Surcas @ Dressuurwork [M2]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

surcas_amber

Surcas @ Dressuurwork [M2]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 07:51

Hoi allemaal,
Nu mijn tweede topic, omdat op mijn oude een slotje zat.
Surcas is nu 9 en we rijden op dit moment M2 dressuur. Waar we op dit moment veel mee bezig zijn is het rechtrichten en de verzameling. Ik vind het moeilijk om hem constant op het achterbeen te houden. Ook was hij met rijden wat drammerig vandaag. Oja, wat ik ook erg moeilijk vind is de lengtebuiging behouden in de schouderbinnenwaarts. Hier graag tips voor!

Verder is de eerste travers veel te scherp. Ik kreeg steeds het commentaar dat hij niet op 4 sporen was, maar ik heb nu dus wel een beetje overdreven.. Tong uitsteken
Hier ga ikde volgende keer extra opletten. Ook aan mijn houding kan nog het een en ander verbeterd worden! Ik moet minder naar beneden kijken en rechter op blijven zitten. Ik knik nog wel is in in de zijgangen en bij de middendraf zit ik ook niet goed.

Verder zijn alle tips en aanwijzigingen heel erg welkom!
de foto:

1. Netjes aan het wachten..
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

Liefs Sabine

Emma

Re: Surcas @ Dressuurwork [M2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 07:58

ziet er goed uit!!! je paard lijkt wat kort in de nek, maar dat kan natuurlijk ook komen door de stand van zijn nek Knipoog en je zit soms een beetje in gezakt, dan kan je misschien proberen wat meer rechtop gaan zitten (je zit opzich wel rechtop, maar je moet je lichaam wat meer lang maken)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 08:00

Leuke cominatie zeg Ja

Mijn commetaar op je houding is vooral je handen wat meer bij lekaar houden en niet een strenge binnenhand krijgen (zie ik op sommeige foto's) en heel af ent toe buig je een beetje naar voren. Maar meer zie ik niet echt aan je houding, heel netjes dus XD

Voor de rest ziet het er echt super netjes uit en ik vindt je middedraf en de galop heel mooi!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 09:34

Probeer eens minder met je handen en meer met je benen te doen.
Ook mag je vaker van hoofdhalshouding wisselen, inbuigen ect.
Je moet voor veel afwisseling zorgen.
rijd hem meer van achter naar voren ipv voor naar achter, dan komt het helemaal geod met jullie!:D

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 09:38

Ik vind ook dat hij nog veel meer op de achterhand mag voor de M2(bij de middendraf is het al wat beter). Sluit me bij Charlotte aan.

Het is overigens een heel gaaf paardje! Mag ik vragen hoe groot hij is? Lachen

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 09:38

Ik vind het er goed uit zien. Wat voor ras is het paard?

Mijn tips:
Hij drukt zijn rug weg waardoor zijn achterhand niet lekker mee komt, behalve dan op de middendraf foto.
Mijn tip is dus zet hem voor je de M2 oefeningen gaat doen eerst wat lager in zijn hals en schakel veel en veel overgangen maken en wat halsstrekken meepakken. Als je voelt dat hij zijn rug weer vastzet tijdens de oefeningen dan even halsstrekken (daar worden ze meestal wel ontspannen van).

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Verder veel succes in het M2!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 09:43

Ik vind je heel wisselvallig met je handen. Dan weer hoog, dan weer laag, dan weer breed enz.
Probeer eens van je teugels af te blijven. Teugels zijn er ter ondersteuning, maar jij doet er wel heel erg veel mee.

Probeer meer op je zit en met je benen te rijden en gebruik je teugels enkel als kleine ondersteuningen.

Ook krijg ik het idee dat je beugels aan de korte kant zijn. Op sommige foto´s kom je bijna voor de wrongen uit en zit je heel erg ver achterin je zadel met je benen erg vooruit gestoken. Vooral bij foto 15 is dat duidelijk zichtbaar.

Maar als je wat subtieler gaat rijden, denk ik dat het er veel beter uit zal zien.

Vanwaar trouwens die korte manen?

surcas_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 10:45

Hoi, bedankt voor de reacties!

