LB@Dressuur work proefje [Filmpjes]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

LB@Dressuur work proefje [Filmpjes]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 22:09

Mijn 6 jarige NRPS ruin living Beauty en ik rijden op 14 juni onze eerste echte B proef. Normaal rijden we in de training op L niveau, maar zo'n proefje is toch weer wat anders. We zijn dus zo langzaam wat aan het oefenen en mijn vriend was zo aardig om ons te filmen, en de proef voor te lezen. Helaas kan hij niet zo goed multitasken en gaat het daarom wel eens mis. Nu ken ik gelukkig de proef vanbuiten en hoeft hij zich enkel op het filmen te concentreren.

Ik weet dat er nog wat dingen schelen, zoals de netheid van de figuren (voltes zijn rond) en het doorkomen van de hulpen op sommige momenten (hang samen met de nagefelijkheid). Ik had mijn houding eerlijk gezegt erger verwacht, maar ik vind wel dat ik nog teveel eraan rij.

Tips en commentaar voor onze eerste wedstrijd zijn van harte welkom, maar hou het netjes en niet alles hoeft 6 keer herhaald te worden Knipoog Bedankt voor het kijken/lezen en laat asjeblieft een berichtje achter.

http://www.youtube.com/watch?v=BWswUWks ... ature=user
http://www.youtube.com/watch?v=ulgRi47L ... ature=user

Mloui

Re: LB@Dressuur work proefje [Filmpjes]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 08:06

Je kan inderdaad goed zien dat zn vader Living Legend is! Leuk diertje heb je daar hoor!

Het rijden ziet er netjes uit, maar ik zou een nog wat regelmatiger tempo willen zien in de draf. Tevens vind ik je lichtrijden voor verbetering vatbaar. Je zet nu echt zelf af in plaats van dat je je door je paard omhoog laat gooien en daardoor ben je steeds wat achter in de beweging. Probeer je eens met doorzitten omhoog te laten gooien en dát te gebruiken om licht te rijden. Je zal zien dat het een heeel stuk makkelijker zal gaan! Heel veel succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:13

Moderatoropmerking:
Berichten die niet aan de nieuwe regels voldoen verwijderd.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 10:18

Mloui schreef:
Je kan inderdaad goed zien dat zn vader Living Legend is! Leuk diertje heb je daar hoor!

Het rijden ziet er netjes uit, maar ik zou een nog wat regelmatiger tempo willen zien in de draf. Tevens vind ik je lichtrijden voor verbetering vatbaar. Je zet nu echt zelf af in plaats van dat je je door je paard omhoog laat gooien en daardoor ben je steeds wat achter in de beweging. Probeer je eens met doorzitten omhoog te laten gooien en dát te gebruiken om licht te rijden. Je zal zien dat het een heeel stuk makkelijker zal gaan! Heel veel succes!

Ik weet wat je bedoeld Lachen Inderdaad, dat heb ik een beetje nagelaten, maar goed dat je me er op wijst. Ik zal woensdag nog eens een filmpje maken met de verbeteringen. Mijn instructrice, die de afgelopen 3 weken op vakantie is geweest helaas, zegt altijd dat ik hem (mn paard) moet stuiteren als een basketbal onder me. dan komt hij ook opeens veel meer van de grond en zit ik veel netter. Ik denk dus dat ik dit in korte tijd wel kan verbeteren, bedankt!

In de draf valt hij halverwege de proef een beetje dood heb ik het idee. Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met tempo in de draf, maar nu raak ik het door de oefeningen zo snel achter elkaar een beetje kwijt. Ook iets om aan te werken dus.