Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Soms kan het wel prettig zijn om heel licht uit je zadel te blijven (zoals een jong paard zou rijden), maar zeker geen verlichte zit als op een dikke hindernis.
In de manegelessen is het als voorbereiding op het springen meer voor de ruiter dan voor het paard, en dus is verlichte zit een goede oefening voor de ruiter. Amadeo schreef:@Lielle en Marquez1: doorzitten?????? waarom????
. Dit moest Frans trouwens eens horen, doorzitten op de cavelletjes, nouja
marquez1 schreef:haha dat zit inderdaad niet comfi, hobbe hobbe hop. Dit moest Frans trouwens eens horen, doorzitten op de cavelletjes, nouja

_meissie_ schreef:Bij cavaletti's zorg ik ervoor dat ik de rug wel ontlast tijdens het sprongetje, zeg maar tussen verlichte zit en lichtrijden in.
flettie schreef:marquez1 schreef:haha dat zit inderdaad niet comfi, hobbe hobbe hop. Dit moest Frans trouwens eens horen, doorzitten op de cavelletjes, nouja
Die zou er een rolberoerte van krijgen
Wat dat betreft: doe mij maar liever Adriana met haar vele doorzitten dan Frans met zijn vele verlichte zit rijden..... zelfs zonder cavaletti's
heb wel geleerd doorzettingsvermogen te hebben
. 

Ik blijf ook gewoon lichtrijden, paard heeft hier geen last van. (bij drafbalken)