'Spring'debuut van Puce (v. Burggraaf) en mij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

'Spring'debuut van Puce (v. Burggraaf) en mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 23:52

Nou vandaag was het zo ver!! Begin Mei liep hij nog wat te kwakkelen met zijn rechter voorbeen. Maar kon gelukkig snel weer rustig in de bak beginnen met rijden. Springen eerst nog maar niet gedaan, maar sinds vorige week (met nieuwe ijzers + leertjes voor) loopt hij weer helemaal goed (liep op gras/hardere ondergrond soms nog net een tikkeltje onregelmatig). Ondertussen ook bedacht om maar mee te gaan met stalgenootje die vandaag een BB parcours zou springen, om even te kijken hoe hij was op vreemd terrein. Vrijdag met les voor het eerst weer wat gesprongen en besloten toch maar gewoon de ring in te gaan en kijken hoe ver we kwamen. Desnoods gewoon gelijk weer afgroeten...

Nouja, vandaag dus de grote dag. Op tijd op stal, gevlochten enzo en even later op de trailer om naar Gasselte te rijden. Stond dikke file, dus kwamen wat laat. Gelijk even parcours lopen toen we aankwamen en daarna naar het secretariaat. Toen we beide paarden opgezadelt hadden naar het voorterrein gegaan... Pfff wat was dat spannend! Puce al lange tijd terug een keer meegeweest naar dressuurwedstrijd om te kijken hoe hij reageerde, maar dit was weer heel anders. Niet zo gek grote bak, met allemaal vreemde paarden, langs de kant een boel mensen en drinkkraampje etc, Joy (het andere paard) al snel kwijt tussen de paardenmassa...

Na wat gedribbel en hard wegdraven begon hij steeds wat meer los te laten. Wel nog een paar sprongetjes genomen, maar niet het parcours rondgekomen. Ach ben al met al wel tevreden over hem, nog allemaal nieuw. We gaan nu gewoon eerst dressuur rijden en thuis dooroefenen met springen.

Foto's van vandaag;
Afbeelding
OMG HELLUP!!

Afbeelding
Maar iets later *kuch alleen die binnenhand* Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
Fijn plaatje vind ik dit

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Sprongetjes op het voorterrein

Afbeelding
In de ring groeide hij weer 3cm Clown

http://s306.photobucket.com/albums/nn24 ... g_3746.jpg
Concentratie

Afbeelding

Afbeelding
En weer terug op het voorterrein Clown

Afbeelding
Op het eind nog even rustig op het gras gereden, toen begon hij echt lekkerder te worden

Afbeelding

Afbeelding
Beide miepen bij elkaar Knipoog

Afbeelding
Kloar! Knipoog

Nog even twee foto's van de generale repetitie (dag ervoor) gewoon lekker thuis.
Afbeelding
Afbeelding

Foto's met dank aan mijn groom Angela (magic_lover). We zijn iig weer een ervaring rijker en gaan nu eerst toch de dressuurring in Tong uitsteken

Air

Re: 'Spring'debuut van Puce (v. Burggraaf) en mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 23:59

Super! Je hebt toch je 'angst' overwonnen he *LOL*
En hij is ook wer een ervaring rijker *LOL*
Leuk wedstrijdjasje heb je trouwens! Haha!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 00:00

x_Marr schreef:
Super! Je hebt toch je 'angst' overwonnen he *LOL*
En hij is ook wer een ervaring rijker *LOL*
Leuk wedstrijdjasje heb je trouwens! Haha!

Hihi ja redelijk, maar met die wedstrijdspanning komt het toch nog wel weer boven Knipoog
En jasje móest ik hebben toen ik hem zag hangen! Maar hij mag nu weer de kast in, want mag er alleen mee springen Tong uitsteken
Maar buiten het springen om hebben we hele goede ervaring op gedaan en daar ging het idd om! Knipoog

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 05:58

Leuke foto's aniek!!
Jullie worden steeds meer een combinatie!!!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:12

Leuke foto's Aniek. Er er zitten al fijne stukken tussen.
Even dooroefenen en dan komen jullie straks ook wel het parcours rond.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:34

Moderatoropmerking:
Bericht tegen de nieuwe regels verwijderd.

