Desprit d'Escuro [BWP , 5jr] @ work in beige!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

Desprit d'Escuro [BWP , 5jr] @ work in beige!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 10:02

Haj!

Ja hoor, eindelijk nog eens foto's van Desprit!
Nog even kort:
Desprit is een BWP en in april 5jaar geworden.
Ik heb haar van haar 3jaar, zelf opgeleerd met goede begeilding en alles verloopt super!
Ze heeft in die twee jaar toch al wat meegemaakt qua blessuren dus ze heeft toch al veel moeten rusten.

Ongeveer 1 week geleden haalde ik haar uit de wei en zag ik dat ze een stamp gekregen had van een ander paard.Haar bil stond dik, gezwollen en warm dus mocht ik een paar dagen niet rijden. De zwelling was eindelijk weg maar mevrouw had het weer gekunnen om haar ergens anders pijn te doen. Ze had dus een wondetje op haar been , dat dik en warm was en ze liep wat onregelmatig dus voor het zekerste wéér een paar dagen rust + verzorging. Dus ze heeft ongeveer een 1.5 week stilgestaan en dan ben ik het terug rustig beginnen opnemen door haar eerst goed vw nw te rijden en nog niet teveel te vragen.
Gisteren was het terug de eerste keer dat ik haar wat serieuzer gereden had.
Ze ging verschrikkelijk op m'n hand gisteren , maar dat doet ze wel vaker als ik wat meer vraag na een tijdje rust. Voor de rest ging het eigenlijk redelijk goed Lachen

En ik had zin om haar eens te bandageren.. maar helaas ben ik daar geen held in en heeft Mieke (Laverite hier op bokt) me geholpen! De bandages zijn ook nog niet perfect aan maar al doende leert men hé Knipoog

Oja, nog één iets.. Dat ze soms met haar mondje openloopt is 'normaal'.
Ze doet dit bijna altijd, de ene keer minder, de andere keer meer. Weet ook niet waarom ze het doet , of hoe het komt. Aan haar bit ligt het niet ( dubbelgebroken bit) , rug en tanden zijn nagekeken..nix mis mee.
Ik merk wel dat ze het meer doet als ik een moeilijkere oefening doe. Lesgever zegt dat het over moet gaan als ze wat betere aanleuning heeft en met lessen te nemen dat alles goed moet komen. En ik merk wel al verschil buiten vroeger,toen deed ze het constant en echt haar lippen opkrullen, mond open. Nu is het maar af en toe dat ze het nog doet.

MIEKE BEDANKT VOOR DE FOTO'S

De foto's, de links zijn ook een kijkje waard Knipoog :

Instappen
1.
Afbeelding

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... G_1110.jpg

Indraven
2.
Afbeelding

Hier zie je haar enorm hangen op m'n hand en valt ze op de voorhand...
http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... G_1118.jpg

Al wat meer opgenomen, volgens mij begin van schouderbinnenwaarts?
3.
Afbeelding

Allebei wat te diep
4. Afbeelding

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... G_1163.jpg

5.
Afbeelding

6. Diagonaal
Afbeelding

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... G_1171.jpg

7. Binneteugel is bewust losser gelaten.. Zo kon ik zien of ze op de zelfde plaats bleef met haar hoofd
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... G_1243.jpg

10. Te diep
Afbeelding

11.Galop. Haar galop is sommige dagen super, sommige dagen vliegt ze door de piste. Gisteren was zo'n vliegdag Knipoog haha
Afbeelding

12. En strekken
Afbeelding

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... G_1310.jpg

13. Galop.. ik deed bewust mijn handen hoger en naar haar oren toe.
Afbeelding

http://i5.photobucket.com/albums/y165/B ... G_1330.jpg

14. Ze liep wat teveel met haar neusje eruit, maar ze heeft de neiging om altijd in galop te duiken en weg te kruipen dus had ik liever dat ze wat tegen m'n hand liep dan dat ze haar weer op ging krullen.

