Kyna@ 2e les met poes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Kyna@ 2e les met poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 19:27

We waren nog niet helemaal mee met de regels Bloos [HAW] Femke (Poes) op Kyna tijdens de les.
Dus vandaar plaats ik het topic even opnieuw.

Kyna is dus mijn bijrijdmerrie, nouja heel de winter lag het erg nat, dus toen hebben we af en toe gelongeerd, maar voorzichtig en veel grondwerk gedaan en lol gemaakt in de stallen Clown
Nu hebben we les en een droge wei (behalve vandaag alweer) dus kunnen we weer aan de slag!
Ik heb zelf niet zoveel gereden de laatste tijd en ik ben voornamelijk paarden gewend waar al wat knopjes opzitten. Dan is het heel erg wennen aan een paard dat eigenlijk nog in de absolute basis moet bevestigd worden Lachen Gelukkig is Kyna ontzettend braaf (is wel nodig met zo'n angsthaas als ik Clown ) maar ze is soms wat lui. Dus ligt de focus nu vooral op: reactie op het been en zoeken naar ontspanning. Ik wil haar dus nog helemaal niet aan de teugel rijden, maar wel vw-nw, maar dat lukt dus nog niet zo goed momenteel.

Deze les (de tweede les nog maar trouwens) hebben we gewerkt aan grote voltes rijden en ontspanning zoeken, en dan wat pasjes verruimen. En laat ik maar zeggen dat we zelfs daar nog heel wat werk te verrichten hebben! Dus wees een beetje aardig graag Knipoog

Kyna zoals ze zelf graag loopt, en mijn handen mogen iets meer gedragen. Netjes rond de hoek door is nog een stap te ver voor ons Knipoog

Afbeelding

Krijg de indruk dat ik wat scheef zit hier? Gewoon een stukje rechtuit, waarschijnlijk tijdens een poging tot wat schakelen die er niet uitkwam Lachen

Afbeelding

Ze laat al wat los achter de kaak, maar ik wil haar nog véél meer zien zakken vanaf de schoft, ze kantelt ook wat. Mijn schouders mogen meer naar achter. Verder vind ik dit een fijn moment.

Afbeelding

Komt ervan als ik de eigenaresse (whisperramse) het hoofdstel laat invetten: zit de hele boel verdraaid Bloos! Haha! Stom dat ik het zelf pas op de foto's zie, dat gaan we dus gelijk goed steken de volgende keer. Ik moet opletten dat ik de binnenteugel ook niet te veel los, maar eerst het contact op 2 teugels bevestig.

Afbeelding

Mijn houding Bloos! Ik draai altijd mijn polsen, dat moet ik echt eens gaan afleren, gelukkig let de les er heel goed op. Verder merk ik dat ik mijn rug hol trek, iets wat ik vroeger normaal niet deed, maar ik ben een stubben dressuur gewend, mss dat dat er iets mee te maken heeft, maar ook hier gaan we mee aan de slag Ja Dus: rug niet hol, handen recht, benen niet vooruit en schouders recht.
Dit toont trouwens goed dat Kyna eigenlijk nog veel en veel actiever moet!

Afbeelding

Prachtig moment Haha! Ik zit als een pattatenzak en Kyna verliest alle aandacht, deze momenten moeten er dus uit Knipoog

Afbeelding

Voorbereiden van de grote volte:
Ik ben blij dat ik tenminste al meer voor me kijk en waar ik heen ga, mijn tenen moeten wel naar binnen. Kyna loopt hier best vind ik.

Afbeelding

Kont intrekken en handen recht, ik kan het mezelf niet genoeg zeggen Knipoog Als Kyna nog een stukje afvalt en meer bespierd wordt ga ik de aanschaf van een dressuurzadel overwegen denk ik Ja

Afbeelding

Nog een keer uit de hoek komen, ben hier nog best tevreden mee:

Afbeelding

En klaar! Ik weet nog steeds niet wie er meer versleten was: Ik of Kyna Haha! Maar we waren echt allebei stikkapot! (en ik verging van de spierpijn gisteren Haha! )

Afbeelding

Stoere bonk Wieze mocht toekijken Knipoog

Afbeelding

Zoals jullie zien: een combinatie waar beide nog heel wat werk voor de boeg hebben. We hebben tijd en we doen rustig aan, ik ben eerder te voorzichtig met rijden soms, ik ga niet doorvragen zolang ik mijn houding en hulpen niet genoeg voor elkaar heb Lachen Beugels gaan de volgende keer ook minstens 2 gaten langer, ik weet nu wel dat ze me er niet afgooit.

Barst maar los Haha!
Laatst bijgewerkt door poes op 05-06-08 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Napaluna_My

Re: Kyna@ 2e les met poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:29

Heey!! Mooi paardje. Je rijdt hem netjes! je ziet dat de ontspanning er is! Alleen mogen je tenen ietsjes meer naar binnen gedraaid worden en je beugels mogen wel een gaatje langer. Maar dat komt nog wel!!

X Lauraa. Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 19:30

Ja mijn enkels en polsen leiden een eigen leven Huilen van het lachen Maar met enkele gaatjes langer moet het al beter zijn denk ik met mijn voeten.

