Urban Legend weer eens op de foto.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Urban Legend weer eens op de foto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 21:58

Nadat Urby ruim een half jaar bij Gomir heeft gestaan kwam hij begin dit jaar weer terug. Dit ivm zwangerschap en twijfel of ik nog wilde blijven rijden.
Ik ben gelijk weer naar een stal gegaan MET binnenbak omdat afgelopen winters nou niet echt buitenbak proef waren.

Ik heb mijn lol weer terug en Urby ook we voelen ons goed en trainen hard. Hij wordt 4x per week onder het zadel gereden meer wordt hij toch lastig en dit werkt goed. Ik rij hem 3x en 1x rijdt Anca hem.

Ik heb mijn handen wat hoog dit komt omdat meneer graag met zijn neus op zijn borst loopt. We zijn prutsmuts druk me bezig en gaat steeds beter.

Afbeelding
Ff een stand foto Haha!.

Hij is absoluut niet zwaar op de hand. De juiste houding nemen is voor ons beide nog moeilijk. Aangezien ik nog de nodige conditie tekort kom. Zwangerschap van een 2ling vreet toch aardig wat energie.

Afbeelding
Galopje

Afbeelding
Jammer dat dit net een sta moment is.

Afbeelding
Zijn galop zit als een huis alleen op deze kant is het soms nog moeilijk om hem te sluiten en actief te houden en dan ook nog zitten.

Afbeelding
Hier duikt hij erin is vaak als je op de lange lijn wat vooruit rijdt.

Afbeelding
Anca nog even op stand ±D.

Afbeelding
Oke een van mij op stand.

Afbeelding
Knuffeldier samen op de foto.

Tja en de 2 meiden....
Afbeelding
die slapen.....

En nu ga ik slapen....

snater

Re: Urban Legend weer eens op de foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:06

Leuke foto's, leuk paard, mooie bak (wat voor omheining is dat? Chique hoor!) en mooie combinatie! Lekker zonnig ook in oranje!

Wat je schrijft over het te diep gaan als je naar voren rijdt... Weet je zeker dat hij wel écht 100% naar voren is? Meestal kruipt een paard namelijk achter de hand omdat hij achter het been is. Ik zou zeggen: laat 'm voor eens los (dat hij echt weg kan) en geef eens extra gas bij als je merkt dat hij dieper gaat terwijl jij naar voren wil. Dat-ie dan even niet zo mooi rond loopt moet je dan even niet erg vinden, eerst maar eens zorgen dat je verbinding hebt van achter naar voor.

Op welk niveau train je momenteel?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 07:49

Hij loopt ten alle tijden diep ik kan de teugels eraf halen en dan blijft hij alsnog daar. Hij vind het gewoon een lekkere houding. Hij is dan verder wel actief en goed te rijden. Meeste zeggen dat als een paard te diep loopt je naar voren moet rijden maar daar maakt bij hem dus niet uit. Hij duikt er vaak dan nog verder in. Hij moet in zijn eigen tempo leren ophoog te komen. Gaat al iedere keer beter.

Omheinig is van Schuurman jammer alleen dat ze hem ingesmeerd hebben met soort carboleum wat dus blijft plakken vrij irritant. De gehele stal is splinternieuw echt lekker.

Train hem nu op L2/M niveau. We gaan nu net in ons eerste dipje.

javospost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 08:16

Hi Dames,
Wat leuk om Urban weer eens op de foto te zien! Hij ziet er gezond en vrolijk uit! Dat rijden komt wel weer Prisca, vind dat het er al een stuk ontspannender uitziet!!
En ik denk dat je Anca's gele dekje nu ook wel eens kunt proberen, dit knal oranje staat hem super!!

succes! Jet

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 08:20

Prisca schreef:
Ik heb mijn handen wat hoog dit komt omdat meneer graag met zijn neus op zijn borst loopt. We zijn prutsmuts druk me bezig en gaat steeds beter.
....

Haha! !

Wat een mooi paard! Loopt lekker actief. Mijn pony loopt ook snel te diep, op een of andere manier vind ze dat zelf lekker lopen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:28

Leuk om rijfoto's van je te zien Prisca Haha!

