Suus @ work na een jaar vol tegenslagen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Suus @ work na een jaar vol tegenslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 21:45

Hieronder foto's van Suus, een haflingermerrie van acht jaar oud. Ze is erg slim en heeft een eigen willetje Haha! We rijden puur recreatief.
2007 was voor ons een rotjaar. Na een paar maanden kreupelheid en boxrust door een ontstoken schiefel liep ze weer goed. Maar doordat ik mijn studie weer oppakte had ik te weinig tijd. Vandaar een bijrijdster. Dat klikte niet erg goed, haar dolle buien kwamen steeds vaker voor. Op een gegeven moment was bokken en staken het enige wat ze nog erg goed kon.
Doordat ik er een paar keer af ben gevallen ben ik daar erg bang van geworden. En heb ik ernstig getwijfeld aan verkopen. Maar wie wil nu zo'n bokkende en stakende haflinger hebben Clown

Vandaar dat ik rond februari 2008 op zoek ben gegaan naar iemand die mijn paard de eerste maanden kon rijden en corrigeren en die mij vervolgens ook les kan geven. Dat gaat erg goed. Wel met grote ups en downs. Vooral door mijn angsten waardoor ik haar vaak niet goed durf aan te pakken. En ze vervalt in haar oude gedrag.
Maar de dieptepunten worden steeds minder, en haar gedrag wordt gelukkig steeds constanter.

Vanavond heeft mijn instructrice foto's van de les gemaakt. Niet de beste foto's qua kwaliteit jammer genoeg. Maar er is gelukkig een paard te zien Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weet even niet wat mijn buitenhand hier aan het doen is Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

elizahbep

Re: Suus @ work na een jaar vol tegenslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 01:28

ik vind het er eigelijk wel ontspanne uit zien Haha!
let alleen wel op je hakken, die mag je af en toe wat meer uitdrukken, en je handen mag je volgens mij wel iets meer dragen.

groetjes elizah

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 03:09

Je zou zo op de foto niet zo 1 2 3 zeggen dat je veel tegenslagen hebt gehad! Ik vind het erg goed dat je hulp bij hebt gezocht, en ben erg blij voor je dat het weer beter gaat. Wat te zien is op de foto! Ok je kan altijd nog punten verbeteren/ veranderen maar dat kan iedereen zelfs de beste ruiter...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 07:10

Dank voor de reacties. Handig om foto's te hebben, want ik zie ook dat ik mijn hakken nu optrek en mijn handen meer moet dragen.
Ze ontspant inderdaad steeds meer. In het begin wat het hoofd omhoog en kijken naar alles wat er om haar heen gebeurde en daar vervolgens op reageren.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:23

Als ik de foto's bekijk krijg ik het idee dat ze nogal op je hand hangt. Probeer je ellebogen aan je lichaam te houden en je handen voor het zadel te houden.
Ik hoop dat je weer veel plezier krijgt in het rijden van je paardje, want het is een erg leuk dier!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 11:39

Dat klopt ze hangt soms nog erg op mijn handen, en ik heb de neiging om veel te lang vast te houden wanneer ze ontspant.

lidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:33

nou, ik vind het er voor puur recreatief rijden super netjes uit zien!
het enige waar je aan kan werken is je handen meer te dragen.
wanneer ze gaat hangen kun je dan ook best een keer een ophouding naar boven maken!
ik vind het echt een hele gave haf! veel succes er mee!

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:25

Leuke haflinger zeg! Wat al eerder gezegt is dat je handen wel iets meer mag dragen en ook af en toe je hakken meer mag uitdrukken. Verder ziet het er goed uit hoor Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:46

Wauw, heel netjes hoor!
Alleen volgens mij druk je je hakken wel uit, alleen trek je ze naar boven om te drijven. Probeer het drijven met met je kuiten te doen, dan word het vast stukken minder.

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:50

Wat een mooie haflinger. Het ziet er erg prettig uit, je paardje loopt ontspannen onder je. Knap dat je dit bereikt hebt na zo'n rotjaar!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 18:53

Dank voor alle complimentjes en aanwijzingen!

Miss_Malfoy je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Suus heeft nog geen constant tempo. Dus zo nu en dan een ophouding of been. Op been wil ze nog wel eens narrig reageren gezien haar verleden, dus daar ben ik vaak bang voor. En vandaar dat hakje richting buik. Wat volgens mijn instructrice veel te zacht is Clown

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:12

Coby schreef:
Dank voor alle complimentjes en aanwijzingen!

