Muñeca @ wedstrijd B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Munnie

Muñeca @ wedstrijd B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 20:39

Heb vandaag onze eerste wedstrijd gereden klasse B. Het ging echt heel slecht ze was helemaal opgefokt en kon haar niet houden. We hebben de haf mee genomen om haar beetje rustig te houden.
De eerste proef had ik 169 punten en de tweede 170. Had alleen in de tweede proef 2 strafpunten.

Er zijn niet veel foto's van de proef gemaakt omdat degene die ze maakte dacht dat Mun bang van hem was omdat ze de ring uit vloog.

Hier het losrijden dit ging helemaal niet heb alleen maar gestapt en klein stukje draf.

Afbeelding
Afbeelding

De eerste proef een stukje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uitstappen teminste zover ik de teugels los kon laten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Let trouwens niet op die cap hij zakte heel de tijd voor mijn ogen.
Volgende week hebben we weer een herkansing Haha! Haha!

Commentaar is welkom!

kimenragna

Re: Muñeca @ wedstrijd B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:44

ziet er goed uit!!
wat een schuim zeg Tong uitsteken
je lijkt op de foto's wel wat naar voren te vallen...
maar dat kan ook aan het moment liggen Knipoog
veel succes volgende week

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:48

Jammer dat het niet zo best ging, maar voor de eerste keer denk ik niet dat je ontevreden mag zijn! Alle spanning zal wel weggaan als je wat vaker op wedstrijd gaat.. Knipoog

Over de proef zelf kan ik weinig zeggen ,want hier zijn weinig foto's van.. Lachen

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:48

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe eisen van berichten op HAW voldoen zijn verwijderd.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 21:18

Dank je. Misschien kwam ik iets naar voren omdat ik aan haar moest hangen.
En dat schuim ja echt druktemaker Tong uitsteken

Ja weinig foto's van proef omdat die jonge dus dacht dat Mun van hem schrok hoewel ze gewoon vervelend deed...

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:23

Jammer dat ze zo gestressed was maarja volgende keer beter Knipoog .
Je sporen zitten volgens mij wel erg hoog of hoort dat?
Ik vind dat je misschien iets trotser moet gaan zitten, je zit natuurlijk op een PRE hé? Tong uitsteken Knipoog

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:13

Inderdaad jammer van de stress, maar die valt wel weg zodra ze wat ervaring krijgt, dit was natuurlijk ook allemaal nieuw voor haar, en voor jou!
Zitten je beugels wel gelijk? t Lijkt namelijk of je iets scheef zit. Verder wel erg leuke foto's, ben benieuwd naar die van volgende week, dan wat meer van de proef? Lachen

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 05:48

Jammer dat ze zo gestrest was!
maargoed,was voor haar natuurlijk ook de eerste keer Lachen
en idd iets meer naar achter zitten *LOL*
haha ,had je al je spullen bij Tong uitsteken ?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 07:53

Als ik eerlijk mag zijn zag het er ook wel heel gestresst uit. Je was heel erg druk met je handen bezig en hield ze daardoor te hoog, en kwam je te veel in. Je handen waren echt veel te nadrukkelijk aanwezig, waardoor het er onvriendelijk uitzag. De proef zelf was ook te gehaast gereden, waardoor je niks kon afwerken en netjes inrijden, dus dat is ook een werkpunt Lachen De nageeflijkheid is ook nog niet helemaal voor elkaar, dus daar zou ik ook aan gaan werken met je instructie. Wel jammer want in je profiel ziet het er beter uit.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 08:28

Meid wat jammer dat ze zo gestresst was, is ook wel een beetje aan jou te zien.. Maar komt vast wel goed met jullie zodra jullie meer wedstrijden gaan rijden Lachen
Denk je niet dat het helpt om met het losrijden wat meer van haar te vragen? Weet niet, maar misschien wordt ze dan wat rustiger?
Veel succes volgende week hé Knipoog

liekatchu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:01

heb je in het echt zien rijden.
maar mooi paardje hoor! Lachen
je vroeg om kritiek puntjes dus dan hier ook een.
wat ook al eerder werd genoemd let op je handen!
veel te hoog en te veel aanwezig.
laat hem wat meer met zijn neusje uitkomen. hoeft niet met zijn neus op zijn borst te lopen.
snap dat je het wel spannend vond (is ook logisch een eerste wedstrijd) maar probeer dit niet op te lossen door te gaan trekken. zo veroorzaak je vaak nog meer problemen en gaat ie dadelijk een keer omhoog en daar word je ook niet vrolijk van.
snap dat je het eng vind om los te laten als ie zo gestrest is maar vasthouden heeft vaak ook het tegenovergestelde effect. is als aandachtspuntje genoemd.
verder vond ik het al bij al best redelijke punten voor een eerste proef hoor!
volgende keer beter!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:40

oefening baart kunst!!
gewoon vaker meenemen naar vreemd terrein en daar een proefje oefenen, dan gaat het met de echte wedstrijd vast ook beter... succes! verder ziet het er niet onaardig uit hoor...
maar je was zelf ook wel gespannen of niet?? dat voelt je paardje dan ook... moeilijk, maar probeer die jury te vergeten en ga lekker je eigen ding laten zien in de ring...

