Super-Rano @ Work; van koubloedrenner tot 'dressuurknollie'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Super-Rano @ Work; van koubloedrenner tot 'dressuurknollie'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 22:14

Vandaag weer eens even Rano gereden. Ik ben een beetje dressuurmatig met hem aan het rijden. We zijn nog maar net begonnen en de laatste tijd lag de nadruk meer op het koetsieren, want mijn vriend en ik moesten ons menbewijs even halen Haha! We zijn vooral bezig met dieper instellen....Hoog is vaak erg extreem bij hem, zoals bij veel Friesen. hij loopt dan niet echt lekker door de rug. Dus eerst fijn diep en ontspannen en als we dat te pakken hebben gaan we ons bezig houden met het oprichten Lachen Hij pakt het wel erg lekker op. Dit komt omdat mijn vriend heel veel op been rijdt naar mijn idee, hij is hierdoor enorm voorwaarts en reageert super maar tegelijk enorm fijn in z'n mondje (nou ja, hij kan zich hard maken als hij zijn zin door wil zetten...)

Goed, Rano is een Fries x Koudbloed van 7 jaar. Hij is een super koetspaard en heeft twee keer gewonnen bij het hier bekende Emsbürener Kaltblutrennen (wat dus wel iets zegt over zijn temperament, Rano denkt dat hij een Engels volbloed is Clown )

Afbeelding

Samen met mijn verloofde Lachen

Afijn, hier de foto's:

Afbeelding
Even van de wei halen Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo ja Haha!

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PDORCTYB.jpg
Nee Rano...is geen koudbloedrennen

Afbeelding

Afbeelding
Beetje diep, maar hij liep wel heelijk ontspannen in de galop vandaag Ja

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PWM6PSXN.jpg
Ja oke, 1 keer koudbloedrennen spelen Rano.... Clown

Afbeelding
Wat een springer issie toch Tong uitsteken Knipoog

Mijn tenen steken soms nogal af en ik moet ophouden met geld te zoeken, ligt er helaas toch niet. Verder moet ik nog wel een beetje aan mijn 'nette' houding sleutelen, maar dat komt denk ik ook wel vanzelf zodra ik meer aan zijn gangen gewend ben...!

Commentaar is van harte welkom mits onderbouwd!

Berichtje zou leuk zijn als je toch al even kijkt Haha!

Groetjes!

wonderworst_

Re: Super-Rano @ Work; van koubloedrenner tot 'dressuurknollie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:31

wauw ik vind het er erg goed uitzien..
ff snel gekeken maar niet echt veel commentaar
cap is eigen keuze en daar zal je mij niet over horen Clown
wel opletten dat je niet geld gaat zoeken
ellebogen langs je lichaam en geen pianohandjes Tong uitsteken
maar ik moet er toch even bij vermelden dat je hier op bokt echt veel gave en vooral goedgelukte kruisingen voorbij ziet komen
WAT EEN PRACHTBEEST !!
veel plezier !!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 05:33

Ah, dank je wel! Commentaar klopt inderdaad ja Haha! Gaan we zeker mee aan de slag...

En ik rij normaal met cap....Maar mijn cap is 'foetsie'...Ik denk dat ik hem heb laten liggen bij een ander rijadresje waar ik laatst geweest ben, dus even snel achteraan Lachen

Nogmaals bedankt voor het gave commentaar!

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 06:16

Ja ik vind het er ook erg leuk uitzien en wat een stoer paard!!
Commentaar geef je zelf al en net wat je zelf zegt naarmate je langer op heb rijdt komt de rest vanzelf!!
Echt een gaaf paard om te zien!!!

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 06:43

Wat een apart paard , echt mooi Haha!
Probeer alleen voor je uit te kijken ( dit doe ik zelf ook nooit XD ) , voorderest ziet het er erg netjes uit!.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 12:34

Dank jullie wel! Geld zoeken is bij mij echt een probleem...Ik heb ook veel een paar foto's waar ik vooruitkijk, maar dan moet ik mezelf ook echt even dwingen dat te doen... Clown

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 13:28

Kom op mensen, nog meer goede inbreng? Ben ook vooral bijzonder benieuwd naar mensen met friesen en die het probleem met te hoog en opgekropt goed kennen en hoe zij dat aanpakken. Van elkaar kunnen we allemaal weer leren toch? Haha!

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:49

Hoi hoi!

Ik ben noooooit meer aan het bokken eigenlijk, dus bedankt voor de waarschuwing! Haha!
Rano is echt een knap diertje hoor! Ik vind hem goed bij je passen. Nou, commentaar geef je zelf al en wordt hier boven mij nog gegeven, daar sluit ik me ook bij aan!

Wat jammer van jullie veulen trouwens, dat vind ik erg spijtig Verdrietig

Hoe groot is Rano eigenlijk?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 15:07

Moin!

