Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Dat duurt wel (veel) langer. Bij mij heeft het heel veel geholpen om extra in te buigen (zowel rechts als links om), te longeren en vooral geduld te hebben
. Succes!
en wordt het idd alleen maar erger.
KiWiKo schreef:is slechts een kwestie van zelf loslaten op rechts
aerdenhout1 schreef:KiWiKo schreef:is slechts een kwestie van zelf loslaten op rechts
Kan alweer niet anders dan het eens zijn met dit antwoord.
Jilletje schreef:heel erg bedankt voor de loslaat tip maar dit werkt dus echt niet bij Boni die gaat er een spelletje van maken en word zo nog vervelender
. Ik zou dat eerst eens laten checken, of lichamelijk alles goed is. Ik heb er ook eentje die vrij stug is in zijn hals en die oersterk is (ik rij hem bitloos). Ik weet dat de moeder van mijn paard ook oersterk en heftig was met sturen/halt houden en die is uiteindelijk wegens onhandelbaarheid op de slacht beland op 5-jarige leeftijd. Mijn paard is laatst doorgelicht door een holistische dierenarts en bleek aan de rechterkant vast te zitten in de hals. Dat verklaarde veel.
) gezegd dat ik hem met bit in moet gaan rijden (of een hackemore), maar ach, ik heb gehoord hoe het zijn moeder vergaan is met de heftigste bitten en hulpteugels. Nee, dat is de manier niet, hoor. 

Joscaa schreef:Antoine de Bodt manier gaan rijden, en je probleem is opgelost![]()
moet je even google'n op Antoine de Bodt, hij heeft een eigen site met uitleg
Of een andere goeie instructeur die kaas heeft gegeten van rechtrichten.