Roco (Z1) @ work, helemaal in de EK stemming!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Roco (Z1) @ work, helemaal in de EK stemming!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 14:46

Ik heb vandaag weer even heerlijk op Roc gereden. Voor het eerst in tijden (en daarmee bedoel ik echt vorige zomer) heb ik vandaag echt weer als vanouds gereden! Heerlijk, echt weer even kunnen genieten van m’n binkie Pling . Vandaag voor het eerst de stang en trens er weer eens ingehangen, dat beviel prima Ja .

Als echte Oranje fan moet mijn paard natuurlijk ook in het oranje (arme Roc Schijnheilig ). Ik kon het Anky setje gewoon niet laten liggen! Ik moet zeggen dat ik zelf van mening ben dat het hem geweldig staat *LOL* .

Even snel wat achtergrondinfo over het rijden. Ik heb echt fijn gereden vandaag, ik kon er goed aan rijden en had voor het eerst op Roc het gevoel dat ik echt weer ergens mee bezig was Huilen van het lachen . Mijn houding is nog lang niet wat het moet zijn, I know, maar ik zit al een stuk rechterop dan eventjes terug, het is nu nog een kwestie van schouders naar achteren draaien en hoofd omhoog. Ook moet ik op mijn tenen letten en ik zag af en toe ook een binnenhandje voorbijkomen Schijnheilig . Verder rij ik hem in het begin diep los, dat is mijn manier van trainen Lachen .

Links zijn de moeite waard om te kijken Ja .

Genoeg gekletst, de foto’s!

1: Instappen
Afbeelding

2: Egotripper ROFL
Afbeelding

3: Losdraven

4: Even wat dieper rond rijden
Afbeelding

5: Ruimte geven voor als hij voor loslaat
Afbeelding

6: en aan de bak!
Afbeelding

7: Stukje wegdraven
Afbeelding

8: Kate, schouders! Clown

9: Stukje stap tussendoor

10: Fijn voorbeentje zo Lachen
Afbeelding

11: Appuyementje, neusje is er wat te veel uit

12: Middengalop
Afbeelding

13: Staat er lekker aan zo Pling
Afbeelding

14: Trots op m’n paardje Haha!
Afbeelding

15: Stukje terug verzamelen (ik kijk volgens mij net naar het beenwerk in de spiegel Clown
Afbeelding

16: Ik kan wel rechtop zitten Haha! , het kost alleen zo verrek veel moeite Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

17: Wegrijden diagonaaltje

18: Galop
Afbeelding

19: Narijden

Daarna mocht Roc de wei in, ik krijg nog steeds een hartverzakking als hij met een noodvaart de wei in rent en net voor het hek vol in de remmen gaat :’)

20: Lekker rennen
Afbeelding

21: Kus aan z’n grote vriend Lovers

22: Lekker rollen terwijl Umpie de wacht houdt
Afbeelding

Dat waren ze weer Doei!

Kate
Laatst bijgewerkt door Kathleen_vW op 31-05-08 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Dreamer

Re: Roco (Z1) @ work, helemaal in d EK stemming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:57

Leuk paardje! Lachen

Ik heb het gevoel alsof hij er af en toe nog net niet helemaal doorheen is, maar dat kan ook aan mij liggen of momentopnames zijn Knipoog

Verder vind ik je houding erg netjes! Lachen
In de eerste paar foto's kijk je alleen nog best veel naar beneden, maar bij de laatste foto's is dat veel minder Haha!

Veel succes verder nog, jullie zijn een leuke combinatie Lachen

Oja, Oranje staat hem geweldig. Haha!

Kathmandu

Re: Roco (Z1) @ work, helemaal in de EK stemming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:06

Wat ontzettend leuk om weer foto's van jullie te zien (stiekem heb ik ze de afgelopen tijd toch een beetje gemist Bloos)!
Jammer dat je hier en daar nog wat moeite hebt om in de juiste houding te gaan zitten, maar oefening baart kunst Lachen! Roco ziet er erg goed uit, het ziet er allemaal makkelijk uit. Ben je wel van plan om in de toekomst hier en daar een wedstrijdje mee te pakken?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:15

leuke foto's zo in het oranje!! de losrijfoto vind ik wel fijn, sommige foto's van iets meer in de wedstrijd houding ook. maar op sommige foto's heb ik het idee dat ie zich niet helemaal los laat in de kaken. kan dat kloppen??

