Lange lijnen ter ondersteuning van het rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Lange lijnen ter ondersteuning van het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 21:12

Word dit eigenlijk nog veel gedaan? Lange lijnen werk ter ondersteuning van het rijden en niet ter ondersteuning van het mennen (dus ook niet lange lijnen longeren, maar echt dressuur-oefeningen).

Ik werk zo nu en dan aan de lange lijnen met mijn paard, vanaf de grond kun je alles net iets beter zien. En zelfs dingen verbeteren.

Doe jij het ja of nee en waarom niet/wel?

De vraag trouwens of het nog veel gedaan word, komt vanuit mijn oogpunt, ik heb het mensen wel eens zien doen als basis voor het mennen, maar buiten wat youtube filmpjes heb ik het nog nooit in het echt gezien om echt als ondersteuning van het rijtechnische werk.

_Cindy

Re: Lange lijnen ter ondersteuning van het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:39

Ja, met lange lijnen kun je de oefeningen van het rijden ook gewoon doen... Alleen zonder gewicht op de rug. Wordt denk ik ook standaard gedaan bij het inrijden onder het zadel?

Sommige paarden lopen makkelijk naast je of achter je, voor je en op hun eigen benen is dan moeilijker. Ik vind het een goede oefening.

HippoLogic

Re: Lange lijnen ter ondersteuning van het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:41

Ik werk het paard waar ik op rij ook aan de lange teugel. Ja
Het is erg goed voor het paard en ik vind het leuk om te doen. Het is beregoed voor je eigen conditie. Haha!