Wodan ( Negro x Houston) & Zaza (v. Don Schufro) @ Exloo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoro

Wodan ( Negro x Houston) & Zaza (v. Don Schufro) @ Exloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 18:13

Hallo,

Nou afgelopen weekend ben ik met mijn paarden naar exloo geweest, de negro had 192 en 198, ik was 1e en 3e.
Ik vond hem zelf niet zo heel erg goed lopen, vooral de eerste proef wat strak in de bovenlijn dat zie je zo ook wel op de foto's, hij loopt elke keer net te hoog en drukt dan de rug wat weg en word de beweging minder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dit dus..

Afbeelding
Zo eng was het dus, dat je oren bijna tegen elkaar aan moeten..

Afbeelding

Afbeelding
Hooo sturen!!!! Clown

Afbeelding
Haha onze blitsende middendraf ROFL (dat kunnen we nog niet hihi)

En de don schufro:
Dit is nog weer een nieuwe topper van mij, ze is net 3 a 4 weken onder het zadel.. Het gaat heel erg goed, vorig jaar hebben we ook een poging tot zadelmak maken gedaan, maar dat was wat lastig ze heeft wat last van singeldwang. We hebben haar toen maar weer in het land gedaan in de hoop dat ze nog weer wat zou groeien, maar helaas bleef ze maar 1.61 ofzo..
Maar goed dit jaar gewoon door gezet en opnieuw geprobeerd, het gaat best goed zo nu en dan bokt ze heel erg en als het haar niet aanstaat gaat ze omhoog maar dat krijgen we er wel uit, ze is nu ook drachtig van Rhodium..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inèske

Re: Wodan ( Negro x Houston) & Zaza (v. Don Schufro) @ Exloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:29

wow die tweede Bloos prachtig!!!

Mag je met slof de proef rijden? of was dit maar tijdens het inrijden? (gewoon uit curieusiteit hoor Knipoog)

Groetjes

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:31

Hey Krista! Nou zo lelijk is de don schufro nou ook weer niet hoor haha.. Vind wel lekker beestje, maar goed ik zie je nog in Hooghalen! En probeer Wodan niet teveel op te kroppen (Vind hij wel erg leuk of niet)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:36

Die Don Schufro is inderdaad een heel mooi beestje! Misschien niet de grootste maar prima damespaardje. Ik vind dat je er best wel goed op past. Ze heeft blijkbaar ook mooie bewegingen, voor zover ik dat vanop foto kan zien.
Je ziet inderdaad bij het eerste paardje dat er wel nog een heleboel spanning is, maar niettemin ook een mooi paard hoor!

Nog veel succes!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 19:42

Inèske: Nee ik heb ook geen proef gereden met haar, alleen even op het terrein geoefend. De slof zit er aan omdat ze soms niet altijd even makkelijk is en ik dan extra stuur heb.
Jo: Jawel die don schufro is ongelofelijk lelijk op stand, en onder het zadel zo ongelofelijk mooi, dat is heel apart. Dat is echt een aparte beweger.
Maar die negro heeft nu geloof ik even zijn mindere periode, ook wat dun en strak in het lichaam.. komt wel weer, misschien iets te veel geoefend voor de L Tong uitsteken
Izzy bedankt! Ja ze beweegt heel apart, ik moet ook zeggen dat ik dit een mooi duo vind voor op concours, ze zijn zo het tegenovergestelde van elkaar.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:45

ooh ooh foto 6 Waar gaat je hand naar toee Tong uitsteken

Foto 8 is mooi Haha!

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:45

ik vind dat je 2 hele mooie paarden onder je kont heb ! Haha!
en je gebruikt de slof en goeiemanier ! Haha!
heel veel sucses! Knipoog

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:09

Leuke paarden en gefeliciteerd met je punten en prijzen!

Dat de Negro de bovenlijn wat vastzette, kan ook komen door de harde bodem. Ik had er ook behoorlijk last van en ik was niet de enige.. Knipoog

Goed dat je de andere mee hebt genomen, mooie oefening. Ja

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 20:50

JumpingQueen: Sssst!! Dat zeg ik, mijn stuur is soms nog een beetje kwijt, die greep ik daar net even weer vast denk ik Knipoog
Rijan: Bedankt! Haha erg leuk over die slof, zal ik je nog een link geven, toen had ik denk ik 7 blz vol over hoe het wel of niet moest Clown
Annelieke111: Ja man, die bodem was echt knoeter hard, en dan is mijn paard ook al zo goed in zijn gangen haha.. en ik moet zeggen, ring 1 was ook wel heel eng hoor, althans dat vond mijn paard. Hoe heb jij gereden dan?

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:20

Moderatoropmerking:
Reacties niet niet aan de nieuwe HAWregels voldoen heb ik verwijderd.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:22

Ik vind het er netjes en ongedwongen uitzien.
Je ziet duidelijk dat die donkere nog wat spanning heeft, waarschijnlijk door de nieuwe omgeving etc. maar hoe meer ervaring hoe minder dat word;)

Waarom noem je de paarden niet gewoon naar hun eigen namen, maar naar de namen van de vaders?