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 19:18

Iedereen hartstikke bedankt voor de leuke berichtjes Lachen

@ Blue_Dreamer: Dat klopt ook wel, ik heb moeite om hem los te houden. Ik mis daar nog de routine en handigheid, rij hem nog niet zo vaak per week Lachen
@ edelweis1: Er moet inderdaad nog wel wat aan die houding gebeuren, maar ik denk als ik weer meer rijd dat het vanzelf terug komt. In de toekomst… wie weet. Ik denk het wel, een kürtje hier, proefje daar. Ik wil ook het springen met hem gaan uitproberen, als het bevalt ook SGW Lachen
@ rockey: Klopt helemaal Ja
@ Toverheks: Jep Haha! ! Vond hem zo leuk!
@ Revster: Voorlopig nog niet, ik niet in iedergeval, want hij wordt wel uitgebracht Lachen , misschien start ik van de zomer nog wel met een ander paard.
@ estherL: Hey, de eerste op bokt die het heeft ontdekt Tong uitsteken . Jep, er is zo’n 40 cm af Nagelbijten / Gniffelen

Ik wilde deze nog even toevoegen, was ik vergeten:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kathleen_vW op 31-05-08 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:20

Mooi paard. Mag net iets meer ontspanning tonen en wat minder stang.

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:01

Ziet er netjes uit. Mijn commentaar is dat ik vind dat hij er op bijna alle foto's niet doorheen is. Ook vind ik met losrijden wel goed dat je hem diep laat lopen en mooi over de rug, maar geef hem wel de kans om zijn hals wat langer te maken. Dan loopt ze pas echt over de rug.

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:06

Kate, in 1 woord: WOW!!!
Wat zijn jullie vooruit gegaan, echt toppie gewoon!
Probeer hem af en toen nog wat meer met z'n neusje erin te stellen, dan is het plaatje af!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:57

hee,
mooie bink hebbie onder je kont Bloos! Tong uitsteken
zou idd proberen 'm idd iets losser te krijgen.. mar ziet er niet verkeerd uit hoor Knipoog je rijd 'm best netjes Lachen
komt ckers wel goed met jullie! Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:44

Leuk om weer foto's van jou en Roco te zien!!
Hij ziet er top uit Ja Je houding is idd ietsje minder dan 'vroeger', maar ja wat wil je ook, komt vast weer goed!
Ik zou hem in het losrijden graag iets meer uitgelegd zien, ipv zo met de kin op de borst (dat is een beetje overdreven, maar even voor het idee). Maar misschien doe je dat ook wel, is van 2 foto's ook niet goed te zien.
Veel plezier nog samen!!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:07

Ziet er netjes uit.. Maar naar mijn idee moet hij nog meer gesloten worden(met name in het weg- en terugrijden). ik heb het idee dat hij af en toe wat vastloopt op de voorkant, dat er geen buiging in zit. Voor de rest ziet het er goed uit, en fijn dat je weer eens fijn hebt kunnen rijden. Setje staat hem leuk. Succes nog.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:19

Wat een ontzettend mooi paard heb je! Echt een stoere kerel zo te zien. En zo kunnen wij op bokt ook alvast in de oranjestemming raken Tong uitsteken

Wat was de reden dat je al tijden niet fijn had gereden?
Ik vind het rijden er fijn uit zien.
Je ziet met het wegrijden dat hij zich er ietsje uitdrukt, en inderdaad lekker om je heen blijven kijken (wat ik zelf ook meestal vergeet) Maar dat zijn kleinigheden en ook momentopnames. GEniet van je paard!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:22

Oranje staat hem goed! Spiegel geeft ook een leuk effect op de foto's Lachen
Ik ben dan wel geen Z1 ruiter, maar volgens mij als je rechtop zit maak je je rug te hol, en kan je beter je kruis wat meer optrekken..
Shoot me als ik het fout heb hoor Clown