Zijn manen zijn zo kort.. omdat ik het gewoon erg leuk bij hem vind staan! Hij heeft van zichzelf hele hele dikke manen en knotjes vond ik echt ontzettend lelijk staan. Ook heb ik het wel is geprobeerd uittedunnen maar daar wordt hij (en ik ook) helemaal gestoord van Tong uitsteken

Zijn staart is normaal mooi geschoren aan de zijkanten.. maar hij is nu hard nodig.. en de piekjes har die omhoog staan moet ik mooi nat maken etc..

Verder is hij een KWPNer en hij is 1.63 hoog.. Een kleintje dus. Ook is hij best kort gebouwd en ook grof.. dus dat verklaart misschien zijn korte hals. Ik ind het ook erg moeilijk om hem op lengte te blijven rijden.

Aan de tips heb ik zeker wel wat!

Dus voor de lengtebuiging in de schouderbinnenwaarts moet ik hem van te voren lager instellen?
(En ook bij de andere oefeningen..)

groetjes Sabine

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:54

Moderatoropmerking:
Aantal berichten die niet aan de regels van HAW voldeden gesplitst.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:59

Ik ga mee met het commentaar over de handhouding en het feit dat hij zijn rug weg drukt.
Op foto 3 en 6 zie je het heel duidelijk.
Je bent bezig met de voorkant, maar zit in een "kuiltje" in zijn rug, omdat hij die niet gebruikt/weg drukt... Kijk maar eens naar de foto, zijn achterhand bungelt er wat achteraan.

Verder nog iets over het bandageren: probeer de volgende keer de kogel mee te nemen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:10

Moderatoropmerking:
Nogmaals berichten die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

surcas_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 14:15

ok bedankt, misschien nog tips voor het beter gebruiken van zijn rug?

Jammer dat ik de reacties die geplaats waren niet eerst gelezen had:P

groetjes sabine

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 07:42

surcas_amber schreef:
ok bedankt, misschien nog tips voor het beter gebruiken van zijn rug?

Jammer dat ik de reacties die geplaats waren niet eerst gelezen had:P

groetjes sabine

Wisselen qua halshouding
Regematig halsstrekken
Veel overgangen rijden
Veel schakelen

En wat ik persoonlijk erg fijn vind is longeren met de passoa teugel.

Succes!

surcas_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 08:24

Ok, bedankt voor je reactie!
Nog meer tips of aanwijzigingen?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:34

Heey Sabine!

Probeer ook op de linkerhand je travers in een hoek van 30 graden te houden, veel op oefenen Knipoog Jammer dat de camera leeg was op het eind want toen heb je inderdaad ook wat me de lengte van je teugels gespeeld, en lekker zijn hals laten strekken. Verder inderdaad ook op je houding letten met de travers en SB.

Maar ik vind dat je hem erg knap rijdt! Het ziet er op de foto's allemaal zo makkelijk uit maar ik heb zelf vrijdag ondervonden hoe sterk Surcas in zijn nek en hele lijf is en heb nog steeds een beetje spierpijn haha.

Groetjes!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:50

Volgens mij heb ik jou afgelopen wedstrijd in Schoonhoven gezien!

Ik ga mee met het eerdere commentaar.
Je mag hem idd wat meer van achter naar voren rijden en iets meer ruimte geven voor. Hij houdt zn schouders en rug wat vast en dat zie je jammer genoeg in zn hele gangwerk terugkomen. Vooral veel schakelwerk doen en afwisseling in zn halslengte geven.
Maarja, als het allemaal zo makkelijk zou zijn, dan heb je niks meer om aan te werken Knipoog
Verder een leuke combi en als je hem straks wat meer bij elkaar kunt rijden, dan komt het helemaal goed.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:53

Wat een leuk dier!! Ik ben erg benieuwd wat de vader is. Lijkt namelijk een beetje op die van mij.

Travers; probeer ze gelijk terijden. Dat er evenveel ruimte tussen de 2 voorbenen, voor en achterbenen en achterbenen zit.

