Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zahlina schreef:Ik heb een ontzettent luxe probleem (dat vind ik zelf dan, maar de jury is het daar niet helemaal mee eens):
Mijn paard is te slim voor mij, hij loopt Z2 maar alle oefeningen voor het ZZ-Zwaar zitten erop.
Nu train ik heel bewust geen proeven omdat ik weet dat hij na 2x oefenen ze kan dromen en het dan zelf gaat doen.
Maar een uitgestrete galop over de diagonal is altijd op het eind terug naar de verzameling en dan een vliegende wissel.
Al mijn energie gaat bij dit soort oefeningen naar mijn beenhulp om maar te verkomen dat hij te snel overspringt maar op het moment dat ik mijn benen omleg voor de wissel zijn we al gewisselt.
Ook in de galopappuyeren het zelfde probleem, na het appuyeren kan ik hem eigenlijk niet goed rechtrichten omdat hij dan weer snel wisselt.
Ook de verzamelde stap gaat erg moeizaam en ik moet doodstil op hem zitten, als ik ook maar 1 cm verschuif in mijn zadel heb ik de eerste galoppas al te pakken.
In de training wissel ik ook nooit na deze oefeningen, doe eigenlijk nooit iets achter elkaar wat in de proeven ook gebreurt.
Ergens is het een luxe om een paard te hebben wat zo goed mee denkt maar op deze manier krijgen we zoveel spanning dat het ook weer niet goed is voor de punten.
Iemand tips hoe ik mijn paard zo kan afleiden in de proef dat hij stopt met meedenken?
lekker makkelijk eentje die weet war er gaat komen.