Rano zal wel ong. 1.70 m. zijn Lachen Dus past wel bij mij ja!

Met het veulen is inderdaad doodzonde...Hoop dat er betere tijden gaan komen Lachen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:15

Allereerst: wat een prachtbeest! Leuk kruising.

En ja het opkroppen, ik ken het. Wat ik altijd deed, was vanuit het achterbeen naar voren rijden. En veel overgangen laten maken. Dan ontspant ze wel en kropt zich niet zo op en maakte zich niet zo zwaar in de hand.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 15:25

Marjolein_18 schreef:
Allereerst: wat een prachtbeest! Leuk kruising.

En ja het opkroppen, ik ken het. Wat ik altijd deed, was vanuit het achterbeen naar voren rijden. En veel overgangen laten maken. Dan ontspant ze wel en kropt zich niet zo op en maakte zich niet zo zwaar in de hand.

Dank je Haha!

Ik ben ook veel bezig met overgangen...veel schakelen en schijnovergangen. Dit werkt goed en maakt hem lekker los in de rug. Ik probeer dan vanuit die houding met een actief achterbeen hem af en toe meer bergopwaarts te rijden zeg meer, maar als ik hem dan hoger instel heb ik vaak dat hij niet zwaar wordt in de hand maar juist achter de teugel kruipt en zich dus extreem opkropt. Als ik hem dan meer richting mijn hand wordt drijven raakt de motor een beetje oververhit Haha!

Daarom dus ook nog eerst een beetje lager instellen. In het begin weerde hij zich hier wel eens tegen en kwam dan weer omhoog, maar dat gaat nu al veel beter.

Ik kan nu ook nog geen wonderen verwachten natuurlijk, maar ik wil al wel vast bezig zijn met hoe ik dit het beste aan ga pakken met hem wanneer ik denk dat hij er klaar voor is...

In ieder geval SUPER BEDANKT voor je tip!!!

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:28

Adil18 schreef:
Moin!

Rano zal wel ong. 1.70 m. zijn Lachen Dus past wel bij mij ja!

Met het veulen is inderdaad doodzonde...Hoop dat er betere tijden gaan komen Lachen

Hihi, dan is de GVR groter Tong uitsteken
En Gollie heeft kuren....hij zit ineens in de stop....Ik snap het echt niet, want het ging de laatste tijd best goed...Heb één keer een inschattigsfout gemaakt waar hij me behoorlijk moest redden en waar we allebei flink zijn geschrokken...Nu begint hij te kuren bij hoge sprongen. Maar over het algemeen zit hij niet zo lekker in zijn vel. Maar ik ga eind van deze maand op vakantie, dus heb ik besloten dat hij dan twee weken op de wei mag. Anders wassie naar Marije gegaan, maar volgens mij is zo'n pause best goed!

Kom je nog eens met je vriendje naar holland? Misschien kunnen we weer eens samen rijden Lachen Kijken of Rano wint van Goliath Duivel Whoosh!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 17:26

Ik wil ook geen paard van 1.80 Tong uitsteken

Nee geintje, zou ik wel willen, maar 1.70 is ook goed Ja
Beetje rottig van Gollie, maar op de wei zal hem wel goed doen denk ik...

En komen zit er nu niet in...beide veeeeeeels te druk Knipoog

Mensen, waar blijft de feedback? Haha!

Edit: Rano IS sneller Tong uitsteken

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:31

vind het er al netjes en ontspannen uitzien, maar naar mijn mening mag ze nog wat lager lopen, meer neus naar de grond, dan worden ze rugspieren automatisch langer. mijn fjord krult ook snel op, ik moet haar nu heel laag en diep rijden. in het begin lastig, maar na wat weken oefenen pakt ze het al beter op en loopt veel meer ontspannen. ik kan haar nu al beter controleren, doordat ik steeds blijf checken of ik de nek uit kan schuiven en ze dus mee naar voren moet komen, dit heeft bij mij al heel veel verschil gemaakt!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 17:41

lonnie schreef:
vind het er al netjes en ontspannen uitzien, maar naar mijn mening mag ze nog wat lager lopen, meer neus naar de grond, dan worden ze rugspieren automatisch langer. mijn fjord krult ook snel op, ik moet haar nu heel laag en diep rijden. in het begin lastig, maar na wat weken oefenen pakt ze het al beter op en loopt veel meer ontspannen. ik kan haar nu al beter controleren, doordat ik steeds blijf checken of ik de nek uit kan schuiven en ze dus mee naar voren moet komen, dit heeft bij mij al heel veel verschil gemaakt!

Oke, bedankt voor de tip. Ik wil hem nu nog niet heeeeeel erg veel dieper gaan rijden, alleen wanneer hij aangeeft daar aantoe te zijn, want we zijn nog maar net bezig... Bloos De momenten waarop ik hem met de neus richting bodem laat gaan zijn er zeker, maar beperkter tot nu toe. In de stap is het geen probleem, maar in de draf en galop mag dit nog veel meer...Het lukt al wel, maar dan knalt hij best op de voorhand, en dat moet nog anders....

