Bammes (L1 + L2 debuut)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Bammes (L1 + L2 debuut)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 15:33

Bammes pakt het allemaal braaf op. Hij had geen wedstrijdervaring en heeft vandaag zijn 6e concours gelopen. Het was zijn L2 debuut, in Apeldoorn. Bam vindt het nog érg spannend, dus het gaat allemaal niet zo lekker als in de training, maar daar heeft elk paard wel last van.

Het zijn niet zoveel foto's, maar het geeft een beeld.

Diepenveen, 200 en 202 punten in de L1:

1. Afbeelding

2. Afbeelding

Op les (voor het eerst sinds ruim 3/4 jaar Nagelbijten / Gniffelen ik had dus al tijden geen privéles meer gehad):

3. Afbeelding

4. Afbeelding
(Ik keek naar de instructrice, lijkt een beetje raar zo. Clown )

Vandaag, L2 debuut in Apeldoorn. 189 (wel fijn) en 181 punten (niet fijn, veeeeel spanning):

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding
(raar sta-moment Nagelbijten / Gniffelen )

8. Afbeelding

9. Afbeelding

En dat was 'm. Lachen Brand los, zou ik zeggen. We kunnen wel wat tips gebruiken.

Het is echt een lieverd.

JorisDy

Re: Bammes (L1 + L2 debuut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:34

wat is Bammes toch een knapperd Lovers

Vind je houding echt netjes! en je hebt Bammes ook netjes aan het lopen.

Maar al 3/4 jaar geen les? Dus je doet het allemaal alleen?
Petje af Ja

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 15:35

Ik rijd wel mee in de clubles, dus ik in die zin krijg ik wel les, maar dan hobbel ik wat rustiger met de rest mee. Lachen

*edit: ehm. De clubles rijdt ik met Lots, dus eigenlijk heb ik niet eens les of iets met Bam. Vork Muaha.

Bam is eigenlijk het paard van mijn moeder, maar ze heeft niet zoveel tijd en wil er alleen op als hij rustig is, dus ik neem hem vaak mee naar het bos om een stukje te rennen en soms doe ik wat dressuurwerk met hem. Clown Afgelopen week heb ik er niet één keer opgezeten, haha.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 31-05-08 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:36

Je hebt m op zich al best aardig aan het lopen. Op de foto's oogt hij alleen nog wel wat traag van achteren.
Ook erg goed opletten dat hij zijn hoofd niet kanteld. dit zie ik op enkele foto's terug.

Goed zorgen dat de voorhand voor de achterhand geplaatst blijft worden, zodat ie wat rechter in het lijf word en wat sterker van achteren.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:57

Hij pakt alles heel snel op zeg voor de tijd dat jullie m hebben en dat je m traint OK dan!

Het is nog niet af maar als ie wat meer ontspanning kan vinden op concoursterrein kun je daar dan ook wel beter naar rijden

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:46

Bammetje Lachen

Je hebt hem er al steeds lekkerder aan lopen. Echt een mooi L2 debuut hoor, direct weer de punten gehaald. Hij zou van mij wel een stukje korter aan elkaar mogen, iets meer op het achterbeen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 18:15

Bam moet inderdaad meer aan elkaar en meer op het achterbeen. Ja Dat is het grootste knelpunt, de oefeningen zijn het probleem niet.

Corinne14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:40

_Lorette_ schreef:
Ik rijd wel mee in de clubles, dus ik in die zin krijg ik wel les, maar dan hobbel ik wat rustiger met de rest mee. Lachen

*edit: ehm. De clubles rijdt ik met Lots, dus eigenlijk heb ik niet eens les of iets met Bam. Vork Muaha.

Bam is eigenlijk het paard van mijn moeder, maar ze heeft niet zoveel tijd en wil er alleen op als hij rustig is, dus ik neem hem vaak mee naar het bos om een stukje te rennen en soms doe ik wat dressuurwerk met hem. Clown Afgelopen week heb ik er niet één keer opgezeten, haha.

Wat een leuk paard zeg!! Hij loopt al heel netjes. Mag zoals al gezegd wel wat meer achterbeen Knipoog Ik kan op sommige foto's wel echt de spanning zien, vooral in zijn hals. Maar jij hebt een nette en vriendelijke houding. Zie dat je dicht bij mij woont, ik woon in Zwolle ... Als je nog een gezellig iemand zoekt voor hem voor een paar keer in de week, ik meld me alvast. Bloos Veel plezier nog met je paardje.

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:13

Bammes is zo knap. Lovers
I like him Haha!

Het beeld toont echt heel vriendelijk, het zou alleen een tikje spectaculairder mogen en dan is het hélemaal af! Haha!
Maar je doet het nou zeeeker niet onverdienstelijk anders zou je ook niet altijd van die bergen met punten halen. Lachen

Komt helemaal goed met jullie!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:54

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de nieuwe regels verwijderd.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:05

Tor, super dat hij ook braaf was op de trailer.

Vind je houding ook echt heel netjes, dat mag zeker gezegd worden. Haha!