Chiva Los in de bak + Dressuur (niveau M)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karennnn

Chiva Los in de bak + Dressuur (niveau M)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 14:36

Morgen concour, dus had mijn meisje nog eens helemaal gevlochten en gekuist.. ik weet dat de dotjes niet alles zijn maar ik kan niet zo goed vlechten Bloos Tong uitsteken

Ze is 6jaar, springgefokt (Orlando vd heffinck x Goldschlaeger Z x Let's go XX )
ze is een klein beetje mager, maar we krijgen haar niet voller, ze wil gewoon niet meer eten.
en als ze dan eens goed eet, dan sport ze dat er de volgende dag af door haar eige druk te maken in alles Haha! Tong uitsteken Merries é Clown Koe

Na te veel aandacht te geven aan het springen zijn we nu deze laatste 2 maanden vooral dressuurmatig aan het rijden en het lukt al aardig, ze loopt nu op m2 niveau ongeveer; grote probleem is de contragalop die ze volgens mij nooit gaat leren Haha! Ze verspringt haar galop automatisch al sinds ze een veulentje was in de wei. Oefeningetjes die we volledig onder de knie hebben is appuïeren, travers, schouderbinnenwaarts, keertwending op de achterhand, achterwaarts (en de vliegende galopwissel Tong uitsteken maar dan niet echt op mijn commando?! Nagelbijten / Gniffelen )
we oefenen momenteel op: contragalop, passage

Ze loopt soms achter de teugel maar daar werken we aan, ze komt nog al gauw kort in de hals lopen omdat ze nogal voorwaarts is, dus voor het minste drukje op de teugel komt ze er achter lopen, maar het betert al wel wat Knipoog

commentaar is altijd welkom (tok is eigen keuze + het was 27° Tong uitsteken )
en ik ben absoluut geen dressuurruiter, gelieve daarin rekening te houden bij commentaar op mijn houding Tong uitsteken Haha!

Standfoto's:
1) voorkant
Afbeelding
2) zijkant (ze staat vooraan op een kleine helling)
Afbeelding

los in de bak:
1) multi-shot Lachen
Afbeelding
2)DRAAAIEEEN Clown Koe
Afbeelding
3)drafje
Afbeelding
4) strekke
Afbeelding

dressuur:
1) naar voren kijken Clown
Afbeelding
2) mooie beenactie vind ik Lachen
Afbeelding
3)Halthouden
Afbeelding
4) drafje
Afbeelding
5) kleine knie actie
Afbeelding
6) middendrafje
Afbeelding
7) altijd die knik in mijn linkerpols eh Scheve mond
Afbeelding
8) dit bedoel ik dus met achter de teugel! het lijkt alsof ik kei veel in mijn hand neem, maar eigenlijk heb ik gewoon een vast contact, en tijdens het strekken komt zij dan helemaal achter lopen.
Afbeelding
9)over de rug
Afbeelding
10) wijken
Afbeelding
11) appuïeren

uitrusten samen
1) wat een dwaze blik
Afbeelding
2) chiva is aan't slapen Slapen
Afbeelding
3) lief doen Lovers
Afbeelding

Dit was het dan! Doei!

driebergen

Re: Chiva Los in de bak + Dressuur (niveau M)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:41

Leuk paard!
tipjes: je hebt een knik in je arm, je hand druk je naar beneden, probeer je hand rechtop te houden. en verder zijn je onderbenen wat ver naar voren.
Het zijn kleine puntjes, maar goed.

Wat een gave foto, waar ze zo draait. Viel ze om, of bleef ze op d'r benen staan??? Haha!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:43

Ze verspringt haar galop automatisch al sinds ze een veulentje was in de wei.

Zei je..
Maar als ze dat niet doen, dan klopt er ook iets niet Tong uitsteken
Veulentjes moeten vanzelf omspringen..
Vond het wel een leuke opmerking Tong uitsteken
Maar die draai zeg! godsamme zou er dan niet graag opzitten Tong uitsteken
Maar ziet er netjes uit het rijden1 Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:47

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.
Let er ook op dat er maximaal 15 foto's in je bericht mogen staan.