Miss_Malfoy je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Suus heeft nog geen constant tempo. Dus zo nu en dan een ophouding of been. Op been wil ze nog wel eens narrig reageren gezien haar verleden, dus daar ben ik vaak bang voor. En vandaar dat hakje richting buik. Wat volgens mijn instructrice veel te zacht is Clown

Haha achja, mijn instructrice roept ook af en toe "pak 'm nou eens aan!"
Om wanhopig van te worden. Clown
Nouja, mischien is het een kwestie van wennen en oefenen.
Reageert ze anders mischien wel op enkel het aanspannen van je kuitspier?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 19:35

Suus reageert bij mij nog niet zo goed op been. Bij mijn instructrice wel Clown Dus kuitspier aanspannen geeft hoogstwaarschijnlijk geen reactie.
Suus weet dat niet reageren op been minder werkje betekent Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 19:41

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:47

Ha Coby,
Wat doet Suus het toch super Wow! Je herkent het paard nauwelijks terug!
Je ziet wel aan de foto's (en vorige week ook IRL), dat je nog spant in je armen en het 'stokjes' Tong uitsteken worden, vooral op de momenten als Suus wat dwars wordt en jij het eng gaat vinden volgens mij Knipoog
Maar dit gaat helemaal goed komen! Op stal herken ik de vroeger zo lompe Suus ook niet terug Haha! Je bent op de goede weg Ja

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:13

Coby schreef:
Suus reageert bij mij nog niet zo goed op been. Bij mijn instructrice wel Clown Dus kuitspier aanspannen geeft hoogstwaarschijnlijk geen reactie.
Suus weet dat niet reageren op been minder werkje betekent Haha!

Haha, ach dan heb je iets om mee aan de slag te gaan. Tong uitsteken
(Als je zin heb, ik ben af en toe ook lui, dan geef ik ook gewoon een prik.)

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:09

Hey Coby,

Hier je fotografe en instructrice Clown
Er zitten nog wel leuke foto's bij zo te zien. Ben wel benieuwd naar nog wat andere foto's, mail er nog maar een paar! Succes nog van de week en tot zondag!

Groetjes!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:42

prachtige haflinger! het ziet er uit als of het allemaal erg makkelijk gaat!
Probeer je hakken wat meer uit te drukken! dan ziet het plaatje er helemaal compleet uit! vind je houding verder erg netjes!
succes met dit prachtige paardje!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:44

Nou Coby, wat super fijn dat je nu weer goede begeleiding hebt en het beter gaat!

Ik vind het ontzettend verstandig dat je haar een tijdje door hebt laten rijden en je nu van dezelfde persoon les hebt. Je instructrice weet nu precies hoe Suus in elkaar zit en begrjipt je daardoor ook beter. Maar dat had je zelf natuurlijk ook door!

Op af en toe wat houdingsdingetjes na, zoals je rechte armen en af en toe je hakken omhoog, of in elkaar duiken, waarvan de kans heel groot is dat het momentopnames zijn, vind ik het er vriendelijk en fijn uit zien. Dat hangen komt vast vanzelf wel goed naarmate je haar meer durft te rijden en beter aan het been krijgt.

Veel plezier samen!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:51

Moet zeggen dat je wel een dondersgave haflinger onder je kont hebt zitten Kwijl

Je ziet idd wel dat je nog iets gespannen zit.
Ik ben zelf ook jarenlang heel bang geweest op een paard (daarom mede ook fjord gekocht).
Wat bij mij heel goed hielp was om echt goed op mijn ademhaling te letten zodat je los blijft zitten.
Bij de A B C E moest ik van mijn instructrice diep ademhalen.
Dat werkte echt goed!

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:57

Ik vind eigenlijk dat het er heel goed uitziet Haha! Natuurlijk zijn er wel wat verbeter puntjes, maar met alle tegenslagen die je hebt gehad, vind ik dit écht netjes!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 16:22

Dank voor alle reacties. Ben vanmiddag toch eens serieus naar mezelf gaan kijken in de spiegels van de bak. Mijn armen voelen heel vreemd wannneer ik ze correct neerzet Haha! Waarschijnlijk nooit anders gereden ben ik bang.

Joyce....het duurt bij mij even maar ik word nog wel eens wat verstandiger Haha!

Kelly_Taco: praten, zingen en ademhalen wil niet meer wanneer ik gespannen ben Bloos Heel lastig.