Maar ook jij bedankt voor je tip, zal eens gaan kijken hoe ik hier mee aan het werk kan Lachen

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:45

Het ziet er erg goed uit, leuke combi ook, probeer "altijd" recht boven je paard te blijven zitten, en hou aanleuning met zijn mond, zie af en toe de teugels slap hangen, dit is niet prettig voor in de mond, fijne comi!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 17:48

knolle_krack schreef:
Het ziet er erg goed uit, leuke combi ook, probeer "altijd" recht boven je paard te blijven zitten, en hou aanleuning met zijn mond, zie af en toe de teugels slap hangen, dit is niet prettig voor in de mond, fijne comi!

Klopt. Ik vind het zelf nog wel eens moeilijk met hem, hem wat meer uit te laten schuiven. Ik merk dan dat ik al nageef terwijl Rano noch helemaal niet zover is, wat dan resulteerd in 'Hoppa, weg contact, hoog met m'n koppie' en dan moet ik weer gaan opvangen, wat inderdaad de aanleuning onrustig maakt. Maar dit gaat al veel beter. Ik zie nu ook maar een foto waar ik het contact een beetje verlies (galopfoto) en de galopfoto vond ik opzich wel fijn, omdat hij zich daar stelt zonder dat ik daar echt met de hand rijd, maar met been, en daar willen we heen!!! Haha!

Dank je wel voor de tip, zal het zeker voor de volgende keer meenemen! En bedankt voor het compliment! Hoop dat de combi nog beter wordt zodra we wat meer aan elkaar gewend zijn Lachen

Edit; recht boven je paard, jawel, hij zier er alleen zo mooi uit tijdens het rijden Tong uitsteken Neem ik ook mee, dank je!

Nog meer van dit nuttige advies Haha! ben wel happy met mijn commentaar tot nu toe moet ik zeggen Haha!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:21

Wat een SUPERLEUK paard heb je daar!
Ik heb zelf een friese merrie die ook zoals die van jou, lekker haar rug wel es wil wegdrukken
door haar hoofd omhoog te brengen. Daarom heb ik haar in het begin (en later nog wel es
met een buitenrit) een tijdje met een Thiedemann-teugel gereden. Beviel mij erg goed.
Ze leerde hoe ze voorwaarts/neerwaarts moest komen. Scheelde een hele hoop!
Veel succes met je mooie paardje (nou ja -tje??)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 13:28

Mirjam79 schreef:
Wat een SUPERLEUK paard heb je daar!
Ik heb zelf een friese merrie die ook zoals die van jou, lekker haar rug wel es wil wegdrukken
door haar hoofd omhoog te brengen. Daarom heb ik haar in het begin (en later nog wel es
met een buitenrit) een tijdje met een Thiedemann-teugel gereden. Beviel mij erg goed.
Ze leerde hoe ze voorwaarts/neerwaarts moest komen. Scheelde een hele hoop!
Veel succes met je mooie paardje (nou ja -tje??)

Hey, dat vind ik wel apart...zou je me uit kunnen leggen wat je met de Thiedemann-teugel dan wilde bereiken/bereikt hebt?

Ik ben daar wel benieuwd naar Lachen Ik weet niet of ik het zelf ga doen. We zijn immers zoals gezegd nog maar net bezig, ik moet hem ook nog even de tijd gunnen het allemaal te snappen Lachen

Edit: en nog bedankt voor het compliment Lachen ik vind Rano ook een super gaaf dier Haha! Ik het begin was ik noet zo weg van hem, maar ben toen ik hem beter ben leren kennen helemaal verliefd op hem geworden Haha!

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:34

Soo echt leuk paardje

Alleen zie ik je tenen elke keer naar buiten hihi echt grappig zelf heb je dat niet door he
Tong uitsteken Tong uitsteken

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:52

Zucht!!! wat een bjoetie!!!!! Echt heel leuk dier, vind het totaal plaatje er mooi uitzien, idd steken de teentjes soms naar buiten. ken helaas het probleem en kom je op sommige foto's wat teveel naar voren met je bovenlijf, ook dat is al genoemd geloof ik...veel plezier met je kanjer!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 13:34

Pallatin schreef:
Zucht!!! wat een bjoetie!!!!! Echt heel leuk dier, vind het totaal plaatje er mooi uitzien, idd steken de teentjes soms naar buiten. ken helaas het probleem en kom je op sommige foto's wat teveel naar voren met je bovenlijf, ook dat is al genoemd geloof ik...veel plezier met je kanjer!

Dank je wel voor de tips en het compliment Haha!
Tuurlijk vind ik Rano zelf ook knap, maar het is nog leuker als je het ook van iemand anders hoort Lachen

Dus, dank je Lachen