Sabien 1,5 week ohz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Sabien 1,5 week ohz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 21:00

Sabientje is nu dus anderhalve week onder het zadel en ze is echt superbraaf. We doen het lekker rustig aan en ze vindt het erg leuk allemaal.

Met opstijgen blijft ze keurig netjes stil staan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MissDonna

Re: Sabien 1,5 week ohz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:46

Oe, ik vind het hele beeld van de merrie er niet vrolijk uit zien, ze zakt erg door bij haar koot. Vind haar erg iel, zou je haar niet eerst aan de longe wat spieren gaan opbouwen? Sorry, maar dit beeld stoort mij vrezelijk.

gr

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:49

Paard is inderdaad nog wat iel en onbespierd, maar wat wil je met zo'n jong kuiken Haha! ? Ik neem aan dat je er ook niet iedere dag een uur op rijdt en met gezond verstand langzaam de training opbouwt. Paard ziet er wel blij uit, ik zie geen geforceerde toestanden dus zou zeggen ga lekker zo door!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:50

Het lijkt mij ook verstandig om eerst wat spieren op te gaan bouwen door middel van longeer en grondwerk. Vind haar hele bespiering nu eigenlijk onder de maat. Ze "draagt" ook niet goed.

Ook vind haar bij de koot voor doorzakken. Misschien geven de sokken een vertekend beeld, maar ik zou er toch maar eens naar laten kijken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 21:51

Natuurlijk doen we heel rustig aan, ik word ook begeleid door iemand die er meer verstand van heeft dan ik. Komt helemaal goed.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:52

zie niks geforceerd hoor, je zit haar zeker niet in de weg, en ze oogt heerlijk relaxed, netjes hoor, ga rustig zo door , dan bouw je vanzelf spiertjes op

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:55

_Sigrid_ schreef:
Ook vind haar bij de koot voor doorzakken. Misschien geven de sokken een vertekend beeld, maar ik zou er toch maar eens naar laten kijken.

Dit viel mij ook erg op. Maar dit is geen vertekend beeld!

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:59

ze is idd wat smal,maar ziet er rustig en ontspannen uit! Succes!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:02

Afbeelding

Niet om heel vervelend te willen zijn hoor. Maar kijk even naar de witte lijn. Dit is niet echt een normale beenstand. Misschien heeft zij er helemaal geen last van. Wat zegt de DA/Hoefsmid ervan?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:15

dat heeft mijn fries ook ,en die mankeerd echt niets aan haar benen of hoeven..
Afbeelding

sabientje's bloedlijn geeft wat jeugdige ielige jonge paarden,dus ja,ze komt wat ie en jeugdig over,maar ze wordt een paar keer per week licht gereden,sabientje vind het hartstikke leuk,en het is allemaal zo ongedwongen..

er wordt heel rustig aan gedaan met haar,en zo bouwt ze langszaam wat spiertjes op...

sabientje is gewoon een enorm lieve merrie ,ze doet het al zo knap voor die paar keer dat je erop gezeten hebt... Ja

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:22

Ik vind het paardje er wel vrolijk uitzien. Misschien nog niet gaan draven na 1,5 week, maar dat is ieder voor zich. De kooten vind ik bij beide friezen erg eng uitzien al ogen ze idd niet of ze er last van hebben. De onze hebben het weer niet. Maar toch, ik zou er zeker wel iemand naar laten kijken. Het skelet staat daar niet zo als het hoort en wellicht kunnen latere problemen nog voorkomen worden.

Succes met verder inrijden!

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 07:03

Ik ben het met de rest eens dat ze te iel is en te weinig bespiering. Ik heb even in je profiel gekeken en daar ziet ze er voller uit. Misschien is het gewoon een vertekend beeld.
Maar ik zou een paard wat er nog zo uit ziet deze zomer lekker op het land gooien en haar wat voller en volwassener laten worden.
Daarna rustig opbouwen aan de longe om spieren op te bouwen en dan er weer rustig op.
Maar goed dat is mijn mening.
S6 verder met dit paard.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 07:07

Ik vind het er niet verkeerd uit zien. Wel zou ik heel rustig aan doen met het beestje. Persoonlijk was ik hier nog niet op gaan zitten, maar dat is ieder voor zich.
Die koten is niets vreemds hoor. Wordt waarschijnlijk wel beter als ze wat sterker wordt Lachen