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 22:17

@ Nikka: Ik heb even naar de foto’s gekeken na jouw opmerking, viel het me inderdaad op dat op deze plaatjes hij er inderdaad bij zit. Kinketting zit los, dus dat zit verder wel goed. Over het algemeen had ik mijn stang er niet veel bij, omdat hij zich daar liever tegen vast zet dan dat hij doorsluit ofzo. Op trens met de stang er heel licht bij is hij fijner te rijden.
@ Ebony: Op alle foto’s vind ik een groot woord Clown , maar ik snap wat je bedoelt. Misschien een beetje een ongelukkige keus van foto’s geweest.
@ Sjoerd: Jaja, jij mag er ook nog een keer op Tong uitsteken
@ sjaantje: M’n houding is inderdaad nog niet zoals hij was, maar ik heb eerlijk gezegd niet echt haast Nagelbijten / Gniffelen .
@ SHALALA: Hij kan inderdaad meer gesloten worden, maar ik was nu allang blij dat ik er weer land mee kon bezeilen Tong uitsteken . Hij vind het best een beetje moeilijk om fijn los te blijven en ik ook.
@ Joyce_B: Wegens omstandigheden, zat niet zo best in m’n vel en had het even gehad met de paarden Knipoog . Met verruimingen heeft hij inderdaad moeite om in de bovenlijn ontspannen te blijven.

Ik wilde nog even een paar foto’s plaatsen ter verduidelijking van het losrijden, hoop dat het zo een wat beter beeld geeft:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding]

(wat staat het leuk bij mijn onderschrift Nagelbijten / Gniffelen )

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:06

KG_Images schreef:
@ sjaantje: M’n houding is inderdaad nog niet zoals hij was, maar ik heb eerlijk gezegd niet echt haast Nagelbijten / Gniffelen .

Waarom vind je dat niet zo belangrijk dan Verward

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:42

Moderatoropmerking:
Berichten die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 15:32

sjaantje schreef:
KG_Images schreef:

Waarom vind je dat niet zo belangrijk dan Verward

Ik zeg niet dat ik het niet belangrijk vind, maar dat ik er niet zo'n haast bij heb om het te verbeteren. Ik ben meer bezig nu met gewoon lekker rijden Lachen

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:11

Zo slecht zit je anders ook niet.
Wat cool dat je lacht tijdens het rijden, haha Haha! Ik zelf kan dat niet, ik ga altijd heel erg boos kijken, geconcentreerd ofzo Tong uitsteken
Je hebt wel een onwijs gaaf paard, met een gaaf setje. verder sluit ik me aan bij de rest hier, vooruit blijven kijken enzo Haha!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:34

Ik vind jullie een mooie combi en je houding komt vanzelf weer goed. Je let er op en das een begin!

Maar let op je paard, want vanaf dat je hem opricht is hij links gebogen. Veel meer rechtrichten dus en dan zal hij nog ruimer worden in znn beweging!

sylromans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:34

mooi paard:D je kan alleen wat meer recht op zite en als je hem bovenin rijd zou ik hem wel meer bij elkaar zien maar voor de rest ziet het er goed uit

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:07

Wat een lekker vlammend setje Knipoog Staat hem erg mooi, en volgens mij vond hij dat zelf idd ook ROFL

Wat ik een beetje storend vind is dat het af en toe lijkt dat je je handen op slot zet. Niet dramatisch, maar ik zie af en toe een vastzettende hand (gelukkig geen terugwerkende hand). Misschien had je daar op dat moment een reden voor, weet ik natuurlijk niet.

Verder vind ik je bij één appuyement foto een fractie tegen zitten, net alsof je een halve seconde later mee komt zeg maar. Misschien een bekend fenomeen?

Verder vind ik jullie wel een aansprekende combinatie en heb je hem lekker aan het lopen Ja Wellicht niet verkeerd om tussendoor steeds die basis op te blijven zoeken en de spanning wat af te vloeien Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:05

Moderatoropmerking:
Reacties die niet volgens de nieuwe regels zijn verwijderd.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:31

Probeer meer op je zitbeenknobbels te zitten dat helpt echt je zit meteen een stuk rechter.
Heel mooi paard, en het oranje staat jullie goed!!!! Haha!