Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ben ik al wel mee aan 't werk, zit 'm vooral in mijn schouder. paardje schreef:Steeds weer iets naar voren stappen, ontspanning opzoeken en je er vooral niet te druk om maken. Voorhand iets naar binnen plaatsen, iets schoudervoor rijden, met lengte in de hals. Een paard mag in de stap wat langer in zijn lijf zijn. Succes ermee.
mirkip schreef:Mijn rechterhand is juist te slap eigenlijk, links is sneller dan rechts (ik ben links) waardoor rechts daar niet op kan anticiperen zeg maarben ik al wel mee aan 't werk, zit 'm vooral in mijn schouder.
Ben er achter dat 'ie het niet doet als 'ie ook geen bakrand (draad) heeft. Ik vermoed dat hij met zijn buitenschouder steun zoekt aan de bakrand, waardoor zijn kont naar binnen gaat.
Medisch onderzoek is nog niet aan de orde geweest aangezien ik er nog maar heel kort rijdt (sinds 2 weken), maar het is zeker een goede tip!
Het voelt voor mij inderdaad als hij links extreem strak zet, hij wil aan de rechterkant niet meer korter worden. En zodra ik dat vraag valt hij helemaal naar binnen (tenminste als ik rechtuit wil blijven gaan). Zodra ik wél af wil wenden geeft ze in het begin van de bocht wel mee.
Takt en impuls vallen beide terug.
Dinsdag neem ik dit paard weer mee naar de les, dus hopelijk krijg ik dan inderdaad veel tips! Wellicht zal het ergens aan mijn houding liggen waardoor ik ergens blokkeer...
Ik zal je tip eens proberen!

Wildgirl schreef:neigt ze naar de telgang?in dat geval is er maar 1 woord: ontspanning zoeken