Dioos & ik krabbelen weer omhoog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Dioos & ik krabbelen weer omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 22:14

Sinds twee weken rijd ik weer op Dioos. Na twee maanden niet te hebben gereden, omdat Dioos telkens omhoog kwam zit ik er weer op.

Het ging de ene dag goed, de andere dag weer stukke minder. Ik ben met rijden nu nogal voorzichtig/afwachtend (omdat ze hiervoor bij elke handeling/beweging die je te snel/hard maakte ze gelijk ging rennen of omhoog kwam) en dat weet madam, dus afentoe gaan we iets harder, maar ze is dan makkelijk weer terug te rijden

Gister les gehad en dat ging onwijs goed, instructrise zei dat we sinds de vorige les alweer 3 stappen verder zijn Go jij! Go jij! Dat mocht ook wel weer, want we gingen op het laatst alleen maar met een steile lijn naar beneden.

Ze had vandaag wat spierpijn van gister, dus ze was iets minder fijn + die stomme camera-angst van haar (het wordt al wel beter)

Afbeelding

Heel fijn drafje (ik ook eindelijk netjes)

Afbeelding

Ook netjes

Afbeelding

Galop op de rechterhand gaat vaak nog wat hard ...

Afbeelding

Dan probeer ik eerst wat ruimte te geven van voren, dan kan ze niet hangen en moet ze op haar eigen benen lopen

Afbeelding

En wat verruimen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat ook nog weleens fout ... De hoefslag is nogal diep en dicht langs de rand (bak kan even niet gesleept worden) en ik raakte met mijn voet een paaltje aan, madam schrok en dan krijg je dit Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Ik een beetje te ver achterin het zadel

Afbeelding

Weer weg

Afbeelding

Ik zit als een zoutzak

Afbeelding

Dit is de reden van het wegrijden en proberen (vind ik moeilijk) om haar als ze dramt op haar eigen benen te laten lopen. Als ik dan weer te veel bezig ben met het tempo gaat ze drammen en hangen

Afbeelding

Uitdraven

Shadow0

Re: Dioos & ik krabbelen weer omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:48

Ik vind het er over het algemeen beslist fijn uitzien! Ja Verder vind ik vooral je beenhouding ook erg netjes, en ook waar ze schrok blijf je keurig zitten Lachen
Bij de galop op de rechterhand denk ik dat het goed is om de ruimte niet te geven door naar voren te gaan. Door goed te blijven zitten kun je proberen haar met je zit een beetje terug te nemen. Ruimte geven van voren is wel een goed idee, net als je zegt: dat kan ze niet hangen.
Verder heb je je armen op sommige foto's wat stijf en duw je je handen wat naar beneden. Volgens mij heeft dit tot gevolg dat je wat voorover gaat zitten om toch mee te gaan met de teugels. (Het is duidelijk dat je er naar streeft om met erg zachte hand te rijden Ja )

Door je ellebogen wat meer te buigen en je handen wat hoger en voor je buik te houden heb je misschien iets meer mogelijkheden om ook toe te staan met je hand zonder dat je de rest van je houding moet veranderen.

Op de laatste foto ziet Dioos er trouwens erg tevreden uit, fijn Lachen

Charlottje

Re: Dioos & ik krabbelen weer omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:59

Dankje Lachen

Shadow0 schreef:
Ik vind het er over het algemeen beslist fijn uitzien! Ja Verder vind ik vooral je beenhouding ook erg netjes, en ook waar ze schrok blijf je keurig zitten Lachen
Bij de galop op de rechterhand denk ik dat het goed is om de ruimte niet te geven door naar voren te gaan. Door goed te blijven zitten kun je proberen haar met je zit een beetje terug te nemen. Ruimte geven van voren is wel een goed idee, net als je zegt: dat kan ze niet hangen.
Verder heb je je armen op sommige foto's wat stijf en duw je je handen wat naar beneden. Volgens mij heeft dit tot gevolg dat je wat voorover gaat zitten om toch mee te gaan met de teugels. (Het is duidelijk dat je er naar streeft om met erg zachte hand te rijden Ja )

Door je ellebogen wat meer te buigen en je handen wat hoger en voor je buik te houden heb je misschien iets meer mogelijkheden om ook toe te staan met je hand zonder dat je de rest van je houding moet veranderen.

Mijn houding is sinds een paar jaar echt heel erg slecht ... Ik ben een paar jaar geleden van het paard (een shet) gevallen en had toen mijn sleutelbeen gebroken en hij was uit de kom. De dokter had alleen gezegd dat ik een aansteller was, want hij zou alleen uit de kom zijn (na een paar dagen mocht ik weer sporten) Een week? hierna had ik een tenniswedstrijden maar het ging voor geen meter, het leek wel dat die eruit brandde en alsof iemand er constant met een mes in prikte Tong uitsteken Door dit is hij waarschijnlijk niet helemaal goed gegroeid. Ik kan mijn rechterschouder niet meer goed naar achter doen en het gevoel in die arm is heel anders (al doe ik voor mijn gevoel iets met beide armen hetzelfde, is dat niet zo ...)

Shadow0 schreef:
Op de laatste foto ziet Dioos er trouwens erg tevreden uit, fijn Lachen

Dat merk ik ook wel met rijden, ze accepteert alles veel beter (het is een heel eigenwijze merrie met rijden, dat wanneer jij iets te hard doet of iets te zacht ze gelijk een loopje met je neemt)
Ook hebben we een open bak. Voor onze stop probeerde ze heel vaak stiekem uit de bak te lopen (ook als je in galop zat) maar nu kijkt ze er niet meer naar als we aan het rijden zijn.