Promises [Z2] en Zodiak [B ] @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

Promises [Z2] en Zodiak [B ] @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 13:13

Gisteravond kon ik helaas niet thuis rijden dus moesten we naar onze vereniging.
Mijn vader had dinsdag voor zijn verjaardag een nieuwe spiegelreflexcamera gekregen ( Sony AX350) En deze moest hij natuurlijk even uitproberen!

Ook heb ik een nieuw zadel (Passier) moet wel zeggen dat ik hier erg aan moet wennen Knipoog
Eerst ging Promises mee, maar moest helaas in de binnenbak rijden omdat het regende en buiten was een les bezig. Dus heeft mijn vader binnen foto's gemaakt, nja geprobeerd Tong uitsteken

Promises is een Landwind IIB x Marconi x Hoogheid.
Ik rij met haar in de Z2, dit gaat erg goed, alleen zo af en toe laat ze haar merrie gedrag erg goed zien Knipoog
Op dit moment zijn we bezig met het meer proefgericht rijden, dit omdat de basis wel goed is (dit nemen we natuurlijk altijd mee in onze werk) en we eigenlijk meer willen gaan trainen voor het ZZ-Licht.
Op deze foto's kun je zien dat mijn houding niet helemaal perfect is. Op concour is dit eigenlijk anders. (afgelopen weekend een 9 voor houding en zit Haha! ) Mijn houding is ook wel een beetje zo omdat ik met mijn nieuwe zadel rij en ik hier nu voor de 2de keer opzit.
Er zijn nog veel dingen die moeten worden veranderd maar daar zijn we hard mee bezig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met

Zodiak is 4 jaar en heb hem nu een paar keer mee gehad op concour in de B dressuur. Vorige week waren we 1ste en 5de Lachen
Zodiak is een San Remo x Havidoff x Amor.
Met zodiak ben ik rij ik op dit moment zo'n 4 keer in de week, dit omdat hij nog jong is en omdat hij zo groot is en waarschijnlijk ook nog groter gaat worden! Maar we hebben alle tijd Lachen
Zodiak is een heel gemakkelijk paard wat alles gemakkelijk op pakt!
We zijn nu vooral bezig om hem zo los mogelijk te houden in zijn lichaam, en dat hij aan beide kanten recht is.
Kan zo geen echte problemen op noemen, maar als jullie opmerkingen hebben hoor ik dat graag! Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Commentaar mag, maar hou het vriendelijk. En graag geen dingen blijven herhalen.

Liselot

Re: Promises [Z2] en Zodiak [B ] @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:18

beide paarden zien er fijn uit. wel ijkt het of je zadel iets op de schoft zakt, vooral bij Zodiak.

de vos vind ik soms wat strak ogen in de bovenlijn. probeer daar iets meer ontspanning in te brengen.

succes verder!

kiwi06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:23

Zodiak rijd je erg netjes,maar waarom met martingaal?
over Promises, erg leuk paard! je rijd haar ook goed, en ze lijkt er ook veel plezier in te hebben Lachen

offtopic: ik lees dat je Z2+65 bent.. hoeveel wp moet je hebben voordat je zz licht mag doen Bloos ?? klinkt misschein nogal dom, maar ik ben zelf nog niet verder dan L1, en ben toch wel nieuwschierig Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:25

in de Z2 kan je zoveel punten halen als je maar wilt voordat je overgaat naar het ZZ licht. dus veel ruiters rijden wat langer in het Z2 tot ze echt helemaal klaar zijn voor het ZZ licht

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:26

Promises loopt net een tikje achter de loodlijn. Iets meer het neusje eruit zou beter zijn.
Zodiak lijkt me ook een getalenteerd paardje. De galop ziet er erg fijn uit. In de draf houdt hij zich wat in de kaak vast. Misschien momentopnames, maar hij doet dat op alle foto's, en de galopfoto's zien er fijn en los uit.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 13:27

LiSSy: Zadel lag volgens de verkoper wel goed, op beide paarden genoeg ruimte bij de schoft. Kan het niet zo wezen dat hij te ver naar voren ligt? Denk erg moeilijk te beoordelen zo.

Promises toont idd wat strak in de bovenlijn, ze was ook erg gespannen (is ze bijna bijna altijd binnen) maar hier zijn we mee bezig Lachen
Bedankt Haha!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 13:31

kiwi06 schreef:
Zodiak rijd je erg netjes,maar waarom met martingaal?
over Promises, erg leuk paard! je rijd haar ook goed, en ze lijkt er ook veel plezier in te hebben Lachen

offtopic: ik lees dat je Z2+65 bent.. hoeveel wp moet je hebben voordat je zz licht mag doen Bloos ?? klinkt misschein nogal dom, maar ik ben zelf nog niet verder dan L1, en ben toch wel nieuwschierig Lachen

Ik rij hem met martingaal omdat hij soms wel eens met aangeloperen zijn hoofd hard omhoog wil doen, dit alleen om te voorkomen dat ik geen klap tegen me hoofd krijg.
Volgens mij mag je met 20 wp al over naar de ZZ-L, heb dit niet eerder gedaan omdat wij er nog niet klaar voor waren. Heb voor een paar weken geleden mijn eerste ZZ-L wedstrijd gehad, en kon toch zien dat we er nog niet helemaal klaar voor waren Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:32

tja, mijn mening is altijd: verkopers kijken toch anders naar een zadel dan een zadelpasser.
het lijkt of de lepel een heel stuk hoger ligt dan de voorboom. vooral op Zodiak. je zadel ligt dan dus niet in balans en je kan dan zelf ook minder fijn zitten

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:39

Gave paarden, je rijdt ze netjes. Vos loopt mooi dragend, hij komt soms nog wat achter de loodlijn, even op letten. De bruine is ook een mooie zeg, hij lijkt al erg constant in de aanleuning.