Verder. Probeer wat trotser op je knol te zitten Pling Tis een hardstikke lekker dier. Misschien de beugels wat langer?!

surcas_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 16:42

Hey!
Allemaal bedankt voor jullie reacties! Er zijn inderdaad nog teveel momenten dat hij zich zelf helemaal vastzet. Ik probeer dan ook met veel zijgangen en overgangen hem losser te krijgen, maar dit lukt alleen niet altijd 1,2,3. Maarja ik ga gewoon lekker dooroefenen. Ook blijf ik het ook erg moeilijk hem op lengte te kunnen rijden. Misschien hier specifieke tips voor?

Ben inderdaad afgelopen weekend in schoonhoven gestart en heb jou ook gezien. Vond trouwens dat je een super gaaf paard hebt! Hou wel van dat type!

Beugels langer heb ik vandaag geprobeerd, maar ik vond het echt verschrikkelijk zitten:P Het zal wel even wennen zijn, dus ik kijk het nog even aan.

Verder vind hij de travers en keertwendingen nog wel erg lastig. Dus daar trainen we lekker op door!

Oja de vader is Nero, hij is geen goedgekeurde hengst bij het KWPN dus dan zal je hem wel niet kennen. Achter Nero zit Boreas en daarna weer Jasper. Een echte springer dus..
Groetjes Sabine

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:57

emjam schreef:
ziet er goed uit!!! je paard lijkt wat kort in de nek, maar dat kan natuurlijk ook komen door de stand van zijn nek Knipoog en je zit soms een beetje in gezakt, dan kan je misschien proberen wat meer rechtop gaan zitten (je zit opzich wel rechtop, maar je moet je lichaam wat meer lang maken)

Geen aanval, maar hoezo komt het door de stand van de nek dat hij wat kort lijkt?
Ik ben erg benieuwd hoe dat zit volgens jou.

Groetjes

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:01

Heee Sabine!
Leuk om jou weer is aan t rijden te zien, is al een tijd geleden Knipoog
Super dat je al zo ver bent gekomen met Surc, kan me nog herinneren dat je m net had, toen zag het er heel anders uit.
K zou t inderdaad even blijven proberen met langere beugels, je hangt wat achterover en k denk dat je daardoor wel rechterop moet gaan zitten. Spring je ook nog steeds met m? Omdat ie zulk springbloed heeft bedoel k.. Knipoog

surcas_amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 18:08

Hey willemijn! Wat leuk dat ik jou hier tegenkom! Ja ik zal het even volhouden met die beugels.. Ik spring inderdaad ook nog steeds met hem , alleen geen wedstrijden. Ben nu vollop met de dressuur bezig, en daarna ga ik weer springen. Mischien ook de reden dat ik mijn beugels liever wat korter heb:P..

Hoe gaat het met jou verder? Rijd je nog veel op de manege? Carroussel toch..? (zie af en toe wat staan in je msn naam;))

groetjes sabine

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:12

Leuk paardje
Er is al genoeg commentaar geweest & daar ben ik het mee eens.
-Over je handen en jezelf langer maken

Probeer er aan te werken Lachen

Voorderest ziet het er goed uit & veel succes verder

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:16

Je moet misschien iets meer vooruit kijken.
En niet naar de grond/hals! Lachen
Verder ziet het er netjes uit alleen nog iets meer Rechtopzitten. Je zit wel recht maar ook iets meer je lichaam lang maken misschien helpt!

Groetjes!

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:19

Ziet er leuk uit!
Leuke combi!

Maar probeer meer je hakken uit te drukken en je benen lang te maken.
Je mag ook meer vooruit kijken.
Veel plezier verder nog!

CHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:35

Hey Sabine!

Zat een beetje rond te kijken op bokt en zie ik jou en Surcas opeens voorbijkomen!
Wat leuk zeg om weer wat van de boerderij te zien en van jullie natuurlijk!!

Surcas ziet er wel goed uit, hij vermaakt zich zeker wel weer op de wei!!

Hij kropt zich idd van voor erg op, maar dat zal zeker wel verbeteren als je meer aan het werk gaat met het halsstrekken. Kan Wim je daar geen tips over geven? Misschien eens je training mee beginnen en weer eindigen.

Maar verder ziet het er weer goed uit!
(Oja, misschien eens lachen op de foto Haha! Clown )

Veel succes nog!
Xx Charlotte
(En de groetjes Lovers aan Surc van Lau, ze mist zijn stoere hengstenmanieren wel Knipoog )