Nu ben ik haar weer aan het oppakken, en na een paar weken longeren ben ik er vandaag weer voor het eerst opgestapt.
Behoorlijk wennen, zowel voor mij als het paard.
Zoals jullie op de fotos zien, stoor ik haar best wel, en dat vindt ze terecht niet zo plezierig. Dus van happy athlete is op de meeste fotos nog geen sprake.
Kwestie van bij mij ook de spieren weer trainen (en nog eens 10 kilo afvallen: met een 17inch kont in een 18 inch zadel is niet alles.
)Commentaar op mijn houding mag, maar wordt al hard aan gewerkt.
Doorzitten doen we nog maar even niet.
De merrie is een 7 jarige NRPS merrie (v: Bachelor). Ze is door mijzelf ingereden. Het is een zeer gevoelig paardje, en echt merrie: ze geeft zeer makkelijk verzet op mijn been, en wordt heel makkelijk heet wanneer er druk op gezet wordt.
Voorlopig werken we voornamelijk aan opbouwen van conditie, spanning oplossen en weer meer aan haar mogen rijden.
Van het losrijden en laag instellen geen fotos, hier rij ik haar ietsje meer bij elkaar:

Galop nog heel erg met het kruis omhoog en lekker op de kop, maar ik kan haar op dit moment nauwelijks uitzitten en dat krijg ik meteen in de vorm van spanning terug. Wordt yoga voor mij.

Na het galopperen even stap en daarna nog wat laag instellen: