Bonita @ dressuurwork in de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Bonita @ dressuurwork in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 20:48

Hallo Allemaal!

Hier zijn we weer, Bonita en ik. Bonita is mijn lease/verzorgpony en ik ben hartstikke trots op haar! We zijn de laatste tijd echt met sprongen vooruit gegaan en ik ben nu stiekem wel plannetjes aan het maken om wedstrijden te gaan rijden. Lekker in de B beginnen en zien hoe ver we komen. Ze heeft vroeger M1 dressuur gelopen, dus B moet zeker lukken Lachen

In mijn vorige topic was ik geschrokken van mijn houding...ik zat als een kromme banaan op m'n pony en ik was helemaal niet tevreden over het totaal plaatje. Sindsdien ben ik heel hard gaan werken aan een rechte, trotse houding, een knik in mijn armen en haar proberen in een ontspannen en constante aanleuning te krijgen. De afgelopen week loopt ze fantastisch! Helemaal los, alleen niet zo actief, maar goed, dit neem ik haar ook niet echt kwalijk aangezien het de hele week al heel warm en benauwd is, maar we werken aan een snelle reactie voor mijn been en een actievere achterhand. En dan proberen haar voor ontspannen en in een regelmatig tempo te houden aangezien ze het liefst lekker onder me uit zou crossen Clown

Nou goed, ik hoop dat jullie ook verbetering zien en opbouwend commentaar is heel erg welkom!

Even ter vergelijking (vooral mijn houding) het vorige topic: [HAW] Bonita [Haflinger] @ dressuurwork
De foto's staan NIET op volgorde!

Mijn eigen commentaar:
- Handen hoger + rechtop houden
- Vooruit kijken
- Tenen naar binnen, hakken omlaag

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

7)
Afbeelding

8)
Afbeelding

De foto's zijn gemaakt door passorapard
Dank je wel Tyrza!!

Morag

Re: Bonita @ dressuurwork in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:55

Leuke haflinger ten eerste! Wel donkere manen... Nors opkijken Op sommige fotos kijk je wel een beetje naar beneden, en af en toe moet je iets meer je hakken uitdrukken. Maar netjes hoor!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:56

Alsjeblieft ghehe , ziet er echt goed uit ! Als eerste grote complumenten dat je haar zó relaxt rijdt . Commentaar geef je zelf al ! Veel plezier met d'r ! Ja

ellentje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:01

erg mooi plaatje Haha!
probeer soms nog iets meer naar achter te zitten
en soms lijkt je ook wat scheef te zitten
je hakken moeten ook meer uitgedrukt worden (dat zeg je zelf ook al)
probeer wat meer ontspannen te zijn en je benen losser laten hangen

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:01

ERGGG leuke pony!!!

Bijna geen commentaar alleen op foto 1 geloof ik lijkt het net of hij niet voorwaarts is
maarja dat kan je niet goed zien vanaf een foto ..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 21:03

Morag schreef:
Leuke haflinger ten eerste! Wel donkere manen... Nors opkijken Op sommige fotos kijk je wel een beetje naar beneden, en af en toe moet je iets meer je hakken uitdrukken. Maar netjes hoor!

Dat is een lang verhaal Knipoog als veulen had ze schattige donzige witte maantjes...zoals het hoort Knipoog maar met de tijd kwamen er steeds meer grijze manen tussen. Haar eigenaresse begon met ze er 1 voor 1 uittrekken, panisch dat haar hafje grijs zou worden. Maar goed, toen kreeg ze een hele grijze coupe, en dan is er niet zoveel meer aan te doen Lachen Nu zijn ze ook wel erg vies maar het is nog niet echt weer geweest om haar helemaal in te zepen en schon te spoelen. Ik wacht lekker tot het een tijdje goed warm is en dan word ze hopelijk iets lichter, maar ze heeft dus wel grijze manen Knipoog

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 21:05

@ ellentje & jumpingqueen:

bedankt voor het commentaar. Ik ben al maanden bezig met mijn benen, tenen en hakken maar het gaat als steeds beter. Toch let ik er zoveel mogelijk op Lachen

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 08:12

Wauw ziet er goed uit hoor marieke, knappe bo! Je ziet ook dat ze haar rug lekker los begint te laten.. Ziet er echt goed uit!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 09:06

dank je wel deniece Lachen je hebt inderdaad gelijk. Ze voelt de laatste paar keren zo heerlijk los aan, en ze heeft ook niet meer de drang om haar hoofd plotseling omhoog te gooien en dan vast te houden...wat ze vorige week nog wel deed.
Nu alleen de achterhand actieveren ..... Lachen

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:20

Ziet er goed uit Marieke, PRobeer d'r goed voorwaarts te houden, lekker schakelen.

Je hebt een pb van mij:-)

Heee deniece, ken je me nog??? Ik heb bij jouw altijd in de les gereden op Pothoven, je hebt ook wel 's jimmy gereden! Long time no see, hoe gaat 't met je? (per PB natuurlijk Haha!)

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:25

Ziet er ontspannen uit. Leuk paardje Lachen
Probeer wel je handen rechtop te houden.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:00

veel verbetering!
knappe haff!
tipje: je hoofd rechtop houden Knipoog

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 14:48

bedankt allemaal voor de tips. Ik ga het allemaal mee nemen naar de komende ritjes (de meeste dingen probeerde ik al op te letten, maar goed, oefening baart kunst) en hopelijk komt het allemaal goed Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 15:38

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:33

Het verschil is duidelijk te zien Haha!.
Lekker ontspannen, met af en toe wat kleine "foutjes" in het rijden, maar dat geef je zelf al aan.
Ook top dat je daar lekker mee bezig gaat!
En dat ziet er helemaal niet slecht uit, ik ben benieuwd hoe dit er later uit gaat zien!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:26

Ik vind het trouwens een super gaaf dekje marieke! Staat erg chique en dan nog met zo'n hengstenvlecht Lachen Vet leuk!

Let trouwens wel even op piano handjes! En die achterhand activeren komt vast ook goed, lekker veel tempowisselingen en verruimen en weer verzamelen etc. Iig fijn dat de aanleuning nu zo goed gaat Lachen Hou dat vast! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:44

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:46

Ik vind je handen wel goed daar:). Verder alleen je tenen naar binnen en actief rijden. Maar dat gaf je zelf al aan. Leuke pony en nog veel plezier!:)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 14:37

dank je wel Lachen mijn handen moeten wel in ieder geval recht op...Knipoog