Katinka Week 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Katinka Week 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 22:11

Hier een korte samenvatting van onze tweede week trainen. Dit is de tweede week dat ik Inkie rijd. Lachen

Ik werk nog steeds los door veel figuren te rijden (voltes, slangenvoltes, ...) en haar lang en laag in te stellen. Ondertussen neem ik haar tussendoor ook al weer wat meer op en hierbij kwam al gelijk een probleem kijken. In het begin liep ze nl. erg lekker in tempo en gisteren ging ze ineens onder me uit lopen, drammen, ... Toen ik de filmpjes zag werd het meteen al duidelijk dat ik ineens vanalles met mijn handen wil gaan liggen regelen... Ik houd ze laag en breed en zet ze af en toe vast. Hier heb ik vandaag op gelet en het ging een heel stuk beter! Geen loperige Ink. Syl moet gewoon haar handjes op hun plaats houden. Knipoog

Het inknikken van mijn handen is gelukkig al wél een heel stuk verbetert. Af en toe heb ik er nog last van, maar goed, Rome is ook niet op één dag gebouwd. Als ik ze nu voortaan netjes bij elkaar hou en niet zo laag, dan is er weer een probleem verholpen. Tong uitsteken

Het voorover vallen is ook al een heel stuk verbeterd, ik probeer er dan ook erg op te letten. Is nl. een probleem waar ik al járen tegenaan loop en dat los je niet op één-twee-drie op. Clown

Ik heb een een weekje zonder beugels gereden. Ik moest een beetje oefenen op doorzitten, op één of andere manier ging dat toch niet ideaal mét beugels. Ik fixeerde me teveel op in de beugels te blijven zitten, zocht er toch steun op...
In de galop bleef ik niet zitten, en dat móest wel zonder beugels. Haha!
Vandaag weer mét gereden en het was een heel stuk verbeterd. Ja

Na mijn examens (half juni) gaan we lessen en dan in de zomervakantie gaan we hopelijk starten in de B (onderling). Haha!

Afbeelding
    Hier kan je goed zien dat ik mijn handen te laag hou en eigenlijk ook vastzet.
    Niet meer doen dus.

Afbeelding
    Afbeelding
    Benen niet naar voren steken...

Afbeelding
    Beter! Ja

Afbeelding

Filmpje: Katinka Week 2. Grootste commentaar van mezelf daarop is niet zo liggen friemelen met die handen en dat ik ze al hélemaal niet moet vastzetten. Nagelbijten / Gniffelen Je ziet dat het in het begin van de draf redelijk gaat, naar het einde toe wordt het loperig.

Tips zijn altijd welkom, les is onderweg. Lachen

Leentje_

Re: Katinka Week 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:57

zo het gaat echt steeds beter
je handen inderdaad minder vastzetten maar ik denk dat dat wel zal beteren eens je de pony beter kent.
verder heb je een heel nette houding zo zonder stijgbeugels Lachen

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:37

Ziet er toch al fijn uit Lachen
En zonder stijgbeugels rijden is idd een goede manier om toch niet stiekem steun te kunnen gaan zoeken Knipoog doe dat ook weleens. Dan moet je wel ontspannen en diep zitten Vork

Ik vind het er echt telkens beter uitzien! En oké, er valt nog véél te verbeteren, maar bij wie niet Bloos en gezien jou en ink haar geleverde prestaties de laatste weken, maanden, vind ik het er suuuper uitzien Ja En er zijn veel schoonheidsfoutjes die niet alleen het beeld, maar ook het geheel zullen veranderen, maar die geef je zelf al aan (handen niet vastzetten en polsen niet breken, been niet afsteken maar lekker ontspannen onder je houden etc. ) Lachen
Les gaat veel doen, maar nu eerst allebei eventjes terug een beetje 'in the running' komen he Haha!

Jullie zijn goed bezig! Ja En jullie zien er allebei gelukkig uit Clown

offtopic: waar vind jij toch telkens die fotografen? ROFL

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:42

Nou, dat gaat toch helemaal niet zo verkeerd met zo'n kersverse combinatie? Die een na laatste foto vind ik een heel fijn beeld geven qua houding.
Wat betreft je handen, je zet ze inderdaad vast. Maar je hebt je handen ook veels te dicht bij je lichaam staan. Je teugels een 10-15 cm korter pakken zal al veel makkelijker rijden. Dan heb je ook meer te zeggen, kun je geven en nemen met je handen. Nu kun je niets meer nemen bijvoorbeeld, je hebt geen bewegingsvrijheid meer vanuit de arm.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:50

meid, dit ziet er al hartstikke fijn uit!!! Wat oefen jij hard zeg als ik je verhaal zo hoor!! Toppie hoor, probeer je teugels iets korter te pakken al zal je dan misschien voor je gevoel weer iets voorover kukelen..

