Links achterhand sterker maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Natasja_

Links achterhand sterker maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 23:12

Ik heb al wel gezocht maar kon niet vinden of er al info over was.

Mijn paard heeft een scheef bekken waardoor zij aan de ene kant beter ontwikkeld is dan de andere kant.
Nu oefen ik daar al wel extra op, maar zijn er nog extra tips om dit te verbeteren?

Dus oefeningen die de spieren links achter sterker maken.

Issy

Re: Links achterhand sterker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:19

aan de longe balkjes laten lopen. En dat kun je zo'n 3 keer per week trainen. Aan de longe word bijvoorbeeld het achterbeen al wat zwaarder belast door continu op de volt te lopen, als je paard dan ook nog eens zijn benen moet tillen om over balkjes te lopen, dan train je de achterhand op kracht en op lengte. Succes ermee!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:08

Misschien hiervoor trainingopbouw vragen aan een dierfysiotherapeut - of heb je die al geraadpleegd?

Het meer belasten van een zijde met een al wat lagere belastbaarheid moet vaak wel met kennis en inzicht gebeuren, anders heb je kans op overbelasting en dan ben je nog verder van huis.

De tip van Issy begrijp ik, maar of het goed is ja of nee hangt weer van veel dingen af zoals tijd, intensiteit (ook door invloed van de bodem en de grote van de volte etc.)

Zelf zat ik te denken aan werken aan de lange lijnen/dubbele longe, waarbij je vooral bezig gaat met rechtrichten (met de zoekfunctie en google krijg je daar dacht ik wel veel info over).
Succes!!!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 17:19

Van de DA heb ik te horen gekregen dat ik zelf voldoende inzicht heb in wat mijn paard wel en niet aankan mbt training.

Maar ik zoek met name extra dingen om te doen ipv steeds hetzelfde te herhalen.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:41

idd balkjes lopen, maar ook veel overgangen rijden; vanuit stilstand aangalopperen en vanuit draf naar stilstand.
Weet niet waar je woont, maar heuvelop- en neerwaarts gaan.
Hierbij wordt zowel op als neerwaarts de achterhand goed gebruikt (als je nou in de platte polder woont heb je niet zoveel aan deze tip Clown )

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!