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:57

Heej Aniek!

Top gedaan hoor gister, was een hele ervaring he voor Puce op ander terrein.. Goed dat je de ring gewoon inging! Zo doorgaan en dan kan je binnenkort lekker in de dressuur gaan starten!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:41

Ziet er goed uit Aniek! Fijn dat Puce weer lekker loopt, het dressuren ziet er goed uit, soms een streng binnenhandje inderdaad, maar dat zal ook wel door de spanning komen.. Succes verder!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 09:43

Bedankt allemaal!!
Lisanne; ik zal mezelf aanleren om boven de sprong te lachen naar de camera Knipoog Startkaart ga ik nog even een weekje afwachten dat hij écht goed blijft lopen en dan wordt hij aangevraagt Ja
Annelieke; bedankt voor de hulp gisteren! En we gaan idd gewoon eerst dressuren en thuis wat meer oefenen met springen. 2x springen voor die tijd is natuurlijk ook geen voorbereiding Clown Tong uitsteken

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:54

Moderatoropmerking:
Berichten tegen de nieuwe regels verwijderd.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:09

Aniek wat goed dat jullie toch de ring in zijn gegaan! Leert hij alleen maar van! Lachen Ziet er toch wel goed uit. Was natuurlijk ook erg spannend! En mooi jasje!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:16

hey aniek!
dit is poging 2 om te reageren, want kreeg net bericht van de moderator dat ie was verwijderd omdat het niet volgens de nw regels is.....ermoet zeg maar wat opbouwende kritiek in staan ....dus daar komt ie van mij: als niet springruiter...

je handen boven de sprong wat meer naar voren plaatsen!

voor de rest vind ik het leuke foto's om naar te kijken, er zitten best leuke ontspannen plaatjes bij! en dat springen komt vanzelf! hier heb je gewoon veel springuren voor nodig voor je zo'n parcour rond komt! maar dat komt helemaal goed met jullie!

en idd dielinkerhand.....maar daar heb ik zelf ook wel last van!
spreek je snel weer op dpr

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:18

he Aniek, goed gedaan hoor gister, nu nog leren omgaan met stress Knipoog haha, komt allemaal goed, voorlopig lekker thuis springen en dressuuren. Jullie hebben beide weer een hoop geleerd Lachen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:20

Moderatoropmerking:
Wederom reacties verwijderd die niet volgens de nieuwe regels zijn. Bij deze dan ook het verzoek om eerst de nieuwe regels te lezen in [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 alvorens een reactie te plaatsen die geen rijtechnisch commentaar bevat of een herhaling zonder toevoeging is.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:25

Hey Aniek

Dit was idd een erg mooi leermoment voor Puce en voor jou, nu weet je ook voor straks in de dressuurring hoe hij kan reageren, en dat je ook de ontspanning terug kan krijgen, wat op het begin voor hem erg wennen was tussen al die drukke, en vreemde dingen Knipoog

Op naar de dressuurwedstrijden, en lekker verder oefenen met springen, zodat je hierbij je angst steeds meer de baas word(enne van het winter zijn er ook wel weer oefenparcoursjes dat je daar eens weer gaat proberen) Knipoog

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 12:53

Bedankt allemaal!
En idd Brenda, ik ging eigenlijk puur heen om te kijken hoe hij op vreemd terrein was, vooral voor als we straks dressuur gaan rijden. Dat springen kan me gestolen worden eigenlijk Knipoog
En op een dressuurconcours is het doorgaans idd alleen maar rustiger Knipoog

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 20:24

hey hey
erg leuke foto's netjes dat je het nog zo heb afgerond want de spanning straalt er wel af in het begin je mag je handen wel iets rechterop houden Clown