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 21:42

Best apart, want die donkere heeft dus al 28 winstpunten ofzo.. en is al 10 keer mee geweest, en die vos was dit de eerste keer dat zij mee ging op concours.
Ja dat komt omdat we op ons werk ook alle paarden naar hun vader worden genoemd. Dat ga je overnemen, ach en die twee paarden hebben toch geen mooie namen.. Haha! als ik ze roep noem ik ze wel bij hun naam maar als ik er over praat noem ik toch vaak de naam van de vaders.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:24

Bij die eerste zie ik soms idd ook wat spanning, voor de rest super leuke paarden! Volgens mij is die eerste super attent?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:28

Wat een mooie paarden heb jij onder je kont! Dat komt helemaal goed...Ik was een beetje nieuwsgierig naar het zadel dat je op het laatste paardje rijdt. Het ziet er erg comfortabel uit! Ben benieuwd wat het is!

corina_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:15

Mooie negro zeg, lijkt me een erg goed paard!
Ze loopt soms inderdaad nog wel wat opgekropt ja, maar dat dat doet mijn negro ook altijd erg snel.. Ja
Verder kan ik er eigenlijk niks verkeerds van zeggen, want het ziet er gewoon hardstikke goed uit! Jij zit er netjes op en je paard loopt op alle foto's mooi met haar oortjes naar voren en lijkt er veel plezier in te hebben.

Ga zo door zou ik zeggen en veel succes nog! OK dan!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 17:30

meliiSsatjje : Ja die negro is heel attent, altijd de oortjes erop en ziet alles.. Maar ik moet zeggen dat hij niet gaat schrikken of op zij schiet, hij kijkt en loopt verder. zo heb ik vaak genoeg hele enge dingen in mijn proeven gehad en dan was hij zo onwijs bang, dan zat ik de hele proef tegen hem te praten en halsklopjes geven en dan deed hij het toch maar, en dan haalden we nog dikke punten en prijs. Dat paard is echt een paard naar mijn hart een heel fijn karakter.
Femskie: Ik rijd bij beide paarden op hetzelfde zadel, stubben maestoso. Erg fijn zadel, ligt bijna op elk paard goed (erg handig met al die wisselende paarden) en het zit als een huis.
Corina_90: Heel erg bedankt, ja soms als het te eng word kropt ie zich op en loopt hij niet over de rug, maar dat komt vast wel goed. Ja dat is een beetje een negro kwaaltje en dan het kort worden in het voorbeen Clown
Verder bedankt allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:55

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 13:08

Zo te zien was jij ook zelf wat gespannen, je zit op bijna alle foto's wat voorover en lijkt nogal veel druk in je hand te hebben. Probeer steeds los te laten, als het nodig is doorvragen, maar zoveel mogelijk zelf laten lopen. Desnoods ronder instellen zodat je toch controle hebt, maar laat m echt op eigen benen lopen. Als je steeds de rem erop hebt bouw je alleen maar meer spanning op. Je 4-jarige lijkt ook erg strak gespannen. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo verstandig om na zo'n korte tijd al op vreemd terrein te oefenen, maar goed.

Verder: als je je slof aan de zijkant vastzet, is het handiger om de slof van buiten naar binnen door de bitringen te halen (van onder naar boven). Dan loopt de slof makkelijker daar de bitring heen als je je slof strakker pakt of juist losser laat. Zoals-ie nu zit, moet je m eigenlijk tussen de voorbenen halen en dan aan de singel maken.

Fijn dat je jonkie zo braaf was, succes verder!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:09

Kristaaa! Goed gereden in Exloo zo te zien.. Ik vind die Don Schufro een mooi beest.. Probeer je lekkere Wodan toch nog meer op lengte te houden dat mist soms wat maar dat weet je zelf ook wel

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:27

Mooie paarden heb je onder je kont! De Don Schufro is ook enorm gaaf! Mooi dier.
Jammer dat je Negrootje wat strak was in de bovenlijn, evengoed mooie punten gescoord. Gefeliciteerd.

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 09:28

Zoro schreef:
Annelieke111: Ja man, die bodem was echt knoeter hard, en dan is mijn paard ook al zo goed in zijn gangen haha.. en ik moet zeggen, ring 1 was ook wel heel eng hoor, althans dat vond mijn paard. Hoe heb jij gereden dan?

Had in de 1e proef 186 ; 7e en in de 2e proef 179 ; 14e. Kon wel beter, maar dat zat er toen niet in Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:32

Mooie paarden. De 2e spreekt me veel meer aan en daar vind ik je ook vriendelijker rijden dan op de eerste. Paard heeft spanning en je houdt de eerste teveel vast aan de voorkant. Misschien door de spanningen van de wedstrijd? Bij de 2e zie ik je het namelijk niet doen Clown