Toen ik haar kreeg was ze erg mager en had ze bijna geen conditie.
Onder tussen is ze weer aan het juiste gewicht en heeft ze wat meer conditie gekregen.
Ik rij haar met martingaal omdat ze anders gigantisch haar hoofd omhoog gooid. De martingaal zit op het laaste gaatje zodat het losjes zit.
Verder zijn we nog samen alle knopjes aan het uitzoeken.
Mijn probleem is vooral dat ik de tenen naar buiten draai en in de galop ga ik te ver naar voren hangen.
eigen comentaar:
- voeten niet naar buiten draaien.
- recht op blijven zitten.
1

Romy in de wei
Instappen
2

Drafje
3

Voeten niet naar buiten draaien
4

Alweer die voeten
draafje andere kant op
5

voeten niet te ver in de stijgbeugel en niet naar buiten draaien
galop
6

recht op blijven zitten en niet te ver na achter schuiven
7

alweer die voeten.
nog een drafje
8

uitstappen
9

10

bedankt voor het kijken en tips zijn welkom
groetjes veronique
De martingaal werkt goed bij paarden die veel met hun hoofd schudden of hun hoofd te hoog dragen. Een martingaal houdt het hoofd in de goede positie zonder dat de ruiter iets met de teugels hoeft te doen. Als het paard zijn hoofd omhoog doet zet de martingaal druk op de lagen van de mond en het paard brengt daasrdoor zijn hoofd weer omlaag waardoor de teugelhulpen weer versterkt worden. Als de houding van het hoofd goed is lopen de teugels in een rechte lijn van het bit door de ringen naar de hand. Zet altijd rubber ringen op de teugels, zodat de martingaalringen niet achter de gespen van de teugels blijven hangen.

Verder weet ik niet in hoeverre jij aan je zit wil werken? Maar een onafhankelijke zit kan je het beste leren waneer je niet continue aan je pony zijn hals/hoofd houding hoeft te denken. LOnge werk dus, dat is zeker niet raar, want zelfs de profs doen het