ni3ki3 schreef:In je profiel staan foto's van zijn manen los.
Wat een lekker dier zeg! kwijl kwijl!!
jammiej!!
Verder mag je de teugels wat korter, want je zit nu soms tegen je been aan met je hand en dan kom je nog wat te kort.
het is belangrijk dat er een constante druk blijft, waarbij je met je binnehand wat kun vragen.
Ontspand hij, dan kun jij proberen wat na te geven en eventueel daarnaa de teugels weer een cm. langer te maken.
Hij heeft wel een dik nekje, dus aan de teugel zal wat moeilijker voor hem worden. Probeer dan juist veel af te wisselen met lange teugel, naar beneden rijden en af laten rollen over de rug en dan weer oppakken, constante druk houden en wat vragen.
Zo laat je hem ontspannen en oprekken en daarna probeer je door middel van vragen de hals wat ronder te krijgen. Hierbij mogen je teugels dus wel wat korter vind ik, anders zit je bij je been en ga je je zelf blokkeren.
Merk je dat je je armen of schouders vast gaat zetten. Probeer hem dan al vragend langzaam naar beneden te laten komen, naar het halsstrekken.
Probeer zo met lang maken te ontspannen, voor je zelf en voor het paard. Daarna weer oppakken en vanuit daar vragen.
Je kunt denk ik niet van een paard verwachten dat hij de hele tijd probeert aan de teugel te lopen.
Dat kost ze veel moeite, waardoor hij uiteindelijk in jou hand gaat hangen of juist zn hoofd ver omhoog doet en het op de voorhand draagt.
Succes en hopelijk heb je hier wat aan!
ZUCHT
Ik ben het met de dik gedrukte opmerking totaal niet eens,
Omdat dit beestje nog beleerd word moet je JUIST van de teugels AFBLIJVEN!!! Buiging vragen doe je daar bij NIET vanuit je binnen hand maar je rijdt je paard juist van je binnenbeen naar je buiten teugel. maar in eerste instantie moet er eerst een stuur op komen een gas en een rem! Daarnaast kan ieder paard constant nagevelijk lopen, mits deze gunstig getraind wordt!
en geef de ts daar eerst maar eens de kans voor.
Nogmaals veel succes en neem aub je tijd! nagevelijkheid is niet iets wat je van de ene op de andere dag bereikt dit is iets wat je gedurende de training langzaam opbouwd.