1e onderlinge wedstrijd, 1e keer op HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlaskaFries

1e onderlinge wedstrijd, 1e keer op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 19:47

Na 1,5 jaar vooral aan de longe trainen en langzaam opbouwen onder het zadel (vanwege rugproblemen en chronische wormeninfectie) zijn we nu alweer een half jaar bezig met opbouwen en rechtrichten onder het zadel. Alaska was nl. ontzettend scheef en wankel onder het zadel en hield ze vast op links. Galop zijn we steeds meer aan het opbouwen, linkergalop gaat thuis meestal goed... Clown Een pasje wijken en schoudervoor zijn we pas mee begonnen om haar iets alerter en soepeler te krijgen, ze komt dan mooi met haar achterhand eronder en laat van voren los. Afgelopen zondag galoppeerde ze niet (zie vliegles), maar ik denk dat dat vooral ligt aan haar spierpijn (door een klap tegen haar kont van een ander paard de dag ervoor, ze had een dikke plek) en onze spanning.

Wees dus niet te streng, we zijn allebei nog aan het leren van elkaar! Ik ben me bewust van mijn benen, en merk dat ik wat meer voorover ga zitten als ze zo gespannen is en ze haar rug niet kan ontspannen. Daarnaast is dit niet mijn eigen zadel, maar een proefzadel (Barefoot London), het wordt 'm niet, ik merk dat mijn benen veel onrustiger zijn en verder naar achter schuiven, mijn hakken uitdrukken lukt me normaal altijd prima en nu in draf nauwelijks. Verder schuurt het op sommige plekken flink als je langer rijdt... Clown Kreeg 'm later dan verwacht binnen en wilde 'm toch wat langer proberen, dit was de ideale test.

Tijdens het inrijden, heel rustig aan gedaan ivm nat gras.
Afbeelding

Net begonnen, ze snapt er helemaal niks van en vindt het superspannend.
Afbeelding

Baasje, dit is SPANNEND!
Afbeelding

Galop, galop? Welke galop? Vliegles bedoel je!
Afbeelding

Wat meer rust erin, lekker achterbeen, wel duidelijk linksgebogen. Heb bewust niet teveel druk van voor, gewoon op zit en benen rijden.
Afbeelding

Halsstrekken Haha! *trots*, door de spanning was de volte helaas niet helemaal rond
Afbeelding

Stappen, kreeg er een extra compliment voor! En dan te bedenken dat ze normaal nog veeel beter stapt!
Afbeelding

Tevreden maar erg moe!
Afbeelding

Helaas zijn we na het rijden nog uitgegleden op het glibberige gras, veel spierpijn, Alaska was helemaal in orde. Toevallig was er ook nog een andere Fries gevallen.

L_ola

Re: 1e onderlinge wedstrijd, 1e keer op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:48

Ziet er goed uit!
Heb jullie trouwens zien rijden.. En helaas ook zien vallen, zag er erg akelig uit.
Ik hoop dat 'tie er niks aan over gehouden heeft.
Ga zo door! Super! OK dan!

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:51

in het begin zie je idd veel spanning vindt dat dit er later netjes uit is heb zelf ook het probleem dat als pony gespannen is ik voorover zit, misschien kunnen de beugels een gaatje langer Gaaaap kan ook alleen zo lijken

AlaskaFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 20:02

Het is toch leuk als je op wedstrijd de bevestiging krijgt dat je echt goed bezig bent. We gingen ook alleen voor de ervaring; veel paarden, trailers, nieuwe locatie. Ik zat ook al te twijfelen over de lengte van mijn beugels, maar merkte dat het zadel niet fijn zat in draf dus heb ze bewust wat korter gedaan. Voor het plaatje zouden ze een gaatje langer mogen, maar dan zit de pommel weer in de weg. Kortom: het zadel is geen succes, in stilstand zit het super en je kunt er geweldig op doorzitten! En de galop voelt er ook fijn op.

@L_ola
De val was inderdaad niet fijn, ze liep wel super daarna, dus lijkt nergens last van te hebben (behalve een beetje extra stress)... Wie reed jij ook alweer? Heb iedereen wel zien rijden, heb haar expres meegenomen tussen al die drukte.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:08

AlaskaFries schreef:
Het is toch leuk als je op wedstrijd de bevestiging krijgt dat je echt goed bezig bent. We gingen ook alleen voor de ervaring; veel paarden, trailers, nieuwe locatie. Ik zat ook al te twijfelen over de lengte van mijn beugels, maar merkte dat het zadel niet fijn zat in draf dus heb ze bewust wat korter gedaan. Voor het plaatje zouden ze een gaatje langer mogen, maar dan zit de pommel weer in de weg. Kortom: het zadel is geen succes, in stilstand zit het super en je kunt er geweldig op doorzitten! En de galop voelt er ook fijn op.

@L_ola
De val was inderdaad niet fijn, ze liep wel super daarna, dus lijkt nergens last van te hebben (behalve een beetje extra stress)... Wie reed jij ook alweer? Heb iedereen wel zien rijden, heb haar expres meegenomen tussen al die drukte.

Ik ree op de kleinste pony, de staartloze palomino.
We waren eerste in de springrubriek.

Wat voor zadel heb je trouwens? Daar zat ik de hele tijd naar de kijken, maar kon er geen touw aan vast knopen.. Lachen

AlaskaFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 20:21

Ik had een Barefoot London op proef, da's een boomloos dressuurzadel. D'r rug beweegt wel lekker mee, dat zie ik ook tijdens het longeren.

Die pony heb ik inderdaad gezien, liep goed!

AlaskaFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 20:29

Ze heeft vandaag maar even een rustdag gehad, was toch wel heel erg hyper... Het was net een hengst met die nek en dat gehinnik!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:35

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels voldoen zijn verwijderd.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:31

Ziet er leuk uit hoor. Het halsstrekken ging echt super he. Moest toch wel even lachen om dr bokjes in de gallop Haha!
We hebben je proefje ook op film. Maar die hebben we geloof ik pas over 2 weken zei joline.

AlaskaFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:41

Achteraf gezien heb ik ook wel kunnen lachen om d'r gebok en gezenuw in het begin en bij de galop, heb nog een foto van d'r 'galop'. Halsstrekken ging super ja, jammer dat het rondje niet helemaal rond was...

Afbeelding

AlaskaFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 07:56

En niet te vergeten: (God, wat kijk ik eng)

Afbeelding

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:00

zag er goed uit hoor...
had je je zelf niet bezeerd met het uitglijden?
zag er nl erg akelig uit

AlaskaFries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 08:04

Spierpijn is behoorlijk toegenomen, gelukkig niets aan overgehouden, afgelopen december wel, toen brak ik m'n elleboog toen ze viel...

Met wie reed jij nou eigenlijk mee? Heb al even in je profiel geneust...