Volan (nrps-ruin) en nyske (fries) @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liek_Volan

Volan (nrps-ruin) en nyske (fries) @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 16:25

Ik heb al heel lang geen topic geopend van mij en Volan, dus ik dacht laat ik dat maar eens doen!
Ik heb nu ook toevallig foto's van de les van mij en nyske, een 4-jarige fries.

Volan is nu 1,5 jaar mijn pony, hij is 12 jaar oud. Ik heb hem gekocht van een 'probleempaarden stal', en een probleempony
was hij zeker. Hij heeft alles verkeerd aangeleerd, en was dus echt groen. Nu ben ik na 1,5 jaar nog steeds bezig om de basis er goed in te krijgen, want zelfs dat kon hij niet. Maar we gaan echt de goede kant uit! Ik geef niet op, ookal is het soms heel erg moeilijk, we komen er wel, de klik is er helemaal:) We rijden nog geen wedstrijden, maar waarschijnlijk starten we de volgende zomer:)

Nou hier komen de foto's van mij en Volan, het zijn wel alleen draffoto's en een filmpje om eventjes te vergelijken met eerst!

een fijn drafje Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dat waren even een paar draffoto's van mij en volan, hier een filmpje van toen ik er 2 maanden op reed..

http://youtube.com/watch?v=zu5qC2R7ab0

Zo nu foto's van mij en Nyske.
Nyske is dus een 4-jarige fries en moet dus nog heel erg veel leren.
Dit is de 2e les op haar, ik rijd haar maar 1 week in de maand, omdat haar baasje dan weg is en ik mag dan lessen op haar.
We letten nu veel op lengte in de hals krijgen, ze kropt haar nek heel snel op en om voorwaarts te lopen. Dus we oefenen op voorwaarts neerwaarts. Het gaat opzich al vrij goed vind ik zelf! Ik ben natuurlijk Volan gewend en een Nrps pony en een fries zijn toch wel heel erg verschillend. Maar oké, hier komen de foto's van mij en Nyske!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog een paar foto's van een filmpje. De kwaliteit is niet helemaal super.

Afbeelding

de galop gaat erg hard, we stijgen op, haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en als laatste nog een standfoto,

Afbeelding

zo dat waren ze, commentaar is altijd welkom:)

vaaleriee

Re: Volan (nrps-ruin) en nyske (fries) @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:42

hee lieke,
ziet er goed uit, alleen je binnenhand
is op volan best streng.
ik wis tniet dat je een fries reed trouwens, leuk
hoor Lachen
xx

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:17

Wou lieke!, wat ben je vooruit gegaan met volan Lachen . Ziet er goed uit, alleen dat rood bij dat rose Huilen van het lachen .
Nyske is ook een prachtig paard! In de galop duik je iets naar voren op dr Lachen , maar wat een krachtige galop heeft ze zeg!

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 11:38

o0valerie0o schreef:
hee lieke,
ziet er goed uit, alleen je binnenhand
is op volan best streng.
ik wis tniet dat je een fries reed trouwens, leuk
hoor Lachen
xx

Hee Valerie!
Ja klopt, ik probeerde stelling te vragen, maar meneer is verschrikkelijk sterk op links, daar moet ik echt eens goed op ga letten:)

xx

Joyce__14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:45

Wat een verschil op het eerste paardje en dan het tweede paardje.
Ik vind de laatste foto's vriendelijker dan de eerste, je hebt daar een behoorlijk strenge binnenhand imo.

jantjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:03

leuke paardjes
maar let op je handen dat je die recht op zet en je tenen wat naar binnen draaien maar ziet er netjes uit ik vind het bij het tweede paard ook idd beter uit zien

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 07:59

hey lieke!

leuk om is foto's van jou en volan te zien! Je kan zien dat er nog wel wat spanning inzit, maar als stukken minder!
Probeer op de volte wel je teugels op gelijke lengte te houden en je binnenhand te openen ipv sluiten.Gaat vast goed komen op wedstrijd! Ga je dressuur doen of springen?
Friesje is ook leuk, punten geef je zelf al aan.

Groetjes Michelle!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:24

Volgens mij heeft Volan eerst bij ons op stal gestaan! Leuk om te zien hoe die nu is, bij ons was het idd een probleempony Lachen

Ziet er goed uit! Soms lijkt het idd dat je wat streng inwerkt met je binnenteugel

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:46

Volan, och, wat heb ik daar samen met zijn vorige eigenaar dingen mee meegemaakt zeg. Leuk dier maar met rijden een draak.

@Kim, Volan is eerst naar een "africhtingsstal" gegaan voordat hij doorverkocht werd Knipoog.

Rijtechnisch kan ik er niet veel over zeggen. Binnenhand is al genoemd en verder zit je keurig. Bij de fries moet je niet te veel naar voren gaan hangen in de galop.

Veel succes nog met beide paarden, met goede begeleiding komen jullie er zeker wel. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:53

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:52

Wat is volan alweer lang weg van ons.

och wat heb ik veel meegemaakt met dat beestje. Leuk om te zien dat het goed gaat met jullie twee!

Aangezien dat filmpje zit er wel verbetering bij jullie in zeg, let inderdaad op je binnenhand die lijkt afentoe wat streng. Verder wens ik je heel erg veel succes!

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 10:14

Mies_Apollo schreef:
hey lieke!

leuk om is foto's van jou en volan te zien! Je kan zien dat er nog wel wat spanning inzit, maar als stukken minder!
Probeer op de volte wel je teugels op gelijke lengte te houden en je binnenhand te openen ipv sluiten.Gaat vast goed komen op wedstrijd! Ga je dressuur doen of springen?
Friesje is ook leuk, punten geef je zelf al aan.

Groetjes Michelle!

We gaan dressuur doen! Hij kan wel goed springen, hij is springgefokt, maar dressuur gaat een stuk beter!
Bedankt voor de tip!

Groetjes Lieke!