Napaluna_My

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:32

poes schreef:
Ja mijn enkels en polsen leiden een eigen leven Huilen van het lachen Maar met enkele gaatjes langer moet het al beter zijn denk ik met mijn voeten.

Dan probeer dat maar!! Xje Lauraa. Knipoog

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:54

Ziet er goed uit hé Lachen
Doet me eigelijk erg denken aan Deus! Die was in het begin ook een beetje 'zo' (en nu nog soms es Clown ) Beetje lui...In ieder geval, veel oefenen op vooruit rijden, zoals je zelf al zegt Lachen
Leeeeuk paardje trouwens! Hoe groot is ze ongeveer?

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:56

Ziet er al goed uit, Poesss Knipoog
Je weet duidelijk heel goed waar je mee bezig bent, doet het mooi op't gemakje en met instructie, dus dat zit snor! Ja
Je hebt een tok op, rijdt met deftige schoenen, zit niet omgekeerd op je paard, dus wat valt er nog van te zeggen? Knipoog

Je opmerkingen zijn wel terecht van je polsen en tenen, maar met erop te letten zal dat ook wel snel opgelost zijn... (Heb ik zelf ook soms last mee... )
Verder vind ik echt dat je goed bezig bent. Eens ze echt voorwaarts zal zijn, zal de rest ook komen! Ja

Veel succes nog! (En Kyna ziet er idd super uit! Mooi paardje!)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 20:05

Ik heb niet zo'n idee hoe groot Kyna is, ik ben zelf 1m84 maar vind mezelf der nog wel op passen (in het echt zie je veel beter dat Kyna nog altijd wat te dik is, maar er zijn echt al veel kilootjes af Lachen ).

Ik denk dat Talitha ook wel weet dat ik dit een hele fijne merrie vind Haha!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:26

He Poes, wat leuk om is rijfoto's te zien en wat een leuk beestje Lovers

Je handen mag je rechtop dragen, je hebt nu pianohandjes Knipoog

Verder over je benen/tenen die een eigen leven leiden, probeer er gewoon continu aan te denken, owja mijn tenen, het helpt *LOL*

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:08

Hey Femke!
Sorry, maar zit nu pas op Bokt en heb gezien dat je zelf al de boel hebt kunnen recht zetten Lachen

Kyna en Femke zijn imo een supercombinatie Lachen
En met les gaat dit zeker al helemaal goed komen.
Ik vind het al een wereld van verschil Fem, en dat dressuurzadel is er al, maar daar gaan we eens naar moeten laten kijken Lachen

Over je houding moet ik niks zeggen want ik zit 1000'en keren slechter en daarvoor is er Violet nog steeds Lachen

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:26

Wat een leuk beessie zeg. Haha! Ik vind jullie mooi bij elkaar passen!
Je tenen mogen nog iets meer naar binnen en je handen iets rechter op. Lachen

xx

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:31

Ik was de kat aan 't zoeken op de foto's (zie titel) .. ROFL jaja, nu ben ik er helemaal zelf achter gekomen dat Poes de boktnaam is van TS.

ziet al vrij netjes uit, inderdaad beugels wat langer, handen meer dragen, contact houden.

veel plezier & succes nog samen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:30

Een pracht paard en je zit er heel netjes op. Let idd op je tenen, houdt ze mooi naar binnen en let op je pianohandjes!

Je kunt idd zien dat de ontspanning er is. Er zitten hele fijne momenten tussen waar je paardje al mooi naar beneden komt. Ik vind jullie een hele mooie combinatie die veel ontspanning uitstraalt Ja

Succes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:32

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de nieuwe regels verwijderd.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:38

Kyna is idd echt een prachtpaard!
Ik vind dat je er goed op past.
Je houding, daar moet wel nog wat aan gewerkt worden, maar met les zal dat wel goed komen!
Goed dat je niks overhaast etc.
Ik vind Kyna wel al een beetje vermagerd hoor Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 11:42

Ze is zeker al veel vermagerd Ja Ik kijk er soms over de laatste de tijd hoe mooi ze is, ze kan soms zo lomp en dik zijn dat ik haar meer een olifant vind Huilen van het lachen Helaas met dit weer weinig mogelijkheid tot rijden...

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:14

Vind het er erg leuk uit zien! Ben benieuwd naar de foto's over een maand, want ik denk dat jullie met de dag zullen groeien! Waarvoor is het borsttuig?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 20:31

Anders draait het zadel rond Bloos Er is een dressuurzadel maar dat moet opgevuld worden Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:32

Wat een prachtpaardje is dat!
Het rijden vind ik er goed uitzien, alleen je tenen nog wat naar binnen, verder ziet het er erg netjes uit!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 21:30

We zijn ondertussen weer een les verder, ze geeft al veel beter na, de galop zit erop (nuja een beetje Haha! ), en ik heb het gevoel dat we zooo hard vooruit gaan Ja

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:40

Kyna ziet er super uit! Ik vind het super dat jullie een goede lesgeefster gevonden hebben en lekker aan de slag kunnen! Je rijdt haar heel netjes en ontspannen en ze lijkt alles heel makkelijk op te nemen! Stapje voor stapje zo blijven verder doen en dan komen jullie er zeker Ja Ik ben benieuwd naar nieuwe foto's over een tijdje! En Whisper ziet er ook super uit! Haha!