5-jarige Vanity in geel setje @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

5-jarige Vanity in geel setje @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 16:10

Doei! Heey!

Vandaag ben ik samen met Simone (minka) naar Vanity geweest en hebben we allebei even gereden. Lachen
Vanity is net 5 jaar en nu misschien een jaartje écht onder het zadel, waarvan de laatste tijd fanatiek.
We zijn vooral nog echt bezig met de basisdingen zoals overgangen, tempowisselingen en figuren. Lachen De moeilijkere oefeningen komen nog wel.. Lachen Ik moet nodig weer les gaan nemen met Vanity, is alweer een poosje geleden maar gaat er binnenkort zeker van komen!

Vandaag hadden we Vanity in een geel setje gestoken en met dr nieuwe manen (die waren eerst lang) was het een heel andere pony. *LOL*
We reden in de 'spannende' bak (er zijn 2 bakken op stal) en daardoor was ze af en toe een beetje kijkerig. Maar verder was ze ontzettend braaf en liep ze heerlijk! Haha!

Commentaar en tips graag, maar houd het wel vriendelijk graag.. Bloos
Simone, héél erg bedankt voor de foto's Haha!

Groetjes, Nathalie.

Afbeelding
[1] Kijken of ik op het goede been zit (of zocht ik geld.. Bloos )

Afbeelding
[2]

Afbeelding
[3]

Afbeelding
[4]

Afbeelding
[5] Ik zit hier echt gespannen Verward

Afbeelding
[6]

Afbeelding
[7] Tenen.. Scheve mond

Afbeelding
[8] En weer die tenen..

Afbeelding
[9] Galop, mijn houding is dan zooo bagger.. Lips are sealed

Afbeelding
[10] Op je kont blijven zitten...

Afbeelding
[11] Spannende caravan naast de bak..

Afbeelding
[12]

Afbeelding
[13]

Afbeelding
[14] Klaarr Haha!

Afbeelding
[15]

Letizia

Re: 5-jarige Vanity in geel setje @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:21

Ziet er niet verkeerd uit Nath Pling
Voor het oog lijkt het zadel wat ver naar voren te liggen, maar mss valt dat reuze mee.

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:23

Het ziet er leuk uit Nathalie! Setje staat ook erg mooi op Vanity. Lachen
Ik heb het idee dat je handen soms wel wat hoger en rechtop mogen.
En je voeten naar binnen draaien. Haha!

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:26

ziet er leuk uit!
probeer je hakken goed uit te drukken, heb hier zelf ook nog steeds moeite mee Bloos verder ziet er leuk uit en dat dekje komt me bekend voor in het roze hihi Haha! leuke pony!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:29

Zit echt verbetering in Nath Ja Ziet er lekker uit hoor Ja

Probeer alleen wat meer je hakken uit te drukken.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 18:43

Handen rechtop moet ik idd op letten, handen hoger ook, maar zoals te zien is op de laatste foto's ben ik daar halverwege al meer op gaan letten. Clown

Voeten zijn bij mij echt een drama, die zouden vastgebonden moeten worden ofzo.. Lips are sealed

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:48

Moderatoropmerking:
Berichten die niet voldoen aan de regels van HAW verwijderd.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:50

Mooie combinatie, pony doet het netjes hoor.
Probeer alleen wat meer te ontspannen in je rug.

Succes.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:13

Jullie zijn echt vooruit gegaan! Haha! Ze loopt al een stuk gecontroleerder.
Dat je tenen naar buiten staan vind ik niet zo'n ramp om te zien. Dat je benen te ver naar achteren liggen zou mij meer storen. Moet je er veel aan drijven?
In galop kun je proberen om voor je gevoel te ver achterover te gaan zitten. Dan zit je misschien net recht en blijf je beter in je zadel plakken.
Netjes hoor! Ja

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:18

Wow! dat is geel *LOL*
Vanity ziet er super stoer uit hoor Haha!

*en met het oog op de 'verbeterde' HAW regels ( Rolleyes ) nog maar wat rijtechnisch commentaar*

tenen naar binnen Tong uitsteken Voeten niet te ver in je stijgbeugels Tong uitsteken
Op sommige sta foto's lijkt het alsof je enorm uit je zadel komt, maar dat is gewoon een moment opname, want in het echt is dat helemaaaal niet zo Verward

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 08:59

Oke dan nu mijn rijtechnisch commentaar, aangezien ik er al bij stond en al deels commentaar had gegeven vond ik het niet zo nodig om het nog een keer te doen.

Maar je moet inderdaad je hakken wat meer uitdrukken en je benen wat stiller proberen te houden. Verder stoor ik me absoluut niet aan je houding, op de meeste foto's heb je je handen netjes bij elkaar en rechtop. Vond het er erg netjes uitzien en foto's blijven ook maar momentopnamen he Knipoog

Naar het zadel zat ik ook al te kijken, maar vind het in real live heel erg meevallen, zal binnenkort nog eens duidelijkere foto's maken. Kan best dat het tijdens het rijden een beetje schuift, helemaal na de springweigeringen die hiervoor plaatsvonden..

