Uriël (v. Gribaldi) @ work met nieuw zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EllenRose

Uriël (v. Gribaldi) @ work met nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 18:35

Hoi hoi,
omdat het oude zadel niet goed lag voor mij, hebben we sinds kort een nieuwe.
Het is een dressuurzadel, dus wel even wennen voor mij, ben gewend op veelzijdigheidszadels te rijden Tong uitsteken
Stalgenootje heeft foto's gemaakt, dus ik dacht: Laat ik maar weer eens wat foto's van Uriël en mij op bokt plaatsen Knipoog
Genoeg gebabbeld, hier de foto's:

Afbeelding
Losstappen

Afbeelding
Even in het raam kijken hoe het eruit ziet Vork

Afbeelding

Afbeelding
Hier moet ze veel ronder worden

Afbeelding
Dat is al beter

Afbeelding

Afbeelding
Opletten dat ik niet te sterk wordt in mn binnenhand

Afbeelding
Naar binnen laten kijken

Afbeelding
Stukje schouder voor (beroerde foto), moet natuurlijk nog beter, maar het is een begin Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pasje verruimen, ze mag hier wat ronder en dr kont er wat meer onder (en dan rijmt Vork)

Afbeelding

Afbeelding
Braaf paard

En dr knappe koppie
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VRP6D4MA.jpg

Wat vinden jullie ervan?
Commentaar: graag, mits het onderbouwd is Knipoog

gaby1994

Re: Uriël (v. Gribaldi) @ work met nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:38

het ging egt super he Haha!
dat is wel fijn :d:D
xxgaby

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:08

Ziet er leuk uit Ellen-Rose!
Probeer alleen zelf niet teveel achterover te gaan hangen in de draf. En inderdaad wat meer van achter naar voren rijden! Maar daar ben je al druk mee bezig, aangezien het op de laatste foto al duidelijk beter is!

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:11

Leuk dekje zeg Haha!

Ziet er netjes uit , gwoon lekker dooroefenen Knipoog

Veel succes verder !

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 19:35

Anniekskie schreef:
Ziet er leuk uit Ellen-Rose!
Probeer alleen zelf niet teveel achterover te gaan hangen in de draf. En inderdaad wat meer van achter naar voren rijden! Maar daar ben je al druk mee bezig, aangezien het op de laatste foto al duidelijk beter is!

ja klopt, eerst zat ik te ver naar voren en nu in de draf te ver naar achter Vork

Ik rij trouwens B (was ik vergeten te vermelden in de beginpost)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:46

Leuke foto's Ellen, ziet er netjes uit.
Let idd wel op dat je niet te ver naar ac hter gaat, maar daar ben je al mee bezig.

leuke combi zijn jullie

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:47

Altijd weer leuk om naar te kijken en dat voorbeen... Kwijl
Veel succes in de toekomst en hopelijk zien we elkaar snel op concour!

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:55

het eerste wat me opviel is dat ik het paard erg op het bot en spier vind.. Er mag dus wel wat meer spek op komen. Wat voer je hem als ik vragen mag? Je bent te sterk ik je linkerhand probeer jezelf dus telkens te controleren of je zelf ontspant. Dit kan je doen doormiddel van in elke hoek standaard een auw over de hals tegeven zodat je even de ontspanning opzoekt.
Bij de foto waarvan jezelf zegt dat je te sterk bent doe je opzich niks fout. Je mag haar daar best even doorpakken op de volte wellis waar. Probeer dan alleen jehand naar de knie toe te duwen en lucht te geven waar hij iets toestaat. Ga eerst aan de basis werken voordat je aan schouder voor begint. Je paard is daar totaal nog niet klaar voor, probeer haar eerst recht en verzamelt te rijden zodat ze zelf meer wilt gaan buigen.
succes

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 08:34

@ _Celien:
Ze krijgt 2 kilo brok per dag, een kleine plak hooi en dan nog het gras van de wei.
Haar dikker krijgen is echt lastig, ze is al veel ronder geworden dan ze was, veel ronder dan dit gaat het denk ik niet worden.
Ik ben inderdaad te sterk in mijn linkerhand, en ik probeer mezelf hier ook steeds aan te herinneren, maar die truc van jou ga ik eens proberen Lachen
Dat schouder voor doen we op aanraden van mijn instructie voor het aanspringen. Aanspringen vind ze nog moeilijk, als we dan schouder voor doen is het wat makkelijker voor haar om de goede galop te pakken Knipoog

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 08:52

Ik vind jullie een leuke combi!

