Ze is 6jaar, springgefokt (Orlando vd heffinck x Goldschlaeger Z x Let's go XX )
ze is een klein beetje mager, maar we krijgen haar niet voller, ze wil gewoon niet meer eten.
en als ze dan eens goed eet, dan sport ze dat er de volgende dag af door haar eige druk te maken in alles
Merries é
Na te veel aandacht te geven aan het springen zijn we nu deze laatste 2 maanden vooral dressuurmatig aan het rijden en het lukt al aardig, ze loopt nu op m2 niveau ongeveer; grote probleem is de contragalop die ze volgens mij nooit gaat leren
Ze verspringt haar galop automatisch al sinds ze een veulentje was in de wei. Oefeningetjes die we volledig onder de knie hebben is appuïeren, travers, schouderbinnenwaarts, keertwending op de achterhand, achterwaarts (en de vliegende galopwissel
maar dan niet echt op mijn commando?!
)we oefenen momenteel op: contragalop, passage
Ze loopt soms achter de teugel maar daar werken we aan, ze komt nog al gauw kort in de hals lopen omdat ze nogal voorwaarts is, dus voor het minste drukje op de teugel komt ze er achter lopen, maar het betert al wel wat
commentaar is altijd welkom (tok is eigen keuze + het was 27°
) en ik ben absoluut geen dressuurruiter, gelieve daarin rekening te houden bij commentaar op mijn houding
Standfoto's:
1) voorkant

2) zijkant (ze staat vooraan op een kleine helling)

los in de bak:
1) multi-shot

2)DRAAAIEEEN

3)drafje

4) strekke

dressuur:
1) naar voren kijken

2) mooie beenactie vind ik

3)Halthouden

4) drafje

5) kleine knie actie

6) middendrafje

7) altijd die knik in mijn linkerpols eh

8) dit bedoel ik dus met achter de teugel! het lijkt alsof ik kei veel in mijn hand neem, maar eigenlijk heb ik gewoon een vast contact, en tijdens het strekken komt zij dan helemaal achter lopen.

9)over de rug

10) wijken

11) appuïeren
uitrusten samen
1) wat een dwaze blik

2) chiva is aan't slapen

3) lief doen

Dit was het dan!