Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zelf rustig blijven en hem de ruimte geven en veel aanmoedigen. Bij ons is het ook zo gegaan dat hij super hard ging draven. Probeer hem zo snel mogelijk weer terug te krijgen en weer eerst op zijn werk te laten letten door rustig dravent figuren te rijden. En dan weer te proberen. Toen wij niet wisten of hij uberhaupt kon galoperen hebben wij het uit harde draf voor elkaar gekregen. Toen we het eenmaal wisten zijn wij met het andere begonnen. Je mag me pm en hoor als je wat wilt weten. Bij een draver moet je eigenlijk veel dingen tegenovergesteld doen als bij een ander paard. arnjojo schreef:allemaal heel leuk. Wie van jullie heeft een draver? Het probleem van galoperen is dat het beestje geen balans kan vinden. Hij/zij heeft het nooit gemogen. Longeren zou het alleen maar moeilijker maken voor een draver. Een draver die leert galoperen doet de rechte stukken netjes en raakt helemaal uit balans als hij een bocht moet maken. Je moet zorgen dat je hem goed rustig in draf hebt. Gewoon op de hoefslag blijven en in een de 2de hoek op de korte kant geef je plots je beenhulp voor de galop. De schrik reactie is meestal dat ze gaan galoperen. Mocht ze al is het maar 3 passen galoperen blijf aanmoedigen!! Dat is zo belangrijk. Dat aanmoedigen doet het hem echt. Wij hebben het bij die van ons zo ver gekregen dat hij eindelijk galopeerd. Hij begint het geweldig te vinden. Ook aan de longeerlijn kan hij het nuZelf rustig blijven en hem de ruimte geven en veel aanmoedigen. Bij ons is het ook zo gegaan dat hij super hard ging draven. Probeer hem zo snel mogelijk weer terug te krijgen en weer eerst op zijn werk te laten letten door rustig dravent figuren te rijden. En dan weer te proberen. Toen wij niet wisten of hij uberhaupt kon galoperen hebben wij het uit harde draf voor elkaar gekregen. Toen we het eenmaal wisten zijn wij met het andere begonnen. Je mag me pm en hoor als je wat wilt weten. Bij een draver moet je eigenlijk veel dingen tegenovergesteld doen als bij een ander paard.
Alles met zoveel mogelijk rust
) Maar ik denk wel dat dit bij elk paard kan verschillen.