let idd wel goed op dat je niet te ver naar achteren gaat hangen in draf.
En wat ik ook zie, is dat je je rechterarm (zie foto 3,6,11 en 14)
vaak wat strak houd, waardoor je haar eigenlijk vast zet.
probeer er op te letten dat je ook in je rechter arm een knikje houd, netzoals je doet in je linker arm Knipoog

Voor het wat dikker worden van je paard wil ik je aanraden om het eens te proberen met mais.
Mijn paard werd ook erg mager doordat ze langere tijd styil heeft moeten staan. door haar mais bij te gaan voeren is ze weer op gewicht gekomen.
het is niet duur, zit geen extra energie in en ze vinden het vaak erg lekker!

Veel succes verder!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 08:54

Een klein plakje hooi is ook niet echt veel voor zo'n paard. Als je dat wat opvoert zal ze al wel bijtrekken denk ik.
Verder, een hartstikke leuk paard, let er bij het verruimen op dat je contact houdt en niet alles losgooit.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 08:58

@ Raja: Mijn armen/handen zijn idd een ramp, maar ik ga er nog meer opletten Knipoog
Ik heb zelf ook aan mais zitten denken, maar ik ga het eerst proberen met wat meer hooi (de paarden krijgen bij ons op stal helemaal geen hooi als ze op de wei staan).

@ Ezumii: Ik heb de neiging om dr te veel vast te houden met verruimen, vandaar dat ik haar wat meer ruimte wil geven Knipoog
Maar ik moet natuurlijk wel contact houden!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:03

Mijn favo bokt combi weer Clown .

Uriel is al veel voller geworden dan ze voorheen was laat ik dat even melden.
Het is een ramp om het beestje wat voller te krijgen.
Ze is een vrij druk paardje Vork dus verbruikt ook een heleboel.

Probeer goed op je houding te letten Rickylover, bedenk dat er een touwtje aan je hoofd zit waar iemand aan staat te trekken zodat je je romp opstrekt.
Handen, je bent erg streng probeer anders eens met een touwtje, bokriempje voor aan je zadel, hier haak je je pinken onderdoor, dan kan je hand geen kant op en leer je een onafhankelijke hand te ontwikkelend.

Keep on the good work Sigaar

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:05

Rikylover schreef:
@ _Celien:
Ze krijgt 2 kilo brok per dag, een kleine plak hooi en dan nog het gras van de wei.
Haar dikker krijgen is echt lastig, ze is al veel ronder geworden dan ze was, veel ronder dan dit gaat het denk ik niet worden.
Ik ben inderdaad te sterk in mijn linkerhand, en ik probeer mezelf hier ook steeds aan te herinneren, maar die truc van jou ga ik eens proberen Lachen
Dat schouder voor doen we op aanraden van mijn instructie voor het aanspringen. Aanspringen vind ze nog moeilijk, als we dan schouder voor doen is het wat makkelijker voor haar om de goede galop te pakken Knipoog

Om een paard iets op te voeren zou je hem het beste voer kunnen geven waar voor de rest niets inzit. Dus geen voer zoals haver of dergelijke. Je kan nature best eens proberen, daar zit een hoop voeding in maar niet zoals veel brokken de energieboost.
Ik zou het als volgt aanpakken.
's ochtends 1 kilo brok, daarna hooi ( flinke arm vol of koop even een bak waarin je het kan afmeten ) tussen de middag nog een x een halve kilo brok met een kilo nature best of andere bijvoer. Na de training nog eens een halve kilo bijvoer en daarna in de avond een kilo brok met in de avond nog hooi.

Ik weet zeker dat je op die manier je paard zo wat dikker krijgt, een paard bouwt ook het beste spieren op vanuit een vet laagje.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:16

_Celien schreef:
Ik weet zeker dat je op die manier je paard zo wat dikker krijgt, een paard bouwt ook het beste spieren op vanuit een vet laagje.

miep1979 schreef:
Mijn favo bokt combi weer Clown .

Uriel is al veel voller geworden dan ze voorheen was laat ik dat even melden.
Het is een ramp om het beestje wat voller te krijgen.
Ze is een vrij druk paardje Vork dus verbruikt ook een heleboel.

Mijn ex heeft dit paard in zijn bezit gehad, wij zijn toen ze kwam begonnen om haar voller te krijgen, dus ik weet waar ik hier over praat, nogmaals het gaat heel langzaam en moeilijk bij dit paardje en TS heeft er al veel meer op kunnen kweken dan er op zat toen ze uit mijn leven verdween.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:29

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.