Zidane (v.Washington)@ 2e dressuurwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Zidane (v.Washington)@ 2e dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 12:58

Zidane is een net 4 jarige ruin van Washington X Gentleman, helemaal springgefokt dus. Hij is nog ontzettend slap, doordat die al zo massaal is.
De eerste wedstrijd met hem had ik 188 en 186 en was ik 3e, maar deze keer was hij met alles bezig behalve met mij Bloos Hij liep met zijn 'edele voetjes' bordje K opver, wou niet in de linkergalop, wist oppeens niet meer hoe je een rechte lijn moest lopen, al met al leek het alsof hij dronken de proef door liep Bloos Vond mijn punten nog behoorlijk hoog ook: 173 en 183 Clown

Waar we aan werken:
-100 kilo eraf, hij is écht te dik, er werd meerder malen gevraagd of die drachtig was Tong uitsteken
-Aanleuning, hij duikt vaak achter de teugel
-Actief van achter naar voor naar mijn hand toe lopen, soms reageert hij te langzaam op mijn been
-Mijn houding, soms heb ik de neiging met mijn schouders naar voren te vallen.

Alle tips om deze punten te versterken zijn welkom

1Afbeelding
2Afbeelding
3Afbeelding
4Afbeelding
5Afbeelding
6Afbeelding
7Afbeelding
8Afbeelding
9Afbeelding
10Afbeelding
11Afbeelding
12Afbeelding
13Afbeelding
14Afbeelding

Bedankt voor het kijken, en Juul! Bedankt voor het groomen en voor de mooie foto's!

Napaluna_My

Re: Zidane (v.Washington)@ 2e dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:02

Heey! Mooi beestje, en je rijdt erg goed, maar je mag je handen wat meer dragen.

doeixLauraa.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:13

Knap kereltje hoor! Hij mag idd wel wat afslanken Tong uitsteken maar dat gaat vast goedkomen.

Ik vind dat je hem netjes rijd, vind wel dat je je hand iets meer mag dragen. Als ie dat te diep komt, gewoon met je buitenhand weer iets omhoog vragen, en een even je buitenbeen eraan.
Daardoor ga je je ellebogen ook iets meer aansluiten, geeft een netter plaatje. En als je dat dan toch doet is het makkelijker om je schouders naar achter te houden, ziet er gelijk weer netter uit. Haha!

Oja, in de galop. Zitten! En je handen weer ietsje meer dragen. Ik weet niet of hij erg loperig is galop? Kan ook komen omdat je niet 'echt' zit. Je mag best heel overdreven diep gaan zitten, als jij wat meer naar voren gaat zitten, en dus niet echt zit, ga je onbewust meer klemmen en hem meer vasthouden van voren omdat jij anders je evenwicht verliest.

Succes! Ziet er al heel goed uit voor zo'n jonkie!!

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:25

Hey clau! waar is dit in Albergen? Ziet er netjes uit hoor.. Kunt niet echt zien dat die vervelend was!.. Vind het echt een fijn beeld geven zo! Nou en toch nette punten weten te scoren! hihi

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 14:10

Figo schreef:
Knap kereltje hoor! Hij mag idd wel wat afslanken Tong uitsteken maar dat gaat vast goedkomen.

Ik vind dat je hem netjes rijd, vind wel dat je je hand iets meer mag dragen. Als ie dat te diep komt, gewoon met je buitenhand weer iets omhoog vragen, en een even je buitenbeen eraan.
Daardoor ga je je ellebogen ook iets meer aansluiten, geeft een netter plaatje. En als je dat dan toch doet is het makkelijker om je schouders naar achter te houden, ziet er gelijk weer netter uit. Haha!

Oja, in de galop. Zitten! En je handen weer ietsje meer dragen. Ik weet niet of hij erg loperig is galop? Kan ook komen omdat je niet 'echt' zit. Je mag best heel overdreven diep gaan zitten, als jij wat meer naar voren gaat zitten, en dus niet echt zit, ga je onbewust meer klemmen en hem meer vasthouden van voren omdat jij anders je evenwicht verliest.

Succes! Ziet er al heel goed uit voor zo'n jonkie!!

Het paard is juist een beetje traag aan mijn been, als ik meer ga zitten heb ik het idee dat hij ook meer terug komt daarom zit ik denk ik niet goed in het zadel Haha! Maar je hebt gelijk hoor, moet er meer achter zitten, ga er zeker aan werken. Lachen

@Yorin, dit was bij Kemperink

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:11

Ziet er goed uit zo op de foto's maar moest lachen om de tekst die je erbij schreef Clown maar dit hoort dan ook gewoon bij een jong paard!

