Zoë @ inrijden, Ik eerste keer op haar :):)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dieszoemies

Zoë @ inrijden, Ik eerste keer op haar :):)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:09

heey,

leuk dat je even komt kijken,
Zoë staat nu al 4/5 weken in emmen bij stichting paard met plezier om ingreden te worden.
Ze doet het echt super goed, Ik mocht er afgelopen vrijdag op rijden. En dat was echt leuk!
Ze was nog wel wat sloom maar dat maakt mij NU nog niets uit, De draf gaat ook gwoon al goed,
De galop gooien ze er over een weekje pas in.

MAar ik ben reuze trots op mijn dammetje!

Even voor de Duidelijkheid: Ik kies er zelf voor om zonder cap te rijden, en de mensen die haar inrijden, laten pas hun baasjes rijden als ze 100% te vertouwen zijn met rijden! Dus vandaar geen cap.

hier de foto's

dit was echt de aller eerste keer ongeveer twee weken geleden.
Afbeelding

even wat rechtricht oefeningentjes voor dat we er op gaan.!
Afbeelding

soms zit ik wat gek, dit was de eerste keer dat ik op haar rijd, ik moet aan haar wennen en zei aan mij!
Afbeelding

een drafje, Ze zit echt SUPER lekker met doorzitten ookal zul je dat niet gauw zeggen!
Afbeelding

nog even een drafje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eve nog een knuffel foto
Afbeelding

doei tot de volgende keer, dan kun je zien hoe ze verbetert is, en ik natuurlijk ook!!
Afbeelding

groetjes michelle en zoë & diesel

dieszoemies

Re: Zoë @ inrijden, Ik eerste keer op haar :):)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:13

er zit totaal geen druk achter, alles word vanuit het paard bekeken, en niet vanuit de ruiter, Ik kan alles wel maar of mijn paard daar aan toe is, is weer een andere vraag. Daarom gaat het daar met alle gemak, Ze is echt zo betrouwbaarder geworden, dat er zo al een kindje op kan rijden,

alleen maar fijn denk ik maar zo!! Lachen Lachen

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:14

Ziet er uit als een lief dier! Heerlijk dat er geen getrek te zien is en dat alles rustig gebeurd!
Toch vind ik het niet verstandig dat je geen cap op hebt, een dier blijft een dier en is nooit voor de 100% te vertrouwen!

Verder ziet het er goed uit!

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:15

Leuk paardje en het ziet er heel ontspannen uit.

Maar wat ik echt niet begrijp: waarom voor de eerste keer erop zonder cap en met zulke schoenen?

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:15

Ik weet zelf ook wel dat ik beter een cap op kan doen!! maar een kwartier evoor had die vrauw waar zei staat haar eerst gereden, ook zonder cap. maar toch ik weet het !!!! Lachen

Wat maakt schoenen nouw weer uit als ik vragen mag ???
Laatst bijgewerkt door Katja op 03-06-08 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht samengevoegd, er zit een editknop.

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:17

Ziet er heel relext uit. Lachen Ik had alleen een vraag; Wat voor soort zadel is dat? (heb ik volgens mij nog nooit gezien namenlijk)

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:18

Schoenen met een hak zijn veiliger, omdat je voet dan veel minder snel door de beugel kan schieten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:19

schoenen maak ik me niet zo druk om maar zonder cap vind ik echt onverandwoord. het is een jong paard en echt niet 100 procent betrouwbaar.
verder leuk dier en veel plezier samen!!

Loiz

inderdaad, de cap en je schoenen vallen me op.
Als ze wegschiet, wat niet vreemd zou zijn voor een net beleerd paard, kan je vastraken in de beugel en word je meegesleurt..
Let op dat je je hak uitdrukt, zijn je beugels niet iets te lang?

superwoman

Het ziet er ongedwongen uit.
Maar wel zeer onverantwoord (vooral de gympen, geen cap en de zonnebril)
Serieus! Ik ben erg benieuwd wat er gebeurd/wie er betaald als jij er af valt en lichamelijk niet meer de oude wordt.Heb je daar al over na gedacht? Tis toch een stichting?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:21

Ziet er erg fijn en ontspannen uit. Toch wil ik graag als tip meegeven om niet teveel door te zitten op een jong paard, op een boomloos zadel lijkt me dat helemaal niet ideaal.

Die schoenen zijn gevaarlijk omdat je zonder hak makkelijk door de beugel kan glijden en dan vast komt te zitten. Dit hoeft niet door onkunde te komen, als je net door een plas bent gelopen en de zool is nat kan het al gebeuren dat je wegslipt. Je slipt met je voet door de beugel heen, paard schrikt daar van, jij zit erin vast, kan eraf vallen en komt dus niet los. Even een scenario die echt niet zo absurt is Knipoog.

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:21

Lady_xx schreef:
Ziet er heel relext uit. Lachen Ik had alleen een vraag; Wat voor soort zadel is dat? (heb ik volgens mij nog nooit gezien namenlijk)

Een boomloos, van rondols geloof ik ! weet ik niet zeker, maar daar rijden hun de paarden in!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:21

Ieder zo zijn eigen manier. Ik ben meer van de ouderwetse manier.
Zonder cap en degelijke rijkleding (dus chaps of laarzen) Vind ik het erg onverstandig. Dit omdat het risico bij een jong paard gewoon aanzienlijk groter is mbt vallen .
Vind het dan ook geen reclame als een zogenaamd zadelmakmaakbedrijf zelf zonder cap rijd Lips are sealed
Maar dat is Mijn mening.