Wat voor zadel heb je, als ik vragen mag?

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 14:07

WildChild: Een passieer weet zo verder niet welk type! Erg fijn zadel.

Lissy: Mijn moeder dacht dat ook al te zien! Dan laten we hem toch maar even nakijken! Bedankt!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:22

Moderatoropmerking:
Bericht dat niet aan de nieuwe HAWregels voldoet is verwijderd.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:44

Leuk om weer foto's van jullie te zien Angela!
Ik denk dat je wel je houding een beetje moet veranderen. Je zit nu vrij veel op je 'kont', zeg maar, dus je moet je bekken meer kantelen en ik denk ook je beugels een stuk langer doen. Dan kun je je benen langer maken. Kan zijn dat het door het nieuwe zadel komt, maar dat denk ik niet. Zo zat je op je oude zadel toch ook? Is verder niet vervelend bedoeld hoor, maar ik denk dat het er ook meteen veel mooier uitziet.
Rijd je ook mee met de Ruiterdagen?

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 06:48

als ik eerlijk ben..
vind ik Zodiak veel leuker Lachen
heel veel uitstaling!! Lachen
Vind je zit ook erg netjes!
afentoe misschien je schouders ietsjes naar achter doen?
Maar mooie paarden hoor!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:51

Vind promisses niet echt lekker ontspannen loopt en soms achter loodlijn. Verder wel leuk paard!
En Zodiak vind ik in de draf een beetje vast eruit zien, verder ziet galop enzo er wel goed uit! Alleen jammer dat je niet altijd echt lekker zit Knipoog maar dat komt vast goed, vind zelf persoonlijk ook wat jammer van de martingaal,of spring je ook??

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:56

het ziet uit op sommige foto sdat je de stang te strak hebt,
kan moment opnamens zijn,
dat jonge paard loopt al keurig,mag iets meer op loodlijn.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 12:04

sjaantje schreef:
Leuk om weer foto's van jullie te zien Angela!
Ik denk dat je wel je houding een beetje moet veranderen. Je zit nu vrij veel op je 'kont', zeg maar, dus je moet je bekken meer kantelen en ik denk ook je beugels een stuk langer doen. Dan kun je je benen langer maken. Kan zijn dat het door het nieuwe zadel komt, maar dat denk ik niet. Zo zat je op je oude zadel toch ook? Is verder niet vervelend bedoeld hoor, maar ik denk dat het er ook meteen veel mooier uitziet.
Rijd je ook mee met de Ruiterdagen?

Ja heb je ook wel gelijk in over mijn houding. Moet wel zeggen dat ik op concour er veel netter op zit, gewoon omdat het dan ook echt moet Knipoog Maar zal er straks is op gaan letten!
Ja rij ook mee met de Ruiterdagen jij ook?

Roos_s schreef:
Vind promisses niet echt lekker ontspannen loopt en soms achter loodlijn. Verder wel leuk paard!
En Zodiak vind ik in de draf een beetje vast eruit zien, verder ziet galop enzo er wel goed uit! Alleen jammer dat je niet altijd echt lekker zit Knipoog maar dat komt vast goed, vind zelf persoonlijk ook wat jammer van de martingaal,of spring je ook??

Zoals ik al eerder heb gezegd is; Promises een paard is wat erg gespannen is, en kan er nu redelijk mee omgaan, eerder kon ik niet eens fatsoenlijk de bak door, hier zijn we nog elke keer mee bezig om dit te verbeteren, buiten loopt ze sowieso al stukken onstpannen.
Zodiak is in de galop super fijn en los, dit moet duidelijk in de draf nog een stuk beter, maar hij is ook nog jong en heeft soms spierpijn waardoor hij dus sowieso strakker word. Maar waarom vind je het jammer van de martingaal dan? Ik rij hem daarmee omdat hij soms zijn hoofd met galop aanspringen omhoog wil doen, en dit gebruik hem dus alleen zodat ik geen klap tegen mijn hoofd krijg.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:15

Voor het rijtechnische commentaar ga ik mee met voorgaande posters, heb er niet zoveel aan toe te voegen. Maar als ik naar de foto's kijk heb ik heel erg het idee dat je zadel inderdaad voorover kiept en dat daardoor je benen voor de wrong komen te liggen. Ik vind namelijk jouw houding helemaal niet zo slecht, maar ik heb het idee dat dat met het zadel te maken heeft! Vooral op de vijfde foto met Zodiak lijkt het of je er zo voorover afkiept!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:44

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen vewijderd.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 16:05

Zal morgen de zadelmaker even bellen, zodat hij even langs kan komen om te kijken, heb nu net gereden en vind toch dat jullie gelijk hebben, denk dat hij aan de voorkant dan wat moet worden opgevuld?? Mja dan nog maar even met het oude zadel rijden Boos!