Jonge friese hengst rijden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Jonge friese hengst rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 09:12

hallo,

ik zit al een tijdje met een vraag, deze luid: Ben ik al gevorderd genoeg om op een jonge friese hengst te rijden?

eerst mijn verleden met paarden:

Toen ik 3 jaar was kocht mijn opa een shetlander waar ik het 'rijden' op geleerd heb.
toen ik een jaar of 9 was ben ik op de manege gaan rijden, hier heb ik ongeveer tot mijn 12e les gehad.
omdat mijn andere opa en oma een pony van mijn tante hadden gekocht mocht ik haar verzorgen, en heb elke week prive dressuur les gehad.
na een jaar verhuisden mijn opa en oma, en moest de pony weg. toen heb ik een jaar niet gereden, en om mijn 14e verjaardag heb ik een eigen pony gekregen. hier heb ik ook elke week dressuurles op gekregen, en ik heb haar nu 2 jaar. ik rijd vaak op andere paarden voor anderen.

nou hebben mijn oom en tante nieuwe connecties met een man met veel friese paarden waar hij mee fokt en rijd.
nu vroeg ze mij of ik dan ook wou helpen, ze hebben namelijk meerdere friese hengsten van 3 jaar die beleerd moeten worden ( dit doet mijn tante ) en dan gereden moeten worden. zou ik dit kunnen?? of zou ik hier nog niet gevorderd genoeg voor zijn..

enkele foto's van mijn zit :

Afbeelding

Afbeelding
niet al te serieus nemen, ik moest hier lachen Tong uitsteken

Afbeelding

wat denken jullie?
houdt het aub vriendelijk.

Calimero_

Re: Jonge friese hengst rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 09:28

is iedereen te lui om te lezen Clown
grapje hoor.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:32

Niemand kan op deze manier beoordelen of je er al genoeg ervaren voor bent of niet. Dus ik denk ook dat je weinig zinnige antwoorden zal krijgen. Ik begrijp dat je tante ze beleert en jij het dan over gaat nemen? Als je tante er een beetje zicht op heeft, en jij haar helpt, dan heb je iemand in de buurt die dat veel beter kan inschatten!

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:55

Heb je al eens op jonge paarden gereden, heb je al vaak op paarden gereden die moeilijk kunnen doen ik bedoel daarmee die wel eens een stevige bok partij ofzo kunnen geven.
Want zo een jong paard je weet nooit wat ze kunnen doen en als jij een paard niet kan aanpakken op zo een moment kan het allemaal mis gaan.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 10:01

ik heb vaker op jonge paarden gereden, en bokken overleef ik wel, en mijn tante is erbij, die kan me altijd aanwijzingen geven

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:02

Dan denk ik wel dat je er klaar voor bent hoor, en als je het wil en je tante helpt je zou ik het doen.
Het is trouwens een unieke kans om het te doen dus ik zou hem ook grijpen.
Je leert weer een hoop bij.
Laatst bijgewerkt door kers op 04-06-08 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:04

Ik denk dat je er goed over na moet denken, ik bedoel een jonge hengst.. Ik weet niet hoe oud je bent?

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:06

Als jij het gevoel hebt dat je het kan en je krijgt goede begeleiding van je tante dan zou ik het doen. Zit je erop en heb je het gevoel dat het niet lukt of vind je het toch te eng dan kun je altijd weer afstappen. Ik zeg altijd: je weet pas of je iets kunt, als je het geprobeerd hebt Knipoog

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 10:07

ik ben nu 16, en eerst beleerd mijn tante de hengsten, en als zei denkt dat het niet vertrouwd is ga ik er niet op.