Laura81883

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:17

Ik heb me voeten ook altijd zo staan!! Bagggger!!

Maar jullie zijn leuk hoor samen!

En trouwens...leuke kleur staart heeft je pony..

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:21

Heee Nathalie!! Haha!

Ziet er weer heerlijk uit jullie 2!! Jullie gaan egtvooruit zeg! Binnenkort maar es wat wedstrijdjes gaan doen of niet Knipoog

enne... let wel op je tenen Clown haha enne probeer soms je handen iets meer rechtop te houden Knipoog en soms iets meer teugel geven zodat ze neusje er soms uit kan rijden Haha!

egt verder SUPER!! je rijd haar netjes ga zo door meis Knipoog

(K)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:32

Leuk paard, je zit er op zich best ontspannen op.

Het enigste aandachtspuntje is, dat je mischien wat meer moet gaan zitten. Moeilijk uit te leggen, maar ik ga het proberen. Benen lang maken, hakken uitdrukken, en een beetje de "Anky houding" aannemen. Dus schouders naar achter, tieten naar voor ( Huilen van het lachen) en recht zitten. Ik hoop dat ik je daar mee help, mij helpt het in elk geval wel, vooral als ik me daar in galop op concentreer, zit ik stukken beter.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:22

Dat setje staat haar echt leuk!
Ik vind je houding wel verbeterd in de tussentijd hoor Ja alleen proberen nog meer op je voeten/onderbeen te letten en dat is het plaatje weer een stuk mooier! Voor de rest vind ik het rijden van jou op Vanity er echt steeds beter uit gaan zien Ja

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:17

Hey Nath. Leuk je ook weer op Van te zien zitten. Leuk setje heeft ze aan en haar manen staan haar hartstikke goed.

Mijn commentaar ook: handen meer proberen te dragen, dus iets hoger, meer knik in je arm en handen rechtop (heb ik ook heel veel moeite mee!! Bloos ) en je hakken meer uitdrukken, zodat je meer met je kuit kan drijven ipv met je hak.

Succes verder met Van.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:19

ziet er onwijs goed uit, ik vind dat je houding wel goed is hoor! alleen je hakken dan, maar misschien zit je iets te lang,
echt een stoere pony is het ook Haha! je hebt hem lekker aan het lopen, achterbeen ziet er sterk uit.

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:14

Hey meiden, jammer dat ik er niet bij kon zijn (heb momenteel ook de super-Sonycam van mijn vader tot mijn beschikking), maar hier kan ik ook wel van genieten hoor!

Dat geel staat echt geweldig, briljant gewoon.
Die galop gaat ook duidelijk vooruit. Probeer daar nog meer op je kont te gaan zitten, zodat je meer paard voor je hebt i.p.v. achter je. Maak daarbij ophoudingen met je zit en buitenteugel, totdat je duidelijk voelt, NU gaat ze terugvallen in draf, en vul dan aan met je binnenbeen. Ook een goeie test of ze wel goed aan de hulpen en aan het been staat EN jij snel genoeg kunt reageren natuurlijk Knipoog
In draf jouw houding he, je zou eens wat meer boven je zadel kunnen lichtrijden. Nu druk je je kruus (sorry, maar kan het niet anders bewoorden Clown ) zo naar voren en das helemaal niet nodig. Daarmee gooi je je bovenlichaam ook nog eens naar voren en je benen naar achter. Gaat er al iets dagen? Iemand moet jou daar eens heel bewust op gaan wijzen wat je doet en dat aangeven, zodat je het KAN corrigeren. Dit heb je jezelf waarschijnlijk aangeleerd en voelt voor jou volkomen normaal. Zo heeft iedereen van die dingetjes.
Je zult merken dat als jouw houding beter wordt, Van ook beter onder je blijft en meer kan gaan dragen. Afijn we hebben het er binnenkort over Knipoog

Eej maaruh, het beeld is heel fijn en jullie gaan heul duidelijk vooruit. Toppertje OK dan!

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:50

Wat een leuke pony & dan nog dat gele setje erbij Lachen Hartstikke leuk..

Probeer wel wat meer je hakken uit te drukken. En op sommige momenten je handen wat meer recht op te houden ..(Daar heb ik zelf ook last van)

Succes verder! Lachen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:59

Het ziet er echt heel leuk uit, al beter dan eerst! Vanity is ook goed opgeknapt en het rijden gaat volgens mij al steeds beter Haha!. Maargoed, dat kon ook niet gelijk in het begin.
Probeer af en toe nog wat rechter op te zitten en let inderdaad op je hakken, druk die wat meer uit. Veel succes! Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:46

Leuk paardje en het setje staat ook erg leuk, probeer alleen je beugels alleen wat meer op de bal van je voet te houden en je hakken uit te drukken Knipoog