R.E. Muñeca @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 16:26

Ik had vandaag mijn tweede wedstrijd B het ging een stuk beter dan de eerste alleen me punten zijn niet zo denderend. Eerste proef 170 punten en op 5 na laatste en de tweede proef met 152 punten op 3 na laatste.

We hebben kennis gemaakt met de perfecte bodem van Zwanenberg me paard is dus door de bodem die zeg maar niet mee geeft voorover geklapt en heeft bijna een koprol gemaakt. Daarna liep ze minder en had ze er niet meer zo veel zin in. Toch hebben we de proefen uitgereden, ik wou eigenlijk na huis omdat ik het zielig vond. Heel dr hoofd zat onder het zand in haar ogen mond noem maar op.

Er zijn nogal veel foto's gemaakt dus een paar foto's als voorproefje en een linkje van mijn album. Hier komen ze dan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De rest van de foto's zijn hier te vinden:
http://www.mijnalbum.nl/Album=Q4EH4E3Y

Eigen commentaar:
- handen laag
- rechtop zitten
Dus kom maar op met jullie tips!

Dit was trouwens onze eerste wedstrijd 6 dagen geleden:
[HAW] Muñeca @ wedstrijd B

Andante

Re: P.R.E. Muñeca @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:29

Ziet er verder best goed uit, jammer van de punten!
Let wel een beetje op je binnenhand, die is een beetje streng op de foto's.
Maargoed, een foto is ook maar een momentopname Clown .
Verder iets voorwaarts de volgende keer, maar ik kan begrijpen dat dat niet wil als je paard net is gestruikeld Sigaar .
Veel succes verder!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:34

Wat een lekkerding heb jij onder je kont! Hoe bedoel je voorover geklapt door de bodem? Vaak is het struikelen/voorover klappen van een paard een gevolg van teveel op de voorhand lopen. Tenzij er natuurlijk een medische reden is waarom je paard voorover geklapt is. Op je foto's kan ik weinig slechts aan de ondergrond ontdekken, het ziet er mooi vlak uit. Probeer je paard dus meer van achteren uit te rijden, zodat hij gaat "zitten". Ook lijkt je paard aardig zwaar op de hand als ik jou handhouding/teugelverbinding zo zie. Klopt dit? Probeer veel overgangen te rijden, om zo de achterhand er meer onder te krijgen en de voorkant losser op de teugel.

Als je iets meer ontspant (ik weet het, dat is moeilijk op wedstrijd) is je houding ook beter. Je komt nu gespannen over, terwijl je hier geen reden voor hebt, je hebt een leuke blikvanger onder je kont!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 16:39

Dank je ja vond de punten ook jammer had meer verwacht.....
Beide handen waren heel streng ze is heel nerveus en wil het liefst zo snel mogelijk weg dus Haha!
Wha ha ha ik heb heel voorzichtig gedaan naderhand. Gestruikeld.... zeg maar gevallen Knipoog

CalvinM: Dank u Haha! Het is de bodem met kunstgras erin ex eigenaresse van manege hier zat er lang waar mijn paard viel ze heeft deze bodem zelf ook gehad en ze kent het probleem dat het niet meer geeft zelfde effect als jij ergens in blijft hangen en door loopt. Thuis rij ik op gras hoefslag is gewoon hobbelig zand nooit geen probleem mee valt nooit nooit uit evenwicht. Als er blubber ligt is het nog geen probleem.
Ze was ook zwaar paard heeft geen wedstrijd ervaring en erg gehecht aan haar mede weigenootjes. Heb haar gekocht met een rug probleem vandaar weinig vanuit de achterhand kreeg iets of wat ontspanning maar nadat ze was gevallen was dat helemaal weg.
Ontspannen moet zeker maar erg moeilijk werken we aan maar dat kan natuurlijk alleen op de wedstrijd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:29

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je mag 1 topic per week openen op HAW.