Afbeelding

En ja hoor!
Speciaal voor soet_ op bokt! Het bewijs dat mieke gisteren op desprit heeft gezeten Knipoog

Afbeelding
En wat vond mieke van desprit: WOOOW zo anders Bloos! ! Haha

Commentaar op m'n houding:
Op sommige foto's moet ik m'n teentippen wat meer naarbinnendraaien.
In de galop meer op m'n kont zitten
Soms minder streng zijn met m'n binnenhand.

En voor de rest vullen jullie maar aan Knipoog Maar hou het vriendelijk.

x

Ogrop

Re: Desprit d'Escuro [BWP , 5jr] @ work in beige!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:14

Super hoor Alison! je mag zooo trots zijn op Desprit, echt knap wat je al met haar hebt bereikt. Ik vind de galopfoto's eigenlijk best een fijn beeld geven en haar mond is bij het nageven ook vaak netjes toe. Toch vooruitgang te zien hoor! Ja En zeker gezien de omstandigheden! Keep up the good work. Lachen (En die foto met Mieke is trouwens ook helemaal super, wat een verschil met Bastet Haha!)

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:19

Het ziet er weer eens goed uit hoor alison! Iedere keer blijft het maar verbeteren ondanks alles dat je er mee meemaakt! Verder vind ik dat je je hakken wat meer mag uitdrukken en je tenen nog een beetje naar binnen Knipoog haar mond doet ze al minder open of niet?? Knipoog
En idd zoals soet zei : Keep up the good work

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:03

Leuke foto's.
Je zegt zelf dat ze nogal hangerig is, ik volg hierin, ik vind het eerlijk gezegd niet zo fijn ogen Bloos
Ik heb al mooiere foto's gezien van jullie 2 !
Maar goed, het ongelukje zal er wel mee te maken hebben, ik kan me voorstellen dat alles nog niet zo lekker voelt in die spieren.
Ik vraag me eigenlijk wel af hoe ze eruit ziet onder een dressuurzadel want je zadel stoort me ( niet persoonlijk hoor, maar kvin gewoon dat da zadel da beeld verstoort, vraag me niet waarom dat kwam direct in me op Clown )
Succes nog verder Lachen

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 12:23

@ Soet : En zij maar zeker dat ik trots ben op haar Haha! Dankje hoor
@ Robby: Inderdaad, haar mond doet ze al minder open. Hakken uitdrukken en tenen naar binnen ben ik het mee eens Knipoog Dankje voort leuke commentaar!
@ Mieke: Jaa inderdaad, ze begon je echt uit te testen éh Haha! En ik ga jullie ook missen Boos!
@ Yulan : Hm , raar dat het je nu pas opvalt dat het zadel je stoort..want ik rij er toch al een heel eind mee. En misschien in de toekomst dat ik een dressuurzadel aanschaf. Maar tzal nog niet voor direct zijn want zo'n dingen moet ik zelf betalen en om nu te zeggen dat ik zoveel geld heb Clown Haha. Zou ook niet persé een nieuw zadel nodig hebben want voor mij en desprit is hij goed.
Voor de rest bedankt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:03

Moderatoropmerking:
Berichten die niet aan de regels van HAW voldoen verwijderd.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:34

Euh, omdat mijn opmerking verwijderd is omdat hij niet genoeg rijtechnisch commentaar bevat, plaats ik hem opnieuw!
( rare bokt ook, als ik nu geen echte minpunten zie, kan ik toch enkel zeggen dat je zo moet voortdoen?! )

Dus alison, ik vind het er heel goed uitzien Ja in het echt was het beeld nog veel stoerder Pling
En wat teste desprit mij uit zeg! Haha! Vréselijke foto.

& oké, hier wat rijtechnisch commentaar anders voldoe ik niet aan al die bokteisen tegenwoordig:

alhoewel ik het stom vind dat ik jou rijtechnisch commentaar moet geven, terwijl ik naar je opkijk haha Vork

Ik vind, ondanks het feit dat jullie wat pech hebben gehad, dat ze toch netjes ontspannen loopt Lachen Ze loste ook mooi haar kaken. En je galop begint ook echt te beteren Ja

En ik wil de foto van desprit en mij! Haha! ( edit: de foto's ernaast, wel te verstaan )

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 19:32

Haha , dankje miekiebickyburger!
En ik stuur je de foto's wel door via msn!

Nog bokkers?

