[HAW] Jaha!! Dé Kelly@work!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[HAW] Jaha!! Dé Kelly@work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:30

Ja! Éindelijk is het zover, Kelly nu haar eerste eigen échte bokt topic *LOL*

Ja nu is ze trots Cool

Ik rijdt met Kelly het meeste buiten. Maar eens in de week trainen we op dressuur. Hierbij probeer ik zoveel mogelijk op mijn houding en haar houding te letten (Vooral mijn houding is zwaar bagger Scheve mond Nagelbijten / Gniffelen ). Met de houding van Kel bedoel ik vooral: ontspanning, en de juiste spieren, achterhand eronder. Aan de teugel lopen hoeft ze van mij echt niet persee, maar ik ben wel erg trots als ze het doet Vork
Ik rijd Kel vooral op mijn zit, ik ben van mening dat een bit niet is om aan te gaan liggen plukken. Ooit wil ik voor haar een mooi bitloos hoofdstelletje kopen, en een barebackpad. Maar tot dan rijden we zo rond.

Het ging niet zo heel super gisteren (foto's van gister). Kelly was heel druk (week stilgestaan, even druk gehad, veel naar een vriend geweest in het ziekenhuis, en veel huiswerk van school gehad. Ze heeft uiteraard wél iedere dag aandacht gehad Knipoog ), ze was ook een beetje vast in haar lijf. Ze liep moeilijk rond, en moeilijk ontspannen. Maarja, ik neem het haar niet kwalijk na een week stilstaan Knipoog

Nu de foto's Haha!

Eerst lekker ingestapt.
Afbeelding
[url=http://g.imageshack.us/g.php?h=68&i=060508204348mi4.jpg][img]

Daarna indraven (doe ik altijd ze moet lekker los zijn voordat we iets gaan doen).
Afbeelding
Afbeelding

Toen begonnen we met het "echte" werk.
Zoals je ziet super gespannen. Ze liep hier heel erg opgefokt. Zo heeft ze een tien minuten gelopen. Ze was echt té heet.
Na tien minuten sterren kijken begon ze wel goed te ontspannen.
Afbeelding
Afbeelding

Nog steeds gespannen. Wél goed achterbeengebruik had ze. Maarja op déze manier hielp dat ook niet veel Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
Afbeelding

Ze begint wat meer ontspannen te lopen. Ze kwam stukje bij beetje wat rustiger.
Afbeelding
Afbeelding

En ze zakte weer wat verder naar benede. Mijn houding is werkelijk waar verschíkkelijk Bloos Bloos!
Afbeelding
Afbeelding

En híér wil ik haar hebben. Mooi achterbeengebruik én lekker ontspannen. Meer hoeft ze van mij niet. Als ze haar lijf maar goed gebruikt Haha! Op deze en de komende foto's ben ik echt trots Haha! Ze is namelijk wel ingereden geweest, maar nooit doorgereden.
Ze heeft dus nooit ontspannen gelopen, en nooit aan de teugel hoeven te lopen. Het was puur lekker rondjes door de wei crossen (Bij mij tot een half jaar terug ook). Nu heeft ze dus haar ontspanning lekker te pakken, gebruikt ze haar lijf goed. En af en toe komt ze helemaal aan de teugel (vaak te diep maarja, het kan niet in ene keer goed gaan Knipoog ). Ik heb zelf nooit geleerd hoe ik een paard aan de teugel krijg, ja uit boeken, maar de praktijk niet. Ik heb dus ook nooit zomaar wat geprobeert, stel je voor dat ik haar verpest. Ze is dus uit haar eigen lekker gaan lopen. Ben er best trots op, toch een teken dat ik íéts goed doe *LOL*
Afbeelding
Afbeelding

Niet een heel duidelijke foto (niet gek, zijn met telefoon gemaakt), maar ik vind het toch wel een ontspannen beeld geven.
Afbeelding
Afbeelding

Hier loopt ze naar mijn idee echt super. Lekker ontspannen, en totaal niet gedwongen. hier zie je dus ook dat ik haar niet vraag om aan de teugel te lopen, maar dat ze echt uit ontspanning naar beneden komt. Mijn houding is op deze foto wel héél erg bagger. Daar zit ik behoorlijk mee, ik steek altijd mijn benen af Scheve mond
Afbeelding
Afbeelding

En uitdraven. Hier valt ze de fotograaf aan Huilen van het lachen Ze wil altijd knuffelen met de mensen die in de wei staan. Dan stormt ze erop af, en maakt op het eind een noodstop Huilen van het lachen Ik krijg der wel heel makkelijk terug, dus ze stormt nooit óver de mensen heen Huilen van het lachen (ik rijd een beetje western achtig volgens mij ofzo. Want als ik mijn teugels iets ophef, en iets achterover ga zitten, staat ze mee stil Haha! Ze reageert zó ontzettend licht op alle hulpen Lovers )
Afbeelding
Afbeelding

En klaar Lovers
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van ons als combinatie vinden.
Het gaat zeker niet allemaal perfect. Vooral mijn houding niet ( Benen afsteken, tenen niet naar vinnen, ellebogen niet langs me zij, heb vaak een lelijke knik in mijn polsen, heb mijn handen gekanteld, zit vaak niet rechtop, kijk vaak naar beneden hoe kel loopt,), ik ben me hier érg van bewust, en ik ben hier zeer zeker mee bezig, maar wat ik belangrijker vind is dat kelly goed loopt.
Eens in de zoveel tijd krijg ik les. Het ligt eraan hoe het gaat, als het goed gaat, duurt het langer voor mijn lefgeefmens weer komt, gaat het slecht komt ze vaker Knipoog

Sky

Re: [HAW] Jaha!! Dé Kelly@work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:34

Hmm vind dat er niet veel rijtechnische opmerkingen over gemaakt kunnen worden, de foto's zijn eigenlijk allemaal slecht en onduidelijk. Clown Maar wel kun je op alle foto's zien dat de teugels echt heel los hebt, ik las dat je graag met je zit ilt rijden, maar met teugels op maat (hoeven niet heel strak) heb je toch een tikkeltje meer controle!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:35

Ik vind je foto's eigenlijk te vaag/bewogen om er goed mee te kunnen oordelen daarbij voldoet je topic ook niet aan de nieuwe eisen (je hebt er geen niveau bij staan) misschien kun je dat nog gauw even veranderen, maar ik vrees dat je topic zoiezo gesloten wordt omdat de foto's te onduidelijk zijn (tenminste, dat vind ik misschien denken de mod's er anders over) Knipoog

veerlefellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:37

heey astrid leuke foto's zeg kom gauw een ker bij jullie langs hoor....Knipoog

xxx veerle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:44

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.