Over het te diep lopen; neem je teugels eens een stuk korter en zet ze dan verder van je af, dus boven de hals, ga dan veel schakelen. Je zult merken dat ie dat in het begin niet fijn vind maar hij zakt er dan van zelf wel in maar blijft dan van achter naar voren lopen dus zal veel minder op de voorhand duikelen Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:36

Ik vind het er super uitzien! Het commentaar geef je zelf...Ik denk dat dit ook vooral een kwestie is van 'elkaar (weer) vinden'. Je handhouding is inderdaad hoog, maar het oog niet zo alsof je hard bent in de hand, integendeel zelfs...!

Ik vind het algehele plaatje erg mooi en lekker ontspannen...!

(En mag ik zeggen dat ik vind dat je een mooi figuur hebt voor iemand die net een tweeling heeft gekregen...? Bloos )

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:37

Wat een heerlijk dier om te zien zeg. Vind hem ook wat te diep lopen, maar je geeft al aan dat hieraan gewerkt wordt. Ik zou ook zeggen, veel schakelen en hem af en toe even helemaal los gooien en naar voren rijden.

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:17

Fijne plaatjes om naar te kijken. Dat probleem met dat diep lopen, liep ik ook een beetje tegen aan voordat ik m'n meisje met zwangerschapsverlof heb gestuurd (nog 26 dagen en dan is ze uitgerekend Haha! ). Ik ben wel benieuwd hoe andere dit oplossen, ik houd dit topic even in de gaten.

Even iets heel anders, ik heb exact hetzelfde zadel en zoek er een hoofdstel bij in dezelfde kleur. Dat valt nog niet mee. Wat voor merk hoofdstel heb je daar en wat is de naam van de kleur? Bloos

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 18:51

Javelin schreef:
Leuk om rijfoto's van je te zien Prisca Haha!

Over het te diep lopen; neem je teugels eens een stuk korter en zet ze dan verder van je af, dus boven de hals, ga dan veel schakelen. Je zult merken dat ie dat in het begin niet fijn vind maar hij zakt er dan van zelf wel in maar blijft dan van achter naar voren lopen dus zal veel minder op de voorhand duikelen Knipoog

Thanks kom je eens kijken het is in de buurt van jou?.

Hoe korter hoe dieper helaas. Niets doen en ophouding naar boven maken en dan naar voren rijden is de beste oplossing dan komt hij eruit. Vandaar ook mijn handen wat hoger. Het is al een heeel stuk beter.
Nu we bezig zijn met schoudervoor komt hij wel omhoog omdat hij er achter nog meer bij moet en aan spieren komt die nog moeilijk zijn voor hem Haha!.

Denk dat ik het moet negeren en gewoon verder trainen. Hij blijft eigenlijk wel goed doorlopen achter hij is soepel en sterk genoeg in zijn lijf.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 18:53

Adil18 schreef:
(En mag ik zeggen dat ik vind dat je een mooi figuur hebt voor iemand die net een tweeling heeft gekregen...? Bloos )

PAARDRIJDEN HELPT ECHT ik verloor de laatste 8 kilo in een maand tijd toen ik begon met rijden.

En dat maar met 3x per week rijden.

Revster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:05

Heel mooi paard! Vind je handhouding wel te hoog.. maar je geeft dat zelf ook al aan.. Het is vast weer een kwestie van wennen en dan is straks dat te diep lopen ook weer over.. Mooie combi hoor! Pling

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:25

Moderatoropmerking:
Reacties die niet volgens de nieuwe regels zijn verwijderd.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 21:26

Heb hem nu al bijna 3.5 jaar en nu pas heb ik echt schrik van hem. De rust die ik had toen hij bij Gomir stond en erna de nieuwe stal heeft de lol in het rijden weer helemaal teruggebracht. Heb weer zin in meer dan alleen rijden.

Mensen kunnen een hoop zeggen maar een stal met goede bodems en ook met slecht weer kunnen rijden doet toch wel erg veel.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 00:32

Goede omstandigheden zijn het halve werk Knipoog

Ziet er goed uit hoor pris Ja
Fijn dat het zo lekker gaat met jullie.

