Jauke (ong B) met en zonder hoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Jauke (ong B) met en zonder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 12:52

Op een ander forum wordt er druk gediscusieerd over biomechanica en zonder bit/hoofdstel rijden, nu ben ik zelf dressuurmatig nog niet zo heel ver, toch vond ik het leuk om te kijken wat het verschil is. Ik heb vooral gewerkt aan het sturen, dat is best lastig zonder hoofdstel Knipoog Zo af en toe hebben we nog wel eens "ruzie" maar over het algemeen gaat hij vrijwel direct die kant op die ik graag wil. We zijn nog lang niet bezig met echt buiging en stelling, het is nu echt nog het volledig op zit sturen. Som help ik nog een beetje door mijn hand uit te steken en ik pak ook met regelmaat een pluk manen vast Rolleyes

Tips op andere fora hebben vooral al opgeleverd dat ik teveel naar binnen ga hangen in de bochten, ik zou moeten proberen meer rechtop te blijven. Ook blijkt dat ik meer voor me uit kijk zonder hoofdstel. Echt verschil in beweging van Jauke lijkt er niet te zijn. Ik ben heel benieuwd of jullie nog tips hebben of verbeterpunten zien! Ik denk namelijk dat het heel leuk discussieren kan zijn nav deze foto´s Lachen

Overigens, zijn oorstand zijn in een vorig topic reeds besproken, hij is volledig met zijn aandacht bij mij en is niet boos of zuur, heeft ook totaal geen spanning in zijn lijf Lachen

1.
Afbeelding

Afwenden
2.
Afbeelding

Van hand veranderen
3.
Afbeelding

Op de middenlijn afwenden
4.
Afbeelding

Wilde eens zien of het sturen in draf ook nog ging lukken, maar zonder zadel draven kan ik niet Bloos Dus er even snel een zadel opgegooid Lachen
5.
Afbeelding

Ik ben bezig om te wenden en Jauke ziet iets dus negeert me maar gewoon even :twisted:
6.
Afbeelding

Drafje Lachen
7.
Afbeelding

Indraaien
8.
Afbeelding

Ik vind dat 'ie z'n hals hier mooi draagt Lachen
9.
http://fpfserver.pointclark.net/gallery2/d/175383-1/DSC_7848.JPG

Hand uit steken om de bocht door te komen Bloos
10.
Afbeelding

Belonen!
11.
http://fpfserver.pointclark.net/gallery2/d/175387-1/DSC_7889.JPG

En nog even een galopje. In galop komen we de hoefslag nog niet af Rolleyes
12.
Afbeelding

En nog even een hoofdstel om, net een omgekeerde striptease :lol: (let aub niet op mijn houding Bloos!ps: )
13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

En weer een galopje Lachen
15.
Afbeelding

Drafje
16.
Afbeelding

En de laatste
17.
Afbeelding

Rashja

Re: Jauke (ong B) met en zonder hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:59

Ziet er netjes uit hoor.
Luke het sturen een beetje?
Moet alleen wel lachen om je handen Haha!
Lijkt net of je teugels vast hebt zo.
Mischien is het een ideetje om een halster touw om de hals te doen of.
Doe ik zelf ook.
En rug recht Knipoog bij foto 13 en 14. (hoor mij nu Bloos zelf doe ik dat ook niet Clown )

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:53

Het ziet er allemaal heel vriendelijk uit Lachen

Het "gevaar" van dit soort dingen, is dat je je paard teveel gaat helpen de wendig door te komen. Het is beter als je paard op eigen benen door de wending komt en jij dus recht boven je paard blijft zitten. Dus niet naar binnen hangen, hoewel ik goed kan begrijpen dat jullie anders een miscommunicatie hebben Knipoog Je gewichtshulpen zijn altijd belangrijk, maar vergroot ze niet teveel uit. Dat is eigenlijk wat ik wil zeggen Lachen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:57

ZIet er heel leuk uit, op sommige foto's moet je je gewicht niet teveel mee laten gaan.
Die oren Haha! Lijkt wel boos, maar je zegt zelf dat het niet zo is en ik geloof je, maar het ziet er wel leuk uit.

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:04

Ziet er relaxt uit, maar ik heb een tijdje geleden in een paardenblad gelezen (volgens mij was het ROS) dat als een paard met zijn oren naar achter loopt, het niet kwam omdat hij zich concentreerd maar omdat hij niet precies snapte wat er van hem verwacht word..

_Sundance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:16

ziet er super uit:D
die oren, je ziet jauke met een oor naar jou staan van oke baasje ik luister naar jou want met die miscomunucatie zie zijn oren ook recht gericht naar voren dus helemaal niet meer bij jou;) het lijkt misschien boos maar volgens mij is het echt geconcentreed:D
iniedergeval kei gaaf:D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:51

Ik vrees dat je nog iets te groot bent in je hulpen waardoor je haar eigenlijk weer belemmert in de wendingen. Als je teveel naar binnen hangt moet zij haar lichaam weer onder jou plaatsen. Dat heeft als gevolg dat ze meer naar binnen komt maar ook dat ze bijna niet met de juiste buiging kan lopen.

Succes met oefenen ik ben benieuwd hoe het er over een tijdje uitziet.