Nikita @ boomloos dressuur in het avondzonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dapnik

Nikita @ boomloos dressuur in het avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 21:19

Hai,

Ik heb Nikita nu een jaar en ik moet zeggen dat ik vind dat we erg vooruit zijn gegaan, in het begin liep ze erg op de voorhand, dit gaat gelukkig steeds beter. Ook wordt ze steeds ontspannender zowel in haar mond als in haar rug.
Ik heb sinds januari een boomloos zadel, en het bevalt super.
De laatste paar maanden zijn we sirieuzer[sp?] bezig met dressuur.

Ik heb vandaag niet al teveel aan der gevraagd, het was nogal warm.

1.
Afbeelding
instappen

2.
Afbeelding
indraven

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9
Afbeelding
Linkergalop; galop is altijd al een probleem geweest, heel erg op de voorhand, ben daarom wel blij met deze foto.

10.
Afbeelding
Dit vind ik een fijn beeld

11.
Afbeelding
rechtergalop; ben ook erg blij met deze foto, ik moet alleen op mijn kont zitten.

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

ik mag zelf zelf mijn onderbenen rechter houden en rechtop zitten, Nikita mag wat ronder maarvoor vandaag vond ik dit genoeg.

Commentaar & Tips welkom!

HorsesWoman

Re: Nikita @ boomloos dressuur in het avondzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:22

Ziet er leuk uit , let op je handen , die klap je vaak weg , je haken mag je iets meer uitdrukken en ze mag nog wel iets ronder , maar ik denk dat dat van zelf wel komt , veder houd je benen mooi op zijn plaats , soms leg je ze erg ver naar achter.
en zo als je zelf zegt , in de galop meer op je kont zitten , als dat niet lukt , probeer dan te oefenen met zonder zadel rijden.
Verder erg leuk , kijk uit dat je niet te steng ben met je handen , dat je hem niet naar beneden trekt..

Jullie komen er wel !! Knipoog
Veel plezier en suc6 nog.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 22:26

Bedankt, streng met mijn handen ben ik zeker niet, misschien dat dat zo lijkt op de foto's.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:29

Al ik het goed heb , lijkt dat op foto 11 en 5 , en een beetje op foto 9 , maar ook niet erg steng hoor.. Knipoog

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:12

Ziet er leuk uit, volgens mij hebben jullie echt plezier Lachen
Ik sluit me bij HorsesWoman aan wat betreft je zit, probeer meer op je billen te zitten en niet op je doos. Probeer je handen meer te dragen en zorg ervoor dat je geen knik krijgt in je pols (ik ken het hoor, heb er zelf ook een handje van). Probeer ook je handen niet op je heupen of bovenbenen vast te zetten.
Nog iets wat me opvalt bij de galop foto's is dat je daar erg je handen sluit en trekt. Probeer eens aan te galopperen en dan je handen helemaal naar voren te doen, en je teugels lekker lang te maken. Ik weet dat je met de achterhand bezig bent en dat hij waarschijnlijk als je dat doet uitelkaar valt, maar nu zeg je met je handen HO! en met je benen GO!. Als je lekker met je handen meer mee gaat, rijdt dat echt een stuk prettiger, voor zowel je paard als voor jezelf. Er komt meer ontspanning bij.

Veel succes en plezier! Maar dat komt vast goed Lachen

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:39

commentaar is al gegeven, buiten dat vind ik het er best ontspannen uitzien (zie haar hoofd-halshouding). Gewoon lekker dooroefenen, veel plezier verder nog Lachen