Probeer hem nog wel wat vlugger en scherper aan het been te maken, dat scheelt ook wel voor het diep lopen. Mijn ervaring is iig dat hij er dan net niet helemaal aan is en dan hangt hij net een fractie te lang aan het been en kruipt voor wat achter de hand. Hand heel licht houden, eigenlijk alleen contactteugel, opvangen op je zit en heel heel heel veel schakelen en kleine halve voltes rijden. In een hele kleine volte is het denk ik nog erg moeilijk om hem er aan te houden, dan verlies je er meer mee dan dat je ermee wint, want dan kiept hij juist op de voorhand ipv op het (binnen)achterbeen te komen.
En nee, dat vindt hij allemaal helemaal niet leuk Knipoog Clown

Maar volgens mij ben je al helemaal op de goede weg met Urby Haha!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 07:48

Klopt ben nu met langere spoor aan het rijden en dat gaat iets beter. Ik kan mijn been dan beter stilhouden (moet wel anders krijg ik een bok Haha!).
Het is echt maar een fractie idd toch wordt hij ondanks dat hij diep loopt steeds beter aan mijn been. Alleen als hij echt met zijn kin op de borst loopt kan ik niets meer. Maar de houding zoals op de foto is hij erg goed te rijden en sturen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 11:27

Heel verhaal getikt, sluit bokt af Scheve mond

Hij is daar idd prima te sturen en rond te rijden zolang je het werk relatief simpel houdt. Het probleem is dat hij er dan NET niet aan is, als je hem dan een keer echt recht wil stellen, een pasje op het achterbeen wil zetten of een moeilijkere oefening wil rijden dan ben je altijd net achter de feiten aan. Je moet dan veel harder werken dan nodig zou moeten zijn en je krijgt bovendien wat verzet(door het onttrekken) en niet het resultaat wat je zou kunnen bereiken(in uitvoering van het gevraagde en de effectiviteit ervan voor de training).
Ik liep daar vooral tegenaan met het sluiten, schouderbinnenwaarts en de changementen. Moest echt altijd heel streng blijven op de reactie op het been, als ik daar ook maar 5 minuten wat makkelijker in was(zeker als ik er net op zat) dan kreeg je hem bijna niet meer met de neus eruit.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat hij daar op zich fijn te rijden is. Hij blijft redelijk op 4 benen lopen, is fijn in de hand en zolang je bij B/L-oefeningen blijft is er niets aan de hand. Maar als je dan net de grens wat opzoekt loop je er ineens tegenaan en dan wil het niet. En dat is volgens mij ook precies wat je bedoelt met je dipje, of zit ik dan mis?

Het gaat allemaal om kleine dingen hier, niet gewoon aan het been, maar supervlug aan het been en de teugelhulpen nog net iets lichter. En dat klinkt nu wel heel makkelijk allemaal, maar ik weet ook wel dat dat niet meevalt Knipoog (en hij kan er ook weleens heel erg boos van worden Clown ). Maar dat komt echt wel goed als je consequent blijft Ja

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 12:17

gomir schreef:
Heel verhaal getikt, sluit bokt af Scheve mond

Maar je hebt gelijk als je zegt dat hij daar op zich fijn te rijden is. Hij blijft redelijk op 4 benen lopen, is fijn in de hand en zolang je bij B/L-oefeningen blijft is er niets aan de hand. Maar als je dan net de grens wat opzoekt loop je er ineens tegenaan en dan wil het niet. En dat is volgens mij ook precies wat je bedoelt met je dipje, of zit ik dan mis?

Actiever is hij al een heel stuk dat merk ik wel. Rest komt ook goed met het vele dressuurlessen Haha!. We hebben veel gewerkt op kleine voltes vooral galop op hem sterker te maken. Dat heeft zijn vruchten afgewerkt Haha!. je begrijpt dat ik dan half dood was Haha!. De laatste 8 kilo's gingen dan ook hard.

Dipje zit hem in het rechterachterbeen die hij er niet goed onder wil zetten. Hij trekt af en toe scheef. Als ik dan dus schoudervoor rij gaat hij een beetje blokkeren. Nu bouw ik er rustig naar toe en gaat het beter. Dus laat ik hem ietsjes diep lopen zet dat achterbeen recht totdat hij daar zijn rust heeft en dan probeer ik hem iets hoger in te stellen. Echt een gevecht aangaan heeft geen zin dan klap je gewoon achterover. Met nu de tussenweg bouwen we er ook heen en gaat het iedere keer een stapje beter. De andere kant op is het geen probleem. Alle oefeningen gaan goed alleen loop ik tegen dat rechterachterbeen aan.

Heb geen haast dat scheelt.