Je zit netjes, je benen liggen bijna altijd goed, blijf daar aan werken en straks ben je echt wel klaar voor de B

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:56

Volgens mij is hierboven al veel gezegd: denk om je handen en je houding is al goed.

Jullie zijn overigens wel een "kleurrijke" combinatie! OK dan!

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:25

Ziet er al super goed uit Haha!
Het enige wat me stoort, is dat je je polsen naar beneden knikt. Op de eerste foto zit je nog wat gespannen maar dat gaat alleen maar beter op de volgende foto's.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:04

Syl wat leuk om te zien dat jullie steeds meer vooruit gaan !

Mag ik vragen vanwaar de reden zonder beugels te rijden, ben ik wel erg benieuwd naar Ja

Verder wil ik je de tip geven om je teugels toch iets korter te maken, misschien vliegen je handen dan wat minder alle kanten uit en blijven ze beter op hun plaats Lachen

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:19

Leuke pony, jullie zijn al vooruit gegaan Ja

Je zegt dat je je handen te laag hebt, ik denk dat het al heel veel scheelt als je je teugels korter pakt. Denk dat dat al een heel ander beeld geeft.
Bij de foto waar jij zegt, beter, vind ik juist dat ze duikt. Ze lijkt hier wat op de teugels te hangen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 20:54

Ik heb vandaag mijn teugels wat korter genomen, moet zeggen dat ik nog steeds vind dat ik mijn handen te laag houdt... Af en toe gaat het beter als ik er weer even aan denk. Ik wil ze niet nóg korter nemen, dan gaat Ink zich opkroppen, wordt ze loperig en dan is de ontspanning weg...

Afbeelding
    Afbeelding
    Ik hang ook licht voorover... Ben er achter gekomen dat dat mééstal is als ze een tandje bij zet zonder dat ik daarop voorbereid ben. Clown

Olympia:
Vie schreef:
Ik heb een een weekje zonder beugels gereden. Ik moest een beetje oefenen op doorzitten, op één of andere manier ging dat toch niet ideaal mét beugels. Ik fixeerde me teveel op in de beugels te blijven zitten, zocht er toch steun op...
In de galop bleef ik niet zitten, en dat móest wel zonder beugels. Haha!
Ik moet zeggen dat ik daar toch last van blijf hebben... Zonder beugels kan ik prima doorzitten, met beugels ben ik steeds gefixeerd op; 'blijf in die beugels zitten, niet uitvallen...' Clown Galop gaat al wel beter, enige probleem is daar nog mijn benen... Maar goed, niet te veel in één keer willen zeker? Haha!

BlanCarla: Meestal gaat het vriendje mee (die overigens ook gek is op Ink!), of Anouk komt kijken en die duw ik dan dat ding in der handen of Suz is in de buurt. Mensen genoeg. Vork

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:11

Toch zie ik op deze foto's nog steeds te lange teugels, en een pony die te diep loopt, op je teugels gaat hangen en onder je vandaan loopt. Daar is het antwoord op been geven en rijden. Ik zie je daar ook je benen afsteken. Je handen iets meer omhoog helpt ook, zit je ook iets minder krampachtig. Omdat ze nu onder je vandaan loopt hang je er maar een beetje vreemd op. Geef haar de kans niet, sluit haar op ook met je benen en rijdt veel wendingen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:21

Klopt helemaal van dat onder me uit lopen. Ja Dat zijn ook de momenten waarop ik naar voren duik, Ink gaat dan meestal (te) diep lopen... Ben er vandaag ook al mee aan de slag gegaan, veel overgangen, voltes, ... Want ze reageert niet altijd (gelijk goed) op mijn hulpen om trager te gaan, bv. diep gaan zitten... Msn idd wat kleinere voltes, wendingen er ook meer bij nemen.
Is wsl ook een kwestie van véél en goed oefenen.

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:16

gaat steeds beter
op de foto's valt het niet zo op dat Katinka wat loperig was maar in het feilpmje zie je het wel.
probeer ook je buitenbeen er goed bij te houden zondanog dat zen achterhand op de volte niet te ver naar buiten zwaait... Knipoog
succes

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:11

Hé !! Wat leuk, Katinka van Suus??
Wat ziet ze er toch goed uit!
En jullie zijn een leuke combi hoor, ben jij dan niet zo groot? omdat tink een B'tje of C'tje is?
groetjes laurie

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 09:55

Bedankt voor de tip Sas. Ben er ook al mee bezig geweest, is niet simpel want als ze zo begint te lopen en ik begrens met mijn buitenbeen, denkt ze soms; joepie galoperen. Clown
Maar de laatste keer ging het allemaal weer veel beter, dus we werken er zeker aan. Ja

En het is idd Katinka van Suz! Ik ben 1.67m en Ink iets van een 1.36m denk ik. Lachen