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:41

wat een mooi paard.
maar ze liep wel netjes maar wel een beetje gespannen

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 19:01

Monnie: Heb je mij ook in het echt gezien?

Dank je wel voor de tips allemaal. Ik kan het eigenlijk niet oefenen krijg les van een ZZzwaar ruiter en die zegt tijdens de les als je hem zo rijd gaat het super! Maar dan is Mun lekker ontspannen en kan ik haar dus ook goed houden.

Ze was heel voorwaarts en lastig dus dan trek ik me handen inderdaad omhoog en zie je mij teveel doen met me handen. Op mijn coupon zie je ook veel staan te voorwaarts tegen de hand enzo hoewel als ik thuis rijd meestal net iets extra moet aansporen. Maar volgende week nog een kans Haha!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 19:21

MioEnTia: Mijn sporen zitten trouwens niet te hoog zijn zwanenhals sporen Haha!

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:56

Jammer dat ze zo gespannen was. Het is verder wel een leuk paardje om te zien!
Misschien is het een idee om volgende week op wedstrijd de sporen af te laten? Dan kan je net iets meer er aan rijden, zonder dat ze gelijk gaat racen.

Misschien is het ook een idee om haar wat vaker mee te nemen naar 'ander' terrein? Zodat ze leert dat ze niet elke keer in de stress hoeft te schieten?

Succes iig volgende week!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:09

Ik moest me met Noom bezig houden maar je gezicht sprak volgens zeggen inderdaad boekdelen Tong uitsteken
Daarbij is Mun ook een erg sterk paard, dus jah in combinatie met de stress logisch dat het de eerste keer wat minder gaat.
Volgende keer beter Haha!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:53

Ja Ts, ik heb jou zien rijden.
Ik zou ook met het inrijden veel meer van 'm vragen, want hij was ook gewoon totaal niet los en dan kún je ook geen proef rijden. Eerst 5 minuutjes losstappen dan lekker rond over de rug stappen aan beide kanten, dan draaf je aan en doe je hetzelfde, pak je wat figuurtjes mee en vooral véel voltes en overgangen en schakelingen zodat ie actief blijft, en vooral handen láág en rustig, wel meegaan met de mond maar niet zagen! Dan galoppeer je lekker aan beide kanten aan, mag iets lager ingesteld zijn hoor. Dan stap je even, en dan pak je hem echt op en zet je hem nog even 10 minuutjes flink aan het werk. Dan issie lekker los en dan kun je een proef rijden. En vooral ook in de proef denk aan de rust en je eigen houding ( met name handen!!) Ik hoop dat je er iets van opsteekt en anders vraag je het maar.

ps, ik zou niet zo'n ruzie maken op concoursterrein, iedereen sprak er schand over Knipoog
Ik hoor het wel!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:07

ik denk dat een heel belangrijk punt is dat je zelf ook goed ontspannen bent.
verder commentaar is al gegeven.

mooi dier

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 15:16

Het was ook de bedoeling om lekker los te rijden maar het probleem was dat ik haar maar net in de bak kon houden met veel moeite......
Ik was opzich wel rustig tot ik dus op mijn paard stapte....

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:37

En dan moet je dus ook kunnen blijven relativeren. Knipoog
en daarom waarom wou hy de bak uit? Hij had dus blijkbaar andere dingen te zien.. Nou hij heeft niks anders te zien hij moet bij jou zijn op dat moment, 23 uur mag hij lekker doen waar die zelf zin in heeft, hij heeft maar even te luisteren. Werk zelf ook aan je houding, misschien zijn zitlessen iets?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 18:01

Het is een zij maar oke Tong uitsteken
Ze had er geen zin in en wou zo snel mogelijk weer naar hijs. Thuis gaat het super mijn handen heb ik dan vaak te laag en netjes stil ook zit ik dan eigenlijk niet naar voren eerder iets te ver naar achter.
Het was denk ik gewoon spanning van ons beiden waardoor Mun tegen de teugel in kwam en de proef te gehaast was. En ik me handen teveel gebruikte te hoog had.
Was gewoon slecht. Maar misschien naar paar wedstrijden is ze eraan gewend en gaat het beter en weet ze dat ze naderhand na huis mag.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:19

Wat jammer geen wp Boos!. Maar je moet zo denken het is je eerste wedstrijd en dan is alles voor het paard eng. En misschien ben jij wat zenuwachtig dat voelt het paard ook. Volgende week heel veel succes. Tip lees je protocol nog even door daar staan handige tips in die je kan verbeteren. Knipoog

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 19:21

Ja was wel mooi als ik meteen wp had gehad maar helaas.... En het is denk ik ook spanning geweest. En dank je wel ga me best doen voor een wp!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:27

Wat stond er precies op je protocol TS?
ben ik wel benieuwd naar mede doordat ik de proef zelf ook gezien heb.