Dressuurwerk met Amulet (v. Undercover)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_J

Dressuurwerk met Amulet (v. Undercover)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 08:39

Hi,

Vandaag eerst wedstrijd gehad op Misty. Ging niet zo heel perfect en ook 230 en 231 punten.

Na de wedstrijd heb ik nog gereden op Amulet en het lijkt heel stom, want ik had de hele week al een wit dekje op haar en ik heb m'n witte rijbroek aan + de enige (en jawel een rabo) jas die bij mn vader lag. Dus lekker even opvallen.. Koe Clown

Amulet is nu 10 weken onder het zadel en het rijden gaat steeds beter met haar en ze gaat al lekker zakken in de hals. Daar ben ik ook voornamelijk mee bezig, om haar ontspannen te laten lopen. Natuurlijk zitten er stukjes bij dat ze niet super loopt, maar over het algemeen gaat het goed. Met de galop hebben we de meeste moeite, ze is daarin nog niet echt sterk van achteren. Heeft iemand misschien tips daarvoor?

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Zij wou links en ik wou rechtdoor Vork
Afbeelding
Afbeelding

Mooii...
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Toch wel gek; Misty naast de bak
Afbeelding
Afbeelding

Galop
Afbeelding
Afbeelding

Tips zijn welkom!

Liefs, Kelly
Laatst bijgewerkt door Kelly_J op 01-06-08 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

inge81

Re: Dressuurwerk met Amulet (v. Undercover)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:02

ziet er op zich netjes uit, jammer dat de ontspanning in de galop er niet is (maar wellicht gewoon een momentopname)

Ik vind het altijd moeilijk om op foto's te beoordelen, maar ik heb het idee dat je niet echt netjes door de hoeken heengaat, maar meer een beetje afsnijdt. Ook zijn je handen onrustig (elke foto op een andere plaats). Voor de rest, je zit is netjes (en heb je nog geld gevonden??)

De draf foto's ogen in elk geval lekker ontspannen en jullie vormen een lijk stel zo.

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 09:07

Ik ben momenteel veel met voltes bezig, dus nee rij niet altijd door de hoeken Bloos .
In galop is ze inderdaad nog niet ontspannen, ze vindt het heel moeilijk. En over mijn handen begrijp ik niet helemaal, die hou ik juist altijd stil en op de foto's zie ik ze steeds op dezelfde plaats. Of ben ik nou (...) Vork
Bedankt voor je reactie!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:11

met je handen bedoelde ik naast je zadel op de ene foto (bv de galopfoto) en net boven het zadel bv de foto erboven.

Maar dergelijke dingen kunnen momentopnames zijn (had ook beter niet elke foto kunnen omschrijven, maar eerder een enkele foto) Knipoog

Maar zoals gezegd, dingen kunnen momentopnames zijn.

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:21

Ik vind het er al heel fijn uitzien voor 10 weken onder het zadel (hoopt ondertussen dat onze A ook over 10 weken zo loopt). De draf is met stukken al fijn over de rug en van achter uit. Ik zou de hoeken ook nog niet in gaan rijden en vooral na een volte ook weer een stuk recht uit zodat ze haar balans goed kan houden. Voor de galop zou ik hetzelfde doen, veel rechtuit en op die rechte lijnen er zo veel mogelijk vanaf proberen te blijven met je been zodat ze het zelf gaat doen. En dan in de wendingen mooi ondersteunen met been en weinig hand zodat ze daar ook op eigen benen doorheen leert gaan. Ik weet niet hoe braaf ze is, maar een stuk naar buiten door het bos galopperen is ook altijd fijn voor de balans en ontspanning.

Veel succes nog met dit knappe dier!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:22

ik vind dat je het netjes oplost.
inderdaad voltes rijden, hoeken zijn voor een paard wat net onder het zadel is moeilijk, ze moeten dan juist goed inbuigen, dat komt wel eerst de balans in orde hebben, en dat doe je goed door voltes en overgangen te rijden.
de galop los je ook goed op, ik heb geleerd dat je met jonge paarden op dat soort momenten je handen best een klein stukje lager mag houden, dus laag en breed.
jullie komen er wel, ik vind de foto's een fijn beeld geven!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:15

Moderatoropmerking:
Berichten die niet voldoen aan de regels van HAW verwijderd.

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:25

10 weken onder zadel? netjes hoor!
hij geeft al goed na in draf zo te zien, en inderdaad meer de hoeken door rijden maar aangezien je met veel volte's bezig bent (wat juist goed is) kan ik begrijpen dat je ze niet altijd mee neemt. veel suc6!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:05

@ fieke1009: Bedankt! In het bos galopperen gaat niet goed, vrees ik. Haha!
Maar als ze straks iets rustiger is, kan het wel. Bedankt voor de tip!

En verder bedankt voor de leuke reacties!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:59

Ik vind dit er prima uitzien voor een paard wat zo kort onder het zadel loopt, die van mij is net zo ver en das ook een atje... Wat betreft het galoperen, ik zou lekker doorrijden zoals je nu doet en lekker veel schakelen. Leer hhem maar vast dat er meer is behalve arbeidsdraf, rij eens richting middendraf. zo leert hij 2 dingen reactie op het been ten alle tijden en hij leert dat er meer is dan alleen maar stap draf galop. Dit is ook waar ik nu mee bezig ben met mijn atje.. Als je zo doorrijdt komt de tijd dat ze sterk genoeg is voor de galop vanzelf wel!! Jullie zijn al een erg aansprekende combinatie!!

Dagmarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:09

Hee kelly!!

Leuk paardje!!! Haha! voor dat ze sterker achter wordt kun je veel overgangen gaan rijden Knipoog

Vind het er super uit zien!!! Haha!

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:43

Voor zo'n jong paard vind ik haar al mooi draven hoor Ja
De galop ziet er inderdaad niet fijn uit. Je zei zelf al dat ze nog niet zo sterk daarin achter is. Mijn tip: laat haar in galop eerst maar op eigen tempo lopen, en meegeven met je handen (wel contact houden). Op den duur zal ze vast haar balans vinden. Het geeft niks als het eerst te hard gaat of als ze er weer uit valt, ze is immers nog zo jong. Succes!