NRPS merrie aan het werk na 6 maanden vakantie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

NRPS merrie aan het werk na 6 maanden vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 17:28

Door omstandigheden heb ik mijn merrie een half jaar niet gereden. Afgelopen zomer heb ik haar af en toe wat buiten gereden, in het najaar is dat echter gestopt.
Nu ben ik haar weer aan het oppakken, en na een paar weken longeren ben ik er vandaag weer voor het eerst opgestapt.
Behoorlijk wennen, zowel voor mij als het paard.

Zoals jullie op de fotos zien, stoor ik haar best wel, en dat vindt ze terecht niet zo plezierig. Dus van happy athlete is op de meeste fotos nog geen sprake.
Kwestie van bij mij ook de spieren weer trainen (en nog eens 10 kilo afvallen: met een 17inch kont in een 18 inch zadel is niet alles. Haha! )
Commentaar op mijn houding mag, maar wordt al hard aan gewerkt. Knipoog

Doorzitten doen we nog maar even niet. Clown

De merrie is een 7 jarige NRPS merrie (v: Bachelor). Ze is door mijzelf ingereden. Het is een zeer gevoelig paardje, en echt merrie: ze geeft zeer makkelijk verzet op mijn been, en wordt heel makkelijk heet wanneer er druk op gezet wordt.

Voorlopig werken we voornamelijk aan opbouwen van conditie, spanning oplossen en weer meer aan haar mogen rijden.

Van het losrijden en laag instellen geen fotos, hier rij ik haar ietsje meer bij elkaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop nog heel erg met het kruis omhoog en lekker op de kop, maar ik kan haar op dit moment nauwelijks uitzitten en dat krijg ik meteen in de vorm van spanning terug. Wordt yoga voor mij. Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het galopperen even stap en daarna nog wat laag instellen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pitbullgup

Re: NRPS merrie aan het werk na 6 maanden vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:33

leuke merrie, alleen wat mij erg opvalt is dat de lage neusriem bovenop zo raar zit

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 17:37

Neusriem is wat grof voor dat hoofdje, en hangt ontzettend los. Knipoog

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:38

Wat goed dat je het zo netjes opbouwd! En het ziet er heel niet gek uit hoor. Je weet zelf heel goed waar je aan moet werken, dus dat komt wel goed.

Revster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:39

Ziet er goed uit hoor zeker voor na zo'n lange tijd.. Krijg je ook les? Is misschien wel handig dat iemand op je let ook, zodat je jezelf geen foute dingen aanleert en de fouten opgemerkt en verbeterd kunnen worden. Ook om je houding. En kun je niet al beter zitten met laarzen aan? Heb ik namelijk wel altijd.. zit ik veel steviger. Vind het verder een mooi paard en de combinatie is ook heel mooi. Succes nog! Pling

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:09

ziet er lang niet slecht uit na 6 maaden vakantie Haha!
wel zit de neusriem voor mijn idee een beetje té laag.. ?

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:15

ik vind dat je dr nog best wel netjes rijd voor zo`n lange tijd niet rijden , galop is inderdaad wat rommelig , het enige wat me een beetje stoort is je houding maar ook daar zal je wel aan gaan werken hoop ik ? wat wil je met dr aan doen als jullie er weer helemaal klaar voor zijn?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:26

Ziet er zeker niet verkeerd uit. Erg leuk paard trouwens.
Let op dat je niet blijft vasthouden als ze nageeft. Weet natuurlijk niet zeker of je dit doet omdat de foto's een moment opname zijn, maar ik heb af en toe het idee ( vanaf de foto dus) dat je blijft vragen als ze er eigenlijk al is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:45

Dat ziet er heel fijn uit! En wat een mooi beestje is dat zeg, mooi gebouwd en leuk koppie, heel sprekend. Voor 6 maanden vakantie kan ik er niets van zeggen, je rijdt haar erg fijn en al het commentaar geef je zelf al;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 20:28

@aerdenhout: op zich is ze nog niet helemaal fijn in de aanleuning, vrij onrustig zodat je heel snel moet reageren. Ze laat zich op dit moment met heel weinig been rijden dus vrij lastig op te lossen.
Nu lijkt het erger dan het is omdat ik op de fotos zag dat ik mijn polsen nogal gebogen houdt. Maar het is nog niet ideaal.

@ snippie: het is allemaal nogal rommelig, alleen in de draf kan ik door licht te rijden haar meer ontlasten, dan ziet het er wat prettiger uit.
Als we weer meer in vorm zijn, wil ik haar in ieder geval dressuurmatig verder rijden. Af en toe mee over het strand scheuren lijkt me ook grandioos! (Is 10 km hiervandaan.)

@Revster: ik krijg geen les, zit er voorlopig ook niet in.