Zet je jaren door totdat het beter gaat met de kans dat jullie gewoon niet bij elkaar passen, of verkoop je snel een paard als je het rijden niet meer leuk vind?
De reden waarom ik dit vraag is dat ik nu in een dilemma zit. Mijn paard heeft een nogal sterk karakter waardoor het rijden met grote ups en downs gaat. In de ups gaat het hartstikke goed, werkt hij goed mee. In de downs komt hij of in verzet of hij ziet zoveel leuke/spannende dingen om hem heen dat hij zich afsluit voor mij.
Ik heb al van verschillende mensen hulp gehad, maar steeds bereiken we toch weer die slechte periodes. En dan gaat het niet een beetje slechter, maar dan is het rijden zo'n gevecht geworden dat ik me afvraag waar ik mee bezig ben.
Verder hoor ik van iedereen dat het zo'n leuk paard is met potentie, maar ook met een sterk karakter. Vervolgens hoor ik dat ik m aan moet pakken/stil moet zetten/ naar voren moet schoppen en ga zo maar door, maar ondertussen is er niemand die mij dat voor durft te doen

Nou is het absoluut niet zo dat hij gemeen is, ik ben er ook nog nooit afgevallen. Maar als hij in verzet gaat gaat hij stil staan en laag stijgeren met zijn hoofd toch wel heel dicht bij mijn neus, en dat is niet fijn. Als hij zich afsluit voor mij zet hij zn oren erop, hals erop en dan heb ik niets meer te vertellen.. Ik wil gewoon verder komen, zit in de B en dat schiet echt niet op. Terwijl hij het allemaal erg goed kan, maar het lijkt alsof hij het niet wilt of zo
Dus mijn vraag, hebben jullie tips en waar ligt voor jullie de grens??