Gisteren heeft mijn moeder nog eens wat foto's gemaakt van mij en mijn bijna 5-jarige merrie Harisha.
Harisha is NRPS van Jetstream W, bij ons geboren en heb haar zelf ingereden.
Vorige zomer stond ze met veulen dus amper kunnen trainen, dus eigenlijk is ze pas sinds deze winter fatsoenlijk onder het zadel.
Was net een week naar Schotland geweest dus ze had een weekje op de wei gestaan...

even halthouden

rustig losrijden, doe ik meestal aan een langere teugel

en toen wou onze puppie ook mee doen
bleef heel de tijd achter mijn paard aanlopen, hebben haar uiteindelijk moeten vastleggen... Ze heeft dus absoluut geen schrik van paarden

in het zonnetje!

fun

terug even stappen

galopje

dat mondje

Helaas van het springen zelf geen foto's maar ging echt goed!!!
Ik rij haar sinds 2 weken op een nieuw bit.
Heb haar opgeleerd op een rubberen dubbelgebroken happy mouth bit, maar mijn dressuurlesgeefster raadde mij aan om op een gewoon bit over te schakelen. Mocht dat van haar toen even lenen, was een dubbelgebroken KK bit, ging redelijk, heb toen hetzelfde gekocht. Maar vond uiteindelijk dat ze heel erg begon te wringen en met haar hoofd te schudden en het bit totaal niet accepteerde.
Rij nu op een dubbel gebroken bit van sweet iron en koper met speelringetjes in het midden en dit lijkt tot nu to beter te gaan...
De martingaal was omdat we gingen springen en mevrouw nog de neiging heeft om naar het zonnetje te kijken als we naar de sprong rijden
Weet iemand wat ik kan doen om haar mond dicht te houden en te zorgen dat ze het bit nog beter accepteerd?
Het rare is dat ze op wedstrijd totaal niet zo wringt en netjes aan de teugel blijft lopen. Waarschijnlijk omdat ze dan in een vreemde omgeving is....?
Alle tips zijn welkom