Iwan op concours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Puppetje

Iwan op concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 10:04

Hier voor het eerst eens wat foto's van Iwan op Bokt. We rijden nu sinds het buitenseizoen in de M2 en hebben 3 winstpunten.
Deze proef was ons dieptepunt in de M2, 160 punten en absoluut juist gejureerd.
Ik heb nog veel moeite om Iwan te sluiten en wil hem veel meer op het achterbeen hebben.
Iwan is nu 6 jaar en 1.70 groot. Helaas hebben we sinds een jaar een tonguitsteekprobleem waar ik al van alles voor heb geprobeerd. Helaas lukt het me tot nu toe nog steeds niet om het probleem op te lossen.

Middendraf
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Afbeelding

Draf
Afbeelding

Weet eigenlijk niet wat we hier doen
Afbeelding

Anouska

Re: Iwan op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:12

Mooie fries, mag inderdaad wat actiever van achter worden. En wat is hij groot zeg!

Heb je al een tonglepel uitgeprobeerd? (weet alleen niet of je hiermee mag starten?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:14

1.70 is een behoorlijke maat voor een Fries! Mooi dier. Ik vind dat hij inderdaad op de eerste 2 foto's een meer stuwende beweging naar achteren heeft maar op foto 3 lijkt hij zijn achterhand er al meer onder te brengen. Mag inderdaad wel wat meer gesloten maar voor de rest ziet het er wel vriendelijk en netjes uit. Komt vast goed! Succes met je mooie Fries!

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 10:18

Anouska schreef:
Mooie fries, mag inderdaad wat actiever van achter worden. En wat is hij groot zeg!

Heb je al een tonglepel uitgeprobeerd? (weet alleen niet of je hiermee mag starten?

Tonglepel heb ik ook al geprobeerd. Hij steekt zijn tong een paar centimeter naar voren en houdt zijn mond een stukje open. Als je alles vastsnoert is het probleem "opgelost" maar op deze manier wil ik hem niet rijden.

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:22

Mooie fries, en groot Wow!
ziet er netjes uit, maar probeer erop te letten dat hij niet achter de loodlijn gaat lopen (kan natuurlijk een éénmalige actie zijn wat ik zie..). Dit kun je makkelijk oplossen door hem idd actief te houden van achter.