Utana eerste keer op bokt @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ish

Utana eerste keer op bokt @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 12:12

Vanmorgen vroeg Utana gereden. Utana is een KWPNer van 6 jaar. Een hele lieve merrie, die alles ziet onder het rijden.
De lessen gingen niet uitrijden vanmorgen, dus de buitenbak was bezet. We zijn dus maar in de springwei gaan rijden. Echt iets voor Utana: dressuren tussen al die hindernissen.
Bij het rijden richt ik me normaal gesproken bij haar vooral op het VWNW rijden. Voor haar is het heel belangrijk om die ontspanning op te zoeken. Vandaag toch wat spanning tussen al die hindernissen. Dit gaat dan wel eens ten koste van mijn houding.
Er zijn een paar foto's gemaakt, maar het stelt niet veel voor.
Al met al toch wel lekker gereden en na het dressuren nog een klein sprongetje gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Say Cheese Haha!

Whisperke

Re: Utana eerste keer op bokt @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:16

Hey, het ziet er al lekker uit!! Volgende keer slof eraf?? Tong uitsteken
Je gebruikt het niet eens eigenlijk!! Hij heeft wel een lekker schuim bekkie!! Ga zo door zou ik zeggen.

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 12:18

Whisperke schreef:
Hey, het ziet er al lekker uit!! Volgende keer slof eraf?? Tong uitsteken
Je gebruikt het niet eens eigenlijk!! Hij heeft wel een lekker schuim bekkie!! Ga zo door zou ik zeggen.

Ik rij normaal gesproken altijd zonder slof Tong uitsteken Wel met martingaal, omdat ze snel geneigd is sterren te gaan kijken.
Vanmorgen zou echter het meisje waar ze van is er ook nog op gaan en zij rijdt liever met slof, omdat Utana haar nu nogal aan het uittesten is. Dus vandaar.. Uiteindelijk heb ik alleen maar gereden Clown

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:27

Leuk dier.
Op foto 2 lijk je alleen heel sterk in te werken met je handen.
Je haalt je handen ook te ver naar je toe en zet ze afentoe te breed! Als je de teugels wat korter maakt en je handen voor je neer zet, zal het beeld al heel veel veranderen!
Nog veel succes met d'r! Lachen

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 12:30

Dat lijkt inderdaad zo. Of het op dat moment ook zo was weet ik niet. Misschien wel. Bedankt voor de tip! Lachen

Edit: als ik m'n handen breed zet, gaat zij eigenlijk vanzelf met haar neus naar beneden. Van daaruit pak ik haar vervolgens weer op en breng ik m'n handen weer bij elkaar.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:36

Fijn slof gebruik, maar je hebt hem zo lang dat ie er volgens mij wel af kan hoor Ja

Je zegt dat ie moeite heeft met de ontspanning, maar dan zou je zelf ook wat meer ontspannen moetne gaan zitten. Anders wordt het voor het paard wel erg moeilijk om te ontspannen.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:36

Ish schreef:
Dat lijkt inderdaad zo. Of het op dat moment ook zo was weet ik niet. Misschien wel. Bedankt voor de tip! Lachen

Edit: als ik m'n handen breed zet, gaat zij eigenlijk vanzelf met haar neus naar beneden. Van daaruit pak ik haar vervolgens weer op en breng ik m'n handen weer bij elkaar.

Het kan natuurlijk ook even een miscommunicatie zijn geweest! Lachen
Je gaat trouwens op een foto na netjes met de slof om!

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 12:38

Danke Lachen Het slof-verhaal klopt.. Ik rij zelf niet graag ermee. Zie mijn eerste reactie voor uitleg Tong uitsteken

@Rowo: op het moment dat zij begint te stuiteren vind ik het inderdaad nog moeilijk om zelf ook te ontspannen..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:44

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van HAW voldoen verwijderd.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:57

fijn paardje.
Je ziet idd wat spanning, maar dat geef je zelf ook al aan.
dat je de slof erop hebt zal iets zijn tussen je oren, maar ik vind dat niet storend omdat je hem niet echt gebruikt.

tip: denk aan: jezelf lang maken, presenteren en daarbij geen holle rug te maken
(kan ook dat het moment opname is Knipoog)

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 15:00

Geen momentopname ik moet mezelf inderdaad lang maken & presenteren. Aandachtspunt aan m'n houding..

Ik ben net een zoutzak Clown maar ik wil wel overal heel graag aan werken om het beter te krijgen. Tips zijn dus welkom, die gebruik ik zeer zeker!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:35

Je hebt al aangegeven dat her en der paard alles wat spannend vindt, is ook te zien, dus dan zou ik proberen hem iets lager in te stellen (wel het neusje eruit houden, niet te diep) om hem wat beter door die ontspanning te krijgen. Ja
Verder een mooie combinatie, ik vind je zit helemaal geen zoutzak, kan nog veel erger, dus het is helemaal niet slecht. Knipoog

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:35

Ik vind het er netjes uitzien. Net gebruik van de slof, handen iets meer bij elkaar en rechter zitten, zou het beeld compleet maken Ja Succes en veel plezier met haar!

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:44

Ish schreef:

Ik was erbij en ik durf te beweren dat het een momentopname is! Ik vind de foto's een beetje teleurstellend Ish! Ik heb vanochtend even gekeken en ik vond haar echt fijn gaan. Je zit helemaal niet gespannen n je hebt je handen IRL netjes naast mekaar. Zag en ziet er goed uit OK dan!

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 18:25

Riddikulus schreef:
Ish schreef:

Ik was erbij en ik durf te beweren dat het een momentopname is! Ik vind de foto's een beetje teleurstellend Ish! Ik heb vanochtend even gekeken en ik vond haar echt fijn gaan. Je zit helemaal niet gespannen n je hebt je handen IRL netjes naast mekaar. Zag en ziet er goed uit OK dan!

Mij vielen ze ook tegen Ja Het voelde vanmorgen beter.. Spanningen waren er wel met al die hindernissen en daar reageer ik dan ook op (bijv. door foute houding). Maar er zaten ook fijne stukken tussen. Vrijdag nieuwe foto's..

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:58

Ziet er fijn uit Aisha. Net af en toe opletten dat je de teugels op contact houdt. Deze lijken af en toe in een boogje te hangen.
Net slofgebruik.
Ben benieuwd naar de foto's van vrijdag. Dan had je een clinic he?

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 10:59

Klopt Ja

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:46

heey mooie foto's probeer in het vervolg alleen je teugels iets korter te pakken en dan je handen iets meer naar voor plaatsen.tot vrijdag

Ish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:33

Danke Lachen Handen mogen inderdaad verder naar voren en soms wat hoger..

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:35

Ik vind het zeer verfrissend om eens een slof te zien die goed gebruikt wordt...
ga zo door..