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:03

Ziet er netjes uit. Dit heb ik als commentaar; ik vind dat ze of achter de teugel loopt of juist teveel met haar neusje eruit. Ook mag ze er net wat meer doorheen. Knipoog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:23

Ziet er niet slecht uit hoor. ik vind dat er mooie momenten tussen zitten ondanks jullie ongelukje Lachen. Soms lijkt het alsof ze iets kantelt met haar hoofd. Op foto 4 en 7 bv. Mss door het loslaten van de binnenteugel. Voor dat bevestigen hoef je je teugels niet los te gooien, eventje je vingers lossen en dan voel je ook alweer of ze nog goed blijft met haar hoofd. Verder haar niet te diep laten komen. Je mag haar iets meer vooruit en met haar neusje naar voor laten komen. En verder: ik ben een beetje jaloers of je zit. Lachen.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 12:08

@ xEbony : dankje voor je commentaar Lachen Ik probeerde haar bewust met haar neusje deruit te rijden omdat vanzichzelf al makkelijk naar beneden komt en dan meestal té rond. Dus als ze sommige momenten er wat té veel uit liep met hr neus vond k dat niet supererg Knipoog Sommige momenten liep ze idd ook weer te diep , maar gisteren in de les hebben we eraan gewerkt dat ze meer op haar achterhand kwam en toen mocht ze echt niet zo rond komen van de lesgever. Dus met tips van m'n lesgever ging het al veel beter.

@ zitake:
Dankje voor die tip over dat binnenteugel lossen Knipoog
Zal er volgende keer aandenken. Ze kantelt idd haar hoofdje op sommige foto's.. Dat doet ze eigenlijk nogal snel..dat zei mieke ook toen ze er mee gereden had. Lesgever zegt dat dit met oefenen en juiste lessen wel goed komt dus ik blijf lessen Knipoog haha

Bedankt!

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:45

Wat een prachtig paardje! Lachen Probeer alleen niet de binnenteugel los te gooien, want dit werkt ten negatieve qua nagefelijkheid. Wanneer je op de binnen en buitenteugel evenveel druk hebt, zul je merken dat het qua nagefelijkheid ook beter gaat! Lachen
Veel succes verder nog, jullie zijjn een leuke combinatie.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:09

Alison schreef:
@ zitake:
Dankje voor die tip over dat binnenteugel lossen Knipoog
Zal er volgende keer aandenken. Ze kantelt idd haar hoofdje op sommige foto's.. Dat doet ze eigenlijk nogal snel..dat zei mieke ook toen ze er mee gereden had. Lesgever zegt dat dit met oefenen en juiste lessen wel goed komt dus ik blijf lessen Knipoog haha

Bedankt!

Idd oefenen en lessen. volgens mij is ze zowiezo gevoelig in haar mond en wil ze een beetje het bit ontwijken krijg ik de indruk. (teugel los en hup hoofdje kantelt, snel te diep en vaak een beetje achter teugel, mondje snel opendoen). Ik denk dat je haar vooral vooruit moet houden, been erbij, dat neusje eruit rijden. Verder zou ik gewoon contact houden en om te kijken of ze met haar hoofd op de plaats blijft gewoon vingers eens openen en normaal voel je dan ook al genoeg. Voor haar zal dit ook makkelijker zijn denk ik aangezien ze dan niet ineens alle contact kwijt is.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 18:19

@ Zitake: Ze is inderdaad gevoelig in haar mondje. Bedankt voor je tips! Zal er aan denken Lachen

Nog bokkers?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:23

Zoooo!!! Eindelijk nog eens fototjes van jij en Spriet Haha!. Knap paard is het toch!
Je weet de werkpuntjes dus die ga ik niet herhalen Knipoog. Ondanks dat je zegt da ze wat hangerig was, zie ik ook fijne beelden Ja.
En leuke foto van Mieke op Desprite Haha!!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:14

Lang geleden dat ik foto's heb gezien!
Jullie zijn echt ee leuke combinatie!
Ondanks dat ze wat hangerig is vind ik dat het opvalt dat ze veel minder achter je hand kruipt dan vroeger.
Ok er zijn nog zo'n momenten maar ik zie het beeld veel minder voorkomen Lachen