De foto's valt verder niks van te zeggen, ziet er lekker ontspannen uit.
En minpuntje, ik zou zelf absoluut niet doorzitten op zo'n jong paard Knipoog

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:22

Beckie schreef:
Leuk paardje en het ziet er heel ontspannen uit.

Maar wat ik echt niet begrijp: waarom voor de eerste keer erop zonder cap en met zulke schoenen?

Als je het verhaal leest krijg je het antwoord op je vraag waarom zonder cap Knipoog
Oke ik snap dat van de schoenen wel een beetje, maar ik vind het wel een beetje overdreven Knipoog

Voor de rest een leuk paardje!
Veel plezier er nog mee! Haha!

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:22

AnnemiekvM schreef:
Wat is stichting paarden met plezier?

Dat is een stichting die paarden inrijd, en waar je oko les kan krijgen, met rechtrichten, en ander NH dingen!

Ik zoek de site wel even op dan kun je het zien!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:24

dieszoemies schreef:
Lins_Vetra schreef:
Ziet er relaxed uit!

Volg je de AR?

Kun je me even herdel amken wat AR is ???

Academische rijkunst, maar lees net dat je aan NH. Dit wordt soms in combinatie met de AR toegepast. Ja

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:25

dieszoemies schreef:
AnnemiekvM schreef:
Wat is stichting paarden met plezier?

Dat is een stichting die paarden inrijd, en waar je oko les kan krijgen, met rechtrichten, en ander NH dingen!

Ik zoek de site wel even op dan kun je het zien!

Leuk, ik ben er wel benieuwd naar!

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:28

De mensen die haar inrijden rijden natuurlijk wel met cap, en vooral in de begin stadia's toevallig was dit die dag zo, die mensen willen ook geen risico's nemen. Die dag had ik toevallig geen cap op, maar dat zal ik de andere keren wel zeker weer doen!!!!!! en me schoenen tsjaaaa,........ daar ga ik niet eens over nadenken!

Ik weet dat nu wel hoor!! over me schoenen en cap, dus dat hoeft niemand me meer te vertellen!!!!!!

en over het doorzitten, ik heb twee seconde op haar doorgezeten, omdat de mensen daar zeiden, dat ze als een engeltje zit, ik weet dat het niet goed is voor de rug, en daarom doe ik dit ook maar 1 keer. Ik ga niet telkens doorzitten op haar en vooral niet met een boomloos zadel!!!

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:29

Kun je me even herdel amken wat AR is ???[/quote]

Academische rijkunst, maar lees net dat je aan NH. Dit wordt soms in combinatie met de AR toegepast. Ja[/quote]

JA ze hebben daar hun eigen stijl ingevonden. en passen dit toe op hun paarden en de paarden die ze krijgen om ingreden te worden!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:31

Als je geen commentaar wilt moet je geen topic openen, hier kon je op wachten. Je kent Bokt wel langer als vandaag denk ik.

Ga er maar niet verder op in, op je cap & slecht schoeisel (schoenen maken trouwens wél uit, als je met je voet door de beugel schiet en je valt eraf ben je verder van huis)

Verder vind ikhet een leuk paardje, veel plezier ermee & succes met het verdere inrijden! Haha!

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:33

AnnemiekvM: Dit is de site :

Website: http://www.paardenmetplezier.eu

en de metdode die hun daar gebruiken is , heb het even op gezocht, Nh, Klassieke Iberische rijkunst, En dit samengvoegd.

dieszoemies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:36

er is niks gebeurt, de volgende doe ik WEL een cap op! en asl er iets gebeurt was, dan hadden ze me er al helemaal niet op gelaten!

ja het is een stichting.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:41

Het ziet er echt super fijn uit! Heel relaxed. En ja, ik moet helaas toch wat zeggen over de cap. Gelukkig heb ik altijd een helm/cap op, anders was ik er nu niet geweest. Ik sta er heel erg achter dat ze je het paard eerst goed trainen aan de hand en pas erop stappen als dat bevestigd is. Helaas is een paard nooit 100% te vertrouwen, paard kan zich bijv. beroerd verstappen waardoor jij eraf glijd.

Sorry ik zie nu dat je al gezegd hebt dat je de volgende keren met cap gaat rijden

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:58

ik vind het onverantwoord, ziet er meer uit voor de modeshow dan een paard waar voor het eerst opgezeten wordt. Fijn dat het allemaal rustig gebeurt, maar het had beter rustig en verantwoord kunenn zijn. Die schoenen zijn al helemaal levensgevaarlijk. Een jong paard blijft een jong paard, en trouwens zelfs een paard van 20 kan nog schriokken waardoor jij met je schoentjes in de beugels blijft hangen!

Bovendien kun je me laarzen je benen ook netter op zijn plek en stil houden, wel zo fijn voor je paard!

Doorzitten op n jong beest vind ik al helemaal onverantwoord!!

Ten slotte irriteer ik me ontzettend aan je spelling, misschien dat je daar ook op kunt letten in het vervolg als je een topic opent en reacties geeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:05

dieszoemies schreef:
Lady_xx schreef:

Een boomloos, van rondols geloof ik ! weet ik niet zeker, maar daar rijden hun de paarden in!

dan moet er offieel toch een speciale pad onderzitten voor de druk verdeling of kijk ik daar overheen?