Iriz en Ik voor het eerst op bokt *D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iriz_lover

Iriz en Ik voor het eerst op bokt *D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 14:27

Leuk dat jullie even kijken op dit Topic.
Ik hoop dat jullie me wat goeie tips kunnen geven.
Ik zal in het kort even wat vertellen.

*Iriz
*Fries
*5 jaar (30 juni 6jaar)
*Erg schrikkerig
*Niet luisteren(vooral eigen zin doen)

In het begin ging het goed lekker laag met koppie en lekker lopen.
Daarna begon ze te doen waar ze zelf zin in had, dus gewoon niet luisteren, bokken, stijgeren en wegrennen op het weiland als ik haar kom halen met de hele groep andere paarden.
En nu doet ze dat eigenlijk nog steedts.
Ik zal wat foto's laten zien en hoop dat jullie me tips kunenn geven over beter rijden en commetaar kunnen geven waar ik wat aan heb.

*Op sommige foto's heb ik lange teugels maar dat komt omdat ik dan of aan het uitstappen of draven ben of omdat ze dan makkelijker naar beneden loopt dan korte teugels.

Eerst wat foto's van het begin dat ik er net had.
Ik rij daar op alleen schoenen en lange sokken maar normaal rij ik met rijlaarzen maar die was ik vergeten mee te nemen Bloos

1. My Proud Haha!
Afbeelding

2. Heel schrikkerig.
Afbeelding

3. Even instappen.
Afbeelding

4. Drafje.
Afbeelding

5. Weer drafje.
Afbeelding

6. Weer drafje
Afbeelding

7. Weer galop.
Afbeelding

Okee, nu foto's van hoe ze nu loopt.

8. Springen Cool
Afbeelding

9. Stap Vork
Afbeelding

10. Draf Bloos Deze vind ik persoonlijk heel erg mooi alleen jammer van die lange teugels Pling
Afbeelding

11. Iriz Haha!
Afbeelding

12. Alweer Iriz Vingers aflikken
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en reageer alsjebliefd met wat leuke en handige tips Knipoog

xpasalx

Re: Iriz en Ik voor het eerst op bokt *D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:41

ziet er super uit alleen bij de eerste foto's van draf zit je er naar voren gebogen

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:41

Waauu leuk mann Knipoog

Eigenlijk heb ik niet veel commentaar alleen najah foto 9 probeer hem niet
naar beneden te ''dwingen''

Iriz_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 14:54

Bedankt Lachen

barcaseig1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:02

Ziet er leuk uit!

Probeer je handen rechtop te houden.

Kleinduimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:03

Wat is het toch een geweldig knol. Kwijl
Alleen mij krijg je er niet meer op. Schijnheilig

Probeer niet je handen op schoot neer te leggen, maar ik weet dat dit een moment opname is. Lachen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:05

Ziet er op zich leuk uit!
Alleen probeer je handen boven de schoft te houden, want als ze nu schrikt, heb je je handen al zover naar achter dat je haar niet meer terug kunt nemen.
Tip voor het schrikken en d'r eigen gang gaan: Aan het werk houden! Overgangen rijden, schijnovergangen, heel veel figuren, etc. Zo moet ze zicht op jou concentreren en heeft ze geen tijd meer om zelf dingen te verzinnen.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:09

Je zult eerst moeten proberen om haar rug leren los te laten. dus vooral veel laag instellen (neusje over de grond.) En vwnw... Friesen staan erom bekent dat ze zich snel opkroppen en dat het dan voor een "onervaren"iemand er snel uit ziet als aan de teugel. Ze zal van achteren goed door moeten stappen draven om van voren nageeflijk te gaan lopen. En mijn ervaring is dat WPn-ers iets makkelijker zijn dan friesen. Dit dus door hun eigen houding al.

Ik longeer vaak als afwisseling en dan stel ik dus extra laag in zodat ze over haar rug moet lopen.

Probeer zlef rechtop te gaan zitten en je handen te dragen voor je lichaam. Je hebt ze nu te dicht bij je buik en als ze weg rent heb je niks om tegen te houden. Jaaa langs je lichaam... dus teugels echt iets korter nemen en voor je plaatsen

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:48

Ik ben normaal niet zo voor friezen, maar vind deze ontzettend stoer! Haha! kan natuurlijk ook door je stoere roze setje komen Ja
Let vooral op je handen (draaien en verder voor je lichaam dragen), dat zal echt al véél verschil maken denk ik!

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:08

leuke fries Lachen
probeer je niet te erg op het 'aan de teugel' te focussen (kan het ook mis hebben). Ik ben het met priscilla eens. En misschien is les nemen een optie? Lachen Dat is leuk èn nuttig, zo komen je tips beter over dan van bokkers Knipoog

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:13

jaa daar is iriz Knipoog vind haar echt mooi! maar ik denk dat ( wat trouwens al een keer gezegd is ) als je haar aan het werk houd, voltes enz.., dat er al een hele verandering is mbt het wegrennen.

Iriz_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 08:54

Bedankt voor alle tips Lachen
Ik ben Zaterdag geweest (en ga vandaag weer) en toen heb ik geprobeer buiten te rijden want het was zo lekker weer en het ging echt goed Haha!
Ze ging zooo hard in galop Tong uitsteken
Ik heb er een filmpje van ik zal hem proberen op Youtube te zetten zodat jullie het ook kunnen zien.
En natuurlijk ga ik zo snel mogelijk weer foto's maken zodat jullie kunnen zien of die tips mij en beetje geholpen hebben Lachen