Aanleuning,niet aan het been en dan de galop ja dit zijn dan ook precies de dingen waar je tegen aanloopt met een jong paard ,ben zelf ook bezig en de ene dag gaat het beter dan de andere, ze is nog jong zat komt wel!

Veel succes samen komt wel goed zo te zien Pling

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 21:22

devine schreef:
Ziet er goed uit zo op de foto's maar moest lachen om de tekst die je erbij schreef Clown maar dit hoort dan ook gewoon bij een jong paard!

Aanleuning,niet aan het been en dan de galop ja dit zijn dan ook precies de dingen waar je tegen aanloopt met een jong paard ,ben zelf ook bezig en de ene dag gaat het beter dan de andere, ze is nog jong zat komt wel!

Veel succes samen komt wel goed zo te zien Pling

Ja is ook wel zo, maar ik rijd ook een andere 4 jarige op concour en die is veel minder gecompliceerd vandaar Bloos

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 08:10

Lekker type paard heb je.
Je zit op de foto;s iets naar voren. Je zegt dat ie wat trager is voor t been, dus misschien is dat de reden.
Commentaar over je handen is al gegeven.
En een paar kilotjes dr af (bij je paard Tong uitsteken ) en het komt helemaal goed.
Succes!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:04

leuk paard! In de training veel schijnovergangen rijden in draf. zowel richting galop als naar stap en halthouden. Daar worden ze van achter erg sterk van en ze worden er ook erg gehoorzaam van. Neem het paard soms zo ver terug dat je er lekker op kan doorzitten en rijdan weer weg

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:26

Inderdaad Claudia, 100 kilo eraf en het is een super stoer paard! De merrie die ik rijd ziet er op het moment ook zo uit Nagelbijten / Gniffelen Mooi modelletje heeft hij al, hoe lang blijf je hem rijden?
Let op dat je je linkerhand niet hoger houdt dan de rechter, maar dat kan ook zijn gekomen door de zweep die je vast had.
En Juul, weer gave foto's!!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:11

inkiepinkie schreef:
clau! super gaaf paard vind ik dit! jammer dat ie inderdaad nog veelte dik is! maar dat gaat er vanzelf af als je zo doortraint! *LOL*
jammer dat het iets minder ging als de vorige wedstrijd maargoed daar leer je samen weer een hele hoop van!
wanneer moet je weer op concours? en start je ze allebei op de ruiterdagen!?

Start ze allebei ja Ja

@ Chantal, blijf hem rijden tot die verkocht is Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:49

Ondanks die 100 kilo is het wel echt een supermooi dier!
Dusss.... Zidane gaat Sonja Bakkeren en dan weer foto's maken.

Denk dat je niet weet wat je dan ziet, is voor hem dan ook vast makkelijker lopen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 22:36

trudydejong schreef:
Ik vind dat hij er wel lekker uit ziet. Ik hou niet zo van die echte magere dieren. Misschien dat deze wel iets te dik is, maar ik hou wel van wat vollere dieren.
Foto's geven naar mijn idee wel een fijn beeld.

Hij stond op een vol weiland dus kon zich de hele dag helemaal vol eten, nu is het weiland gemaait en krijgt hij weinig brokjes, dus nu vliegen de kilo's er vast af Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 06:35

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels voldoen verwijderd.

saphyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:31

heyhey,,
wat een prachtig beestje is het..!! Bloos
hij is idd iets te zwaar maar dat is zijn bouw.. laat hem iets aan de dikke kant zou ik zeggen.. dan komen zijn nek en billen super mooi uit in zijn figuur..!! Knipoog
noujaa,, veel plezier er van.. Haha!
Xx

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:48

Mooi peerd, 100 kilo eraf lijkt me overdreven, maar 30/40 kilo mag er opzich wel vanaf! Maar hou er rekening mee dat ie nog bezig is met de opbouw van spieren en hij dus reserves nodig heeft. Dus niet te snel teveel afslanken.
Prachtig mooie hals trouwens.
Je rijd hem netjes, leuk plaatje. Succes samen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:04

Ik vind het een heel gaaf paard!! Haha!
Als je die verkoopt mag je mij pb-en! Knipoog
Rijtechnisch commentaar heb ik niet, ik vind dat je er netjes op zit, en het dier lijkt constant en fijn in de aanleuning! super dus! Lachen