Doe zo verder!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:32

Moderatoropmerking:
Nogmaals berichten verwijderd die niet aan de regels van HAW voldoen.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:39

Ziet er goed uit Alison! Ja

Jullie zijn echt super vooruit gegaan vind ik Lachen
Wat mij ook opvalt, is dat Desprit nu veel minder vaak zijn mond open heeft Knipoog Das goed!
Er valt nog wel wat te verbeteren, maar dat is bij de meeste wel zo uiteraard Knipoog
Ik vind het ontzettend verbeterd, zowel je houding, als Desprit zijn houding, dus jullie zijn op goede weg lijkt mij Haha!

Probeer soms nog iets meer zijn achterhand te activeren, maar dat valt redelijk goed mee op de meeste foto's! Lachen
Verder heb ik eigenlijk niet veel te vertellen Knipoog denk ook dat je goede begeleiding hebt, dus dat komt helemaal goed Ja

Vind jullie alleszins een hele fijne combinatie, Desprit ziet er elke keer beter uit (meer bespiering o.a.) en het rijden ook Ja

Vind het fijn dat Desprit nog zo donker is Haha!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:33

Vind het er goed uit zien, ik heb het idee dat het zadel iets te ver naar voren ligt en daardoor iets over de schouder valt.. Hij kan best een stukje naar achteren. Vooral op de laatste foto erg goed te zien. Soms loopt ze iets achter de teugel, dan weer iets voor de loodlijn.. Probeer er een tussenweg in te vinden waar ze meer constant blijft lopen, dan is ze er net iets meer doorheen.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 18:52

@ Blancarla: Dankje hoor Knipoog En het is een haar Lachen Haha
@ Deniece: Ik zal er volgende keer op letten om m'n zadel ietsje meer naar achter te leggen. En over dat achter/voor de teugel lopen zal ik ook op letten Knipoog Dankje hoor Lachen

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:09

Ze loopt erg netjes! Mooie naam ook Lachen

steph_weyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 19:21

Hey!

Ik heb ook een paard dat soms zijn "tanden" laat zien, maar toch heb ik telkens tijdens het rijden een fijn gevoel, en loopt hij over de rug, en laat hij zijn kaken los! Ik kan hem fijn loswerken op beide teugels tegelijk, en toch laat zijn "tanden" zien!
Ik dacht dat ik de enigste was die zo'n paard had :d!
Maar waarom doe je in galop je handen zo hoog? Je moet gewoon je handen laten staan, en hem in het voorwaarts terug dieper rijden! Het is niet erg dat hij tegen je hand komt hangen, maar dat moet je wel onmiddellijk terug loswerken in het voorwaarts en op beide teugels!
Snap je wat ik bedoel Lachen? Ik geef maar enkele tips!

Groetjes Stéphanie

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:27

Moderatoropmerking:
Wederom berichten verwijderd die niet aan de regels van HAW voldoen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:20

Allereerst : erg leuk paardje, fijne uitstraling Haha!

Wat mij eerst en vooral opviel aan de foto's is dat je heel rustig lijkt te zitten (voor zover je dat kan zien op een foto Knipoog ) en dat je een heel rustige hand lijkt te hebben Haha! hoewel die wel wat rechtop mogen Knipoog

Bij het wijken (vermoed ik toch, foto 9) krijg ik wel het idee dat je wat tegenzit. Je knikt in met je heup en je houdt je handen daar heel ongelijk, probeer erop te letten dat je dus niet gaat tegenzitten.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 17:15

steph_weyten : Bedankt voor je berichtje. Zal er aan denken aan dat van de galop. Vroeger deed ze dat nog meer zo haar mond opendoen , maar de laatste tijd doet ze het terug minder Lachen

Paljassofie: Bedankt voor je leuk commentaar Lachen Leuk om zo'n commentaar te horen te krijgen *LOL*
Dat wijken stelt eigenlijk nog niets voor..Was gewoon eventjes kijken hoe ze erop reageerde en ik zelf heb tijdens mijn lessen die oefeningen ook nog niet moeten doen dus ik heb er nog niet veel uitleg over gehad Knipoog Maar toch bedantk voor je tips!