Vanaf September 2007 is hij mijn eigendom en ben ik serieus met hem aan de slag gegaan. Dat valt nog niet altijd mee
maar we komen er wel. In November kreeg ik te kampen met een lies blessure met als gevolg dat ik +/- 4 maanden niet meer heb kunnen rijden. Vanaf Maart heb ik het rijden weer langzaam aan opgepakt zo'n 2-3 x in de week rustig aan. Sinds een week of 3 rij ik nu weer bijna dagelijks (5-6 dagen per week). De foto's zijn van mijn wedstrijd van afgelopen weekend ik heb hier 2 proeven gereden de eerste proef was ik derde met 183 pnt en de tweede proef was ik vierde met 189 punten.
Punten waar ik aan moet werken zijn:
* Handen stiller en langs elkaar houden, vooral niet sterk worden in de linkerhand.
* Goed bovenlijf rechtop houden en schouders naat achteren.
* Been lang en hakken uitdrukken!
* Verder heb ik erg de neiging om het te goed te willen doen ik wil mijn paard teveel helpen met de oefeningen, dit is helemaal niet nodig hij kan ze prima alleen! Dus ik moet het er gemakkelijker gaan uit laten zien.
Sinds 2 weken heb ik een nieuwe instructrice en we werken hard aan bovenstaande punten. Vandaag had ik mijn tweede les en ze was erg positief over onze vorderingen.
Zo nu de plaatjes!
Tijdens het losrijden, hij loopt teveel achter de loodlijn.

Binenkomen in arbeidsdraf.

Drafje.

Poging tot wijken. Gaat thuis redelijk moet in de proef nog veel beter.

Middendraf

Middengalop op de volte vind ik erg moeilijk!
net als het wijken! oefening baard kunst 
). Maar nogmaals, erg mooie combi, dat wordt een hoedje volgend jaar!
(mits je de oefeningen in de M natuurlijk wel kan