pippi voor de eerste keer @ work op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

pippi voor de eerste keer @ work op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 19:15

hallo!

hierbij wil ik mijn nieuwe pony pippi even aan jullie laten zien..

even wat info
ik heb haar nu een 4 weken denk ik en ze is de afgelopen 2 a 3 jaar western gereden en moet haar weer omscholen naar dressuur.
ik weet dat ik niet helemaal recht zit (heb een flink rug afwijking) maar word wel door middel van les aan gewerkt.
verder loopt pippi nog wat opgekropt maar ik als tip van me instructeur mee gekregen dat ze haar neusje uit moet schuiven dus we zijn aan het oefenen.

puntjes voor mezelf

-tenen naar binnen
-handen rechtop
-geen geld zoeken
-EN LACHEN!

kijk en geniet!

warm stappen
Afbeelding

beetje oppakken (dit bedoel ik met opkroppen)
Afbeelding

drafje en al beter Ja
Afbeelding

drafje ook al beter
Afbeelding

weer een beetje diep maar leuk been gebruik
Afbeelding

galopje (ze wil graag heel hard dat is ook wel te zien)
Afbeelding

woohoo!!
Afbeelding

uitdraven (wel op je kont zitten!!)
Afbeelding

en nog even in het bos.
Afbeelding

ik zou het leuk vinden als er reacties kwamen
hou er dus rekening mee dat ik haar net heb en dat ik met een flinke rug afwijking zit.

voor de rest

brand maar los!! Haha!

Limanade

Re: pippi voor de eerste keer @ work op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:29

leuk beessie Haha!
misschien beetje vertekend beeld door niet zulke goede kwaliteit foto's maar ik vind je een beetje te groot voor je pony..
en commentaar geef je zelf ook al Knipoog en let op je hak Knipoog

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 19:34

@LimaMambo te groot??? ik denk dat het vertekend want ik ben 166 en me pony 147 .... dat kan toch best??? (haha vraag maar ff na hoor meer niet Knipoog )
@mijntjuh : ja western leek me ook wel leuk maar ik had niemand die me les wilde geven... en dressuur vind ik ook super leuk en springen uiteraard!

dank je voor jullie reactie! Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:35

kelcy schreef:
@LimaMambo te groot??? ik denk dat het vertekend want ik ben 166 en me pony 147 .... dat kan toch best??? (haha vraag maar ff na hoor meer niet Knipoog )
@mijntjuh : ja western leek me ook wel leuk maar ik had niemand die me les wilde geven... en dressuur vind ik ook super leuk en springen uiteraard!

dank je voor jullie reactie! Haha!

zal wel vertekend zijn dan of je hebt onwijs lange benen Tong uitsteken

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 19:36

haha ja heb wel vrij lange benen ja... maar goed zal wel door de foto's komen heb nog niet eerder gehoord dat ik te groot was (ach ja en misschien wat te lang maar zeker niet te zwaar haha)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:29

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels voldoen verwijderd.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:05

Heey ziet er leuk uit!
Probeer alleen je benen wat langer te maken want nu trek je je hak op en dan zit je gelijk een stuk ongemakkelijker
maar ziet er leuk uit hoor! nou nog wat meer lengte in de nek maar dat komt met les vast wel goed!
suc6 met je leuke paardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:53

Ziet er al leuk uit hoor!

Probeer wel je handen wat hoger te houden, nu lijkt het een beetje alsof je ze daar vastzet!

Mooie frontriem trouwens Knipoog

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:50

Claudia_Lady; je reactie voegt niks nuttigs toe aan dit topic.. Verward

TS: leuk paardje heb je! Ja Echt leuk dier. Maar als ik jou was zou ik voorlopig niet aan de voorkant zitten. Je paard loopt ontzettend stijf en drukt zijn rug weg. En het lijkt ook alsof hij vast zit in zijn nek/kaken..
Commentaar geef je zelf al, probeer alleen goed op je stelling en buiging te letten, daar kom je dan al een heel eind mee!

Succes, en vat het niet verkeerd op. Ik probeer je te helpen Haha! Knipoog

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 22:39

@Robijntjah jup ik moet meer me handen dragen ja... ik moet dat ook leren en er word flink op gehammerd haha
zal over een tijdje nog eens een topic maken ben benieuwd of jullie dan verschil zien na een aantal lessen Haha!

@magnummmm thnx voor je reactie
ik heb nu ook les (de dag erna dat deze foto's gemaakt zijn en toen hebben we haar ook 50 min op eigen benen laten lopen en voltens vergroten en verkleinen gedaan en toen nog 10 min opgepakt en dat ging toen super!
dus je opmerking is terecht en we gaan er hard aan werken Haha!

@ claudia_lady : je opmerking voegt niet echt iets toe denk ik maar goed ik denk dat het een reactie is op de post van LimaMambo
want toen ik een paard van 166 hoog had kreeg ik altijd te horen "waar gaat dat grote paard met dat kleine meisje heen"haha dus tja... maar ik vind dat het nog prima kan hoor en groeien doe ik niet meer gelukkig haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:45

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels voldoen verwijderd.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:10

Heey Annika,
Ziet er goed uit voor 4 wekjes! Misschien is een dresuurzadel toch handiger voor je beenligging en je zit? En als je je hakken meer uitdrukt gaan je tenen vaak ook al mooier zitten Knipoog Verder commentaar is al gegeven. Vind jullie samen leuk en ik hoop dat je lang van dr kan genieten! En op naar ons eerste buitenridje he? XX Wob

Oja, en tegroot vind ik je absoluut niet hoor. Misschien omdat Pipi net pony is en jij haar ook pony noemt dat mensen anders naar haar kijken. Maar zei is vrij grof en jij vrij klein (en dun Knipoog) dus dat valt echt reuze mee!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:16

Hele leuke pony, zul je vast heel blij mee zijn! Altijd spannend het begin dat je je eigen paard hebt. Ik vind het er nog wat onwennig uitzien maar dat is logisch en je hebt les dus het gata vast goed komen. Ik zou me ook niet zo op de voorkant docussen, ik weet uit ervaring dat het vanzelf komt. Ik vind je zadel wel erg ver naar voren liggen. Oud stalgenootje had hetzelfde zadel eerst ook te ver naar voren liggen maar het was al een heel verschil als ze het wat naar achter legde. Dan drukt het ook niet zo op zijn schoft en schouder en is van voren loslaten ook makkelijker. Succes!

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:23

Leuke pony zeg, en ik vind je helemaal niet te groot! Kan best, vooral met zo'n stevige pony Lachen Veel plezier er nog mee.

Joyce__14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:57

Hallo
ik vind je totaal niet te groot ik vind het juist wel mooi
verder heb ik geen commetaat ofzo!
lekker door oeffenen
Succes

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:01

ik had deze pony groter geschat dan 1.47 en te groot ben je zker niet. Vind je leuke combinatie hoor. Let op dat je je handen niet vast zet vooral in de galop. En ja dat opkroppen gaf je zelf al aan. Met goeie instructie zie je vast met een paar maandjes al veel